If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Daca am postat gresit i-mi cer scuze da nu am gasit nicaeri ceva legat de telescoape numai de arcuri.
Vreau sa-mi iau telescoape sport se merita?
Momentan pe masina am arcuri h&r si ma gandeam daca la drumurile noastre se merita sa pun si telescoape sport.
Intalniri LC.Sibiu sambata ora de vara 17 / ora de iarna 16 in Valea Aurie (intrarea 2 la ZOO).
sincer multa lume se plange de drumuri noastre si ca nu sar merita ....doar daca iti place sa te zgaltaiii :P
Daca prin zgaltait te referi la duritatea suspensiei, aia e data de arc. Daca zgaltait = oscilatiile caroseriei la gropi, de asta se ocupa amortizorul.
Partea cu drumurile si "nu se merita" e o alegere care trebuie facuta de fiecare in parte avand in vedere starea drumurilor din zona in care sta, nu e in nici un caz un lucru care trebuie generalizat.
Anyway, pentru masini cu arcuri sport, amortizoarele sunt necesare pentru un comportament corect la limita.
Iata si o explicatie mai detaliata.
Figura 1 arata modul tipic in care o masina oscileaza pe verticala atunci cand trece peste o denivelare tipica. Graficul nu e corect 100%, e doar un exemplu destul de grosolan.
Un Logan cu suspensii standard, adica cu amortizoare si arcuri moi va oscila de cateva ori inainte de a se stabiliza. Acest lucru este de dorit atunci cand suspensia trebuie sa absoarba denivelari pronuntate de genul celor intalnite pe dragurile noastre meleaguri. Din pacate, sunt si alte cazuri in care suspensia intra in oscilatie cand nu se doreste o amortizare "treptata" a denivelarii. Intr-o curba luata cu viteza, oscilatia pe verticala creata de o denivelare poate destabiliza masina pe viraj si poate cauza pierderea aderentei. Acest lucru este etrem de nedorit deoarece intre "curba luata cu viteza" si "evitarea unui obstacol" nu e decat o diferenta de vointa a soferului.
Figura 2 ar reprezenta aceeasi masina trecand peste aceeasi denivelare dar de data aceasta cu arcuri sport (amortizoarele raman cele standard). Datorita faptului ca arcurile sunt mai scurte si mai dure, amplitudinea oscilatiei va scade adica masina va da impresia ca oscileaza mai putin. Din pacate, numarul de oscilatii este controlat de taria amortizorului. Cum acesta este inca standard, numarul va fi asemanator cu primul caz. Un factor agravand este dat de faptul ca un amortizor standard este facut sa lucreze pe o anumita plaja de compresie/detindere, plaja calculata pentru un arc standard (lung). Atunci cand se monteaza un arc sport, amortizorul va fi mai mereu comprimat si va lucra doar in partea superioara a cursei, existand chiar riscul ca acesta sa ajunga la limita si sa loveasca metal pe metal la o compresie mai serioasa cauzata de o groapa. In limbaj popular amortizorul "da in cap".
In general, un Logan cu arcuri sport si amortizoare standard va fi mult mai stabil decat standard dar la denivelari va oscila excesiv, fapt semnalat de colegii de club prin sintagma "topaie". Experienta proprie ma indeamna sa nu recomand arcurile sport in combinatie cu amortizoare standard decat pentru utilizare temporara sau mers in limitele decentei. Eu am inca amortizoare standard si arcuri H&R si de abia astept sa fac rost de bani sa-mi cumpar unele sport.
In figura 3, avem o combinatie arc sport si amortizor sport. Amortizorul sport este mai scurt si mai dur completand arcul atat ca duritate cat si ca plaja de functionare. Dupa socul intial al denivelarii, amortizorul determina o revenire mult mai rapida la pozitia de echilibru si reduce numarul de oscilatii. Pentru o utilizare corecta mai ales la limita, un amortizor sport e o investitie in siguranta care-si merita toti banii dupa parerea mea.
Partea de confort e mai greu de descris deoarece oamenii simt diferit confortul. Totusi cred ca daca te-ai obisnuit cu duritatea supensiilor dupa montarea arcurilor sport pe amortizoare standard, un nou upgrade la amortizoare sport nu ar trebui sa scada confortul prea mult fata de doar arcuri.
Eu zic PRO 100% si cand voi avea si eu baani imi voi lua arcuri dar din cate am inteles cele mai bune oe telescoapele de serie sunt eibach. voi incepe de aici si apoi de la telescoape. good job! P.S. Dupa cum zice si Valentin ai de facut o investitie in siguranta si merita 100%
fara sa calc pe vreun deget, eibach, ca tensiune in spira, sunt arcuri f moi, comparabil cu originalele, numai ca au 4 spire lipite, de unde (ne)libertatea de miscare si efectul de barca
nu stiu de unde manusa asta, oi fi nimerit eu un stock prost, dar la mine eibach au stat 3 saptamani pe masina si au disparut
cicule ... telescopu s-a stricat el, nu de la arcuri stai linistit, nu cumva e unu de pe spate?
De pe fata e bulit, cel din stanga e scurs. N-am zis ca neaparat de la arcuri, de la drumurile noastre bune dar influenteza putin si arcul, telescopul stand mai comprimat. Eu stiu ca ai avut weitec pana acum nu Eibach sau pana sa-ti iei weitec ai avut Eibach ? Oricum cu h&r acum esti boboc
p.s Stai calm ca nu calci pe deget cum am mai zis daca ne mai contrazicem nu inseamna ca avem pica pe cineva. Automobilele astea mama lor ne mananca ficatii, ele sunt de vina
Atunci pt Eibach ce telescoape merg ? Nu de nebuni pe langa lansarea Eibach pt logan au lansat si kit de telescoape sport Bilstein tot pt Eibach, de asta zic ca merge foarte bine combinatia asta acum nu stiu ce sa zic
Last edited by Christnacht; 3 May 2010, 17:00.
Reason: Automerged Doublepost
Salut..eu am ales alta modalitate..colegii din bucuresti cunosc masina si stiu cat de stabila e.
Am montat arcuri H&R , am repozitinoat bucsele fata si spate..dar dupa o perioada...tot vroiam mai stabila..asa ca am procedat la urmatoarea miscare.
Am demontat arcurile fata si spate si am mai taiat o spira,iar amortizoarele de la puntea fata au fost taiate 4,5 cm si au fost intarite la maxim.
Masina se comporta excelent pe viraje...sunt curbe pe care le luam cu 80km/h si scartaiau cauciucurile mai tare ca muzica iar acum...lejer 100km/h.
Singurul neajuns este lipsa confortului dar adaptand stilul de mers si fiind atent la carasobil...nu-i problema
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment