Galerie De Evacuare 1.6 16v De Pe K4M RS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Galerie De Evacuare 1.6 16v De Pe K4M RS

    Salutare,

    Poate sa ne spuna cineva daca se poate inlocui galeria de evacuare de pe motoarele 1.6 16V (K4M), cu una de pe K4M RS?

    K4M RS - are 133 CP 160 Nm si iata cateva diferente fata de cel de 105 (din pacate e in franceza, am sa incerc sa traduc):

    "
    Un nouveau 1.6L 16V sportif de 133 ch avec boîte manuelle 5 vitesses : un moteur souple et rageur

    L’excellence de Renault Sport Technologies pour un ressenti direct de la performance mécanique.

    Une respiration moteur idéale grâce à:

    - une admission d’air augmentée grâce à un boitier papillon, et un répartiteur aluminium spécifique. (inlocuirea "boitier papillon" - nu stiu traducerea in romana- si a repartitorului din plastic in aluminiu)

    - un rendement de combustion exceptionnel par un travail sur la forme des pistons et un attelage mobile spécifique. (modificarea pistoanelor, supapelor, etc)

    - Une prouesse technologique brevetée avec un innovant collecteur d’échappement catalyseur 4 en 1 à parois minces. (si ceea ce ma intereseaza pe mine creearea unei noi galerii - vedeti si desenul 3D)"


    Am uitat sa mentinez ca acest motor se pune pe Twingo RS, Clio RS

    In momentul acesta sunt in Franta si ma gandeam ca poate gasesc o galerie de pe un astfel de twingo la dezmembrari


    Numa' bine
    Attached Files

  • #2
    traducere
    Un nou 1.6L 16V Sport 133 CP cu transmisie manuală 5 viteze: un motor de flexibil şi furios

    De excelenţă a Renault Tehnologii Sport pentru o performanta cu experienţă directă mecanice.
    Un motor de respiraţie ideală prin:
    Un aport crescut de aer cu ajutorul unui ventil pedalei de acceleraţie, şi un dispecer de aluminiu specifice. (inlocuire "acceleratia si a repartitorului din plastic in aluminiu
    un randament de ardere de lucru excepţionale de pe forma de pistoane si o echipa mobilă specifice. (Modificarea pistoanelor, supapelor, etc)

    O priceperea patentata tehnologice cu catalizator inovatoare colectorul de evacuare 4 in 1 cu pereti subtiri

    Comment


    • #3
      mai detaliat si mai la obiect ar fi:
      -admisie cu clapeta fluture si repartitor de admisie din aluminiu, specifice renaultsport;
      -o ardere imbunatatita datorita cursei si formei capului pistonului si ansamblului mobil (piston, biela, arbore cotit);
      -evacuare imbunatatita 4-1 cu catalizator incorporat si confectionat din tabla subtire.

      cam asta ar fi, dar pana acum nimic nou tehnologic, toate astea sunt "reteta" verificata de ani de zile in motorsport, la motoarele aspirate; probabil ca se potriveste pe motorul nostru, din moment ce blocul e K4M, singura chestie e sa fie gaurile in chiulasa identice ca forma, dimensiune si pozitie.
      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

      Comment


      • #4
        dar io ma gandesc la altceva, la 1.6 16V, galeria de evacuare, serpisorii, nu-s tot in fata motorului pozitionati? ca la 1.6 si 1.4 8V?
        ca ma gandesc ca daca e la fel, nu ai loc sa montezi asta ca dai in radiator si alternator
        la clio RS stiu ca serpisorii is in spatele motorului, si ies direct pe sub pedalier, intre caroserie si elementele directiei, am vazut la felixb
        Life is short...play more!
        http://www.loganclub.ro/forum/bolo-t4578.html?t=4578

        Comment


        • #5
          Revin cu niste explicatii mai detaliate.


          Mi-am amintit de o colega care lucra la sistemul de evacuare la Renault si iata ce explicatii, imi ofera.

          "Diferenta majora intre un K4 “normal” si un RS sunt la nivelul admisiei cat si la nivelul evacuarii:

          Admisie:

          - repartitorul are conducte mai lungi

          - bucla “basse pression” – filtru de aer, rezonatoare, conducte….. sunt “imbarcate” in compartimentul motor. Ca sa intelegi mai bine, pe un K4 normal (al tau) filtrul de aer este pozitionat deasupra esapamentului (partea motor ce vine spre sofer). La un RS acesta este pe caroserie in compartimentul motor.

          Evacuare:

          - galeria are integrata si turbo. Ca si in cazul admisiei vorbim de conducte mai lungi care au o arhitectura diferita sunt mai “imbarligate”

          - sistemul de protectie, ecranajul sau ecranele termice sunt diferite

          - interfata cu linia esapament este diferita

          Alte piese:

          - filtrul de ulei este diferit pozitionat pe fata carterului cil

          - poate or mai fi si altele....

          Toate aceste modificari nu servec la nimic daca nu ai si o linie esapament ce dezvolta o contra presiune mai mica si aici ma refe la arhitectura liniei cu toate precata si cata....

          Calibrare:

          Evident ai alti timpi de injectie, alte legi de umplere...



          In concluzie daca vrei sa faci aceste modificari “la garage” mai bine iti iei un Twingo sau Clio RS.

          In speranta ca ti-am raspuns la intrebare...."

          O mica rectificare:

          sunt sigur ca acest motor nu e turbo

          in orice caz, ideea de la care am pornit la creearea acestui Thread este ca incerc sa gasesc idei pt eficientizarea motorului fara a-i diminua fiabilitatea.
          ma gandeam la solutii deja folosite de catre constructori (in cazul nostru Renault) pt versiunile RS.

          Dar, imi dau seama ca e f f f greu
          Last edited by marugod; 27 January 2010, 15:38. Reason: Automerged Doublepost

          Comment


          • #6
            diferenta majora intre k4m si k4m rs o face distributia variabila.
            la peste 4000 rpm se intarzie/avanseza pozitia camei oentru o deschidere mai mare a supapelor de admisie.

            alta diferenta majora o reprezinta greutatea ansamblului piston biela. fiind mai mica decat la k4m si ajutata de distributia variabila se obtine :
            - indreptarea curbei de cuplu de unde rezulta cai multi . k4m rs are 160 Nm maxim dar are o curba de cuplu dreapta. mai mult cuplu la ture mari. ceea ce inseamna ca nu iti mai pica in cap cuplul la ture mari si de aici rezulta cai multi cuplu * rpm / 5252 = cai putere

            - alt exemplu este Honda crx 1.6 VTI 160 cai. are doar 150 Nm (cat loganu 16v)
            dar are curba de cuplu dreapta si ture multe. de unde rezulta 160 cai la 7200 rpm.

            - intre doua motoare cu turatie maxima identica singura diferenta de putere o face valoarea maxima a curbei de cuplu si mai ales pozitionarea ei pe plaja axei x . ideal cat mai mult impinsa in spre turatie mare

            - prin reducere la absurd daca mutam cuplul maxim la logan 16v in 5500 rpm o sa aibe vreo 140 150 cai
            - o solutie pentru indreptarea curbei de cuplu si impingerea cuplului maxim in spre ture mari la un motor de logan ar fi frezarea / slefuirea pistoanelor si a bielei pentru reducerea greutatii
            Last edited by alessandro; 19 July 2010, 21:15.

            Comment


            • #7
              Originally posted by bolo View Post
              dar io ma gandesc la altceva, la 1.6 16V, galeria de evacuare, serpisorii, nu-s tot in fata motorului pozitionati? ca la 1.6 si 1.4 8V?
              ca ma gandesc ca daca e la fel, nu ai loc sa montezi asta ca dai in radiator si alternator
              la clio RS stiu ca serpisorii is in spatele motorului, si ies direct pe sub pedalier, intre caroserie si elementele directiei, am vazut la felixb
              16v are admisia in fata si evacuarea in spate ,invers ca la 8v .
              din distributie variabila nu se castiga chiar atat de multi cai , vezi K4M care a fost pus o perioada scurta pe megane 2 , si care avea 110 sau 115 cp .
              Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

              Comment


              • #8
                depinde si cat de agresiva este.
                in mod normal daca tot faci o masina cu distributie variabila o faci sa fie agresiva cat sa scoata maxim de cuplu la peste 4000 4500 rpm.
                si o faci sa fie variabila atat pe admisie cat si pe evacuare.

                km rs mai castiga enorm din ansamblul piston biela care sunt usurate.

                am avut un oltcit cu motor de 1100 cu niste axe mai sport(de citroen), motor comprimat prin planare din camasi si chiuloasa si piston/biela usurate.
                nici o modificare nu s a comparat cu pistoanele si bielele usurate. aveam impresia ca i am schimbat motorul.

                Comment


                • #9
                  @marugod: zi-i la colega aia sa-si sa-si vada de cuzinetii de la aragaz si de turbina de la oala cu sarmale. k4m rs e motor natural aspirat, nu turbo. ea o fi comparat k4m cu motorul de pe megane rs, care intr-adevar e turbo, dar nu e motor k4m...
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • #10
                    revin la ideea de la care am plecat

                    inteleg ca nimeni nu a incercat sa schimbe evacuarea de care spuneam in primul post

                    bn, astept in continuare, remarci documentate (de preferat) cu privire la:
                    - fezabilitatea ideii,
                    - rezultatul final, din punct de vedere al performantei, consumului, fiabilitatii
                    - etc

                    Sper ca in perioada asta cat sunt in Franta sa ajung la un cimitir de masini pentru a vedea cat o costa o astfel de galerie

                    Comment


                    • #11
                      nu a incercat nimeni , pentru ca masinile sunt foarte rare , cel putin la noi in tara nici nu se vand de catre Renault ,dar mai sa gasesti galerii de evacuare de twingo rs prin shroturi .
                      Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by marugod View Post
                        inteleg ca nimeni nu a incercat sa schimbe evacuarea de care spuneam in primul post

                        bn, astept in continuare, remarci documentate (de preferat) cu privire la:
                        - fezabilitatea ideii,
                        - rezultatul final, din punct de vedere al performantei, consumului, fiabilitatii
                        - etc

                        Sper ca in perioada asta cat sunt in Franta sa ajung la un cimitir de masini pentru a vedea cat o costa o astfel de galerie
                        k4m rs este un motor recent. relativ nou. ce te face sa crezi ca vei gasi unul intr un cimitir de masini. ce urat suna "cimitir"

                        Comment


                        • #13
                          Marx, motorul nu e recent

                          i se aduc imbunatatiri constant, in fiecare an, dar nu e recent

                          E clar, ca nu ma gandesc sa imi cumpar asa ceva din service sau de la Renault, nici nu vreau sa stiu cat costa.

                          Vreau sa gasesc la Dezmembrari in Franta (ai dreptate Cristi, in Romania sunt f rare si as avea mare noroc daca as gasi)

                          Bn, proiectul este un pic mai amplu.
                          Deocamdata imi adun informatii. De fapt, as dori sa adaptez toata evacuarea de la un Clio II Rs la Loganul meu. Adica, galerie de evacuare, tot traseul tevi (evident adaptat la caroserie), tobe si .... ceea ce mi-as dori cel mai mult, difuzorul de aer si cele doua tobe integrate in el

                          Dar pentru inceput ma intereseaza fezabilitatea ideii, daca merita sau nu, desi cred ca multi au spus acelasi lucru si despre transplantul celebru al lui razvanypo cu al su motor de pe Laguna

                          Mai e o problema, din cate am vazut pe forum, nu sunt foarte multi useri interesati de loganurile de 16 volti (1.6), dar nu ma dau batut

                          In orice caz, o spun cu toata convingerea, nu regret nici macar o clipa ca mi_am luat 1.6 16v, cred ca e cel mai tare motor de pe logan

                          Comment


                          • #14
                            k4m e un motor vechi , k4m rs se pune doar pe twingo rs ,care se face din 2008 ... deci nu vad cum e vechi motorul ?
                            sa nu facem confuzie intre k4m si k4m rs , ca in afar de bloc nu cred ca au prea multe in comun .
                            Last edited by Cristi_Xp; 13 August 2010, 12:54.
                            Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                            Comment


                            • #15
                              Aveti dreptate, K4M este un motor vechi, in 2011 el va fi inlocuit practic de unul in 3 cilindri turbo (100 CP) mai economic si mai putin poluant

                              Iar K4M RS este din 2008, avand comun cu K4M blocul motor si alte cateva piese.

                              Cand spun ca sper sa gasesc la Dezmembrari, ma refer la posibilele masini lovite si nu la cele uzate

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google