Bare De Rigidizare Sau Nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bare De Rigidizare Sau Nu?

    Mai oameni buni eu am auzit o poveste ca de la drumurile noatre pline cu gropi si denivelari ar fi un lucru rau pentru ca nu mai lucreaza suficient de bine caroseria (atentie doar in gropi!) si se strica bucsele mai repede.

    Ceea ce tre sa faca bara de rigidizare cu siguranta face bine. Eu nu stiu daca sa-mi pun sau nu pentru ca am auzit minunea asta de la un mecanic bun. Totusi alti mecanici care m-au sfatuit au zis ca n-are nici o treaba si ca nu se strica nici o bucsa de la gropi mai mult decat s-ar strica fara bara.

  • #2
    Fiind bucurestean nu cred ca te afecteaza asa mult gropile ca pe cineva care locuieste la tara si 80% din drumurile sale sunt cu gropi. Eu zic sa o pui, ca nu ai cine stie probleme, eu am pus bara stabilizatoare acum ceva timp, s-a schimbat confortul in putin mai rau dar nu mai simt cand dau in gropi ca vrea sa o ia pe aratura. Bine, speed-bump -urile sunt criminale pt orice masina asa ca nu te ingrijora de uzura care ti-ar produce-o bara ci mai bine injura-i pe astia de la primarii ca iti strica masina.
    Logan PH2 1.4 MPI ABS+AFU+GPL ProiectoareEchilibru perfect.

    Comment


    • #3
      Va rog clarificati despre ce se discuta aici:

      Imaginea 1. bara anti-ruliu (bara stabilizatoare):
      Bara care uneste bratele suspensiei aceleasi punti. Are rol de reducere a ruliului in curbe. Cea albastra din prima imagine.

      SAU

      Imaginea 2. bara de rigidizare (strut bar):
      Bara care uneste capetele amortizoarelor. Are rol de rigidizare a caroseriei. Bara rosie din imagine.

      Deci?
      Attached Files
      sigpic
      ^Logan turbat (WIP)^

      Comment


      • #4
        Valentin_N: Este vorba de cazul 2 - bara de rigidizare (strut bar) care se pune intre capetele amortizoarelor pentru intarirea caroseriei.

        Mikelangelo: Tu ai cumva si suspensie sport? Eu banuiesc ca da pentru ca bara de rigidizare e un fel de frectie la picior de lemn cu suspensia de serie. Daca da ai putea sa-mi faci si mie un demo mic pls? Vad ca si tu esti din Bucuresti asa ca n-ar fi o problema... daca poti/vrei/ai chef nu vreau sa te stresez aiurea.

        Eu banuiam ca e posibil sa se simta putin si la confort dar cel mai tare mi-e teama de denivelari. Daca gropile le mai eviti, denivelarile de pe drumuri e realmente imposibil sa le ocolesti ... nu de alta dar asa sunt toate drumurile noastre. Asa ca am un cui mare de tot daca nu cumva stric bucsele cu mult mai repede decat ar trebui. De fapt d-asta si cer pareri pentru ca am auzit o minune si vreau sa ma conving cum e de fapt inainte sa pun barile.

        Comment


        • #5
          eu zic sa va potoliti cu tevile astea ....
          daca nu faceti concursuri sau macar iesiri in "afara" sa va dati cu ea , nu merita.
          in caz ca te loveste cineva in aripa dreapta stii ce urmeaza nu ?

          Comment


          • #6
            sa schmbi si aripa stanga + cadru motor si lonjetoane -> / /
            sigpicMy ride

            Comment


            • #7
              aripa stanga indoita...
              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

              Comment


              • #8
                CataFOF: Eu merg destul de mult afara si chiar si in oras ma mai apuca uneori racereala (nu ca ar fi un lucru foarte bun asta). Cred ca tu te referi al cazul in care te loveste cineva intr-o parte si-ti stramba si partea cealalta din cauza barii de rigidizare. Obsesia asta am avut-o si eu o perioada dar m-am calmat pentru ca ia gandeste-te putin daca se pune problema sa ai un accident atat de nasol incat sa-ti mute cu totul oala amortizorului si sa o strambe si pe cealalta nu crezi ca masina e cam praf? Adica la ce bun ca daca mi-o da unu in dreapta cu simt de raspundere si imi ramane partea stanga buna daca oricum imi muta motoru si imi strica structura de rezistenta, tot dauna totala e.

                Comment


                • #9
                  tinere, eu cred ca nu prea sti schimbul de forte si dispersia impactlui dintre componentele caroseriei in cazul impactului cu si fara strut

                  dar asa e, pune ca e foarte buna, macar ai arcuri si amortizoare sport? gume mai mari, talon mai mic? sau esti de genu sudam teava o vopsim rosie ca arata bine, punem distantiere facutse la stung si uitam de forma trapezoidala a masinii si etc?
                  Last edited by DeLuXe; 13 May 2010, 11:32.
                  sigpicMy ride

                  Comment


                  • #10
                    Deluxe: lovitura sub centura? urat, urat

                    Pe mine nu ma intereseaza sa arate masina periculoasa pentru ca daca vroiam asta ii schimbam body kitu sau imi luam un bmw din vitan. Deja am suspensie sport (arcuri Eibach, amortizoare Bilstein), am schimbat si rotile (205/45/R17) si mi-am pus si un filtru k&n box (ca sa compenseze macar pierderea de acceleratie de la rotile mai mari).

                    Dupa cum observi nu e chiar asa cum m-ai luat la misto, asa ca sa revenim la o discutie normala.

                    Ce m-ar interesa pe mine este ce probleme poa' sa cauzeze barele de rigidizare. Si nu doar la modul ca ah da strica bucsele sau da iti muta si aripa cealalta la accident ci mai de graba cu cat se strica mai repede bucsele, cam la ce nivel de impact ajungi sa muti si partea cealalta a caroseriei samd. As fi vrut ceva mai multe date daca se poate.

                    Comment


                    • #11
                      nu era deloc misto, a fost o intrebare, daca citesti forumul, o sa vezi de ce astfel de intrebari sunt necesare, sunt multi care vin cu filme si idei dinastea ... si ei nu stiu pe unde au bujiile

                      acum putem discuta

                      un impact lateralin mod nomal se disperseaza in stalpi (A sau B dupa caz) si in cel mai rau caz in jos spre cadrul motor, de obicei in partile imediat legate de piesa in dauna

                      daca tu legi piesa in dauna de o piesa de pe partea cealalta a masinii, bara fiind teapana, ca asta e rolul ei de a fi, dispersia se face prin ea, si pe partea cealalta a masinii

                      sa zicem ca la un impact la 40 unde indoi bine aripa si contraripa, cu strut, o faci si pe cealalta comparabil la fel

                      si sincer, nu stiu ce ar face asa miraculos, oricum arcurile sport, de eibach ma abtin, dar in general au o limita pana unde se lasa (tensiunea maxima in spira)

                      si iar sincer ... cu ce ai acum ... esti mai safe decat daca ai pune si strut niciodata nu sti ce se poate intampla, stim multe cazuri
                      Last edited by DeLuXe; 13 May 2010, 11:49.
                      sigpicMy ride

                      Comment


                      • #12
                        Da man ai dreptate, sunt multi care abereaza pe forum-uri

                        In fine, ideea era ca daca se pune problema unui impact mai substantial oricum masina e cam vai de mama ei si aia nu mai e masina. O repari si o vinzi si aia e. Cu alte cuvinte o fi damage-ul putin mai mare, rezultatul e oricum acelasi... o dai naibii de masina. Daca ma insel va rog sa ma contraziceti.

                        Ca sa va faceti o idee asa cum era inainte si cum e acuma in Piata Alba Iulia inainte (fara suspensie si roti) tineam banda din mijloc cu 60km/h si scartaiau cauciucurile, acum o tin cu 80km/h fara nici un stres si merge si mai mult dar n-am avut ocazia pana acum sa experimentez ca tot veneau masini.

                        Eu l-am interbat pe Mikelangelo tocmai ca sa inteleg cam ce diferenta ar fi cu bare si fara bare (+ suspensia sport / roti). Ca sa pot sa cantaresc ce avantaje si ce dezavantaje ar fi si in final daca se merita sau nu.

                        DeLuXe ai zis ca sunt mai safe fara bara si ca mai stii multe cazuri (in care inteleg eu ca a iesit naspa). Poti sa detaliezi putin? A avut cineva accident cu bara montata si s-a intamplat ceva anume din cauza ei?

                        Comment


                        • #13
                          Eu dadeam un exemplu de confort dupa montare bara stabilizatoare nu de rigidizare. La aceasta din urma este adevarat ce spun colegii, normal ca se transmite si pe partea cealalta dar este un risc ce ti-l asumi.
                          Logan PH2 1.4 MPI ABS+AFU+GPL ProiectoareEchilibru perfect.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by deathmaster View Post


                            Ca sa va faceti o idee asa cum era inainte si cum e acuma in Piata Alba Iulia inainte (fara suspensie si roti) tineam banda din mijloc cu 60km/h si scartaiau cauciucurile, acum o tin cu 80km/h fara nici un stres si merge si mai mult dar n-am avut ocazia pana acum sa experimentez ca tot veneau masini.
                            Salut..si pe mine ma bate gandul sa montez o astfel de bara intre amortizoare..dar deja eu m-am dus cam in extrem cu suspensia...(arcuri HR taiate cate o spira fata si spate..taiat amortizoare fata si intarite , facute "tun" )...motivul e altul din punctul meu de vedere....suspensia este foarte rigida si se torsioneaza caroseria ..cat despre stabilitate...piata alba iulia (rondul)..intru cu 100-110km/h
                            sigpic
                            "BRABUS" STYLE

                            Comment


                            • #15
                              Mikelangelo: Sorry, am citit eu gresit. Stiu ca modelele 1.4 nu au avut montata bara stabilizatoare din fabrica, la 1.6 16v stiu ca e la toate indiferent de face lift sau nu.

                              Vad ca toti vorbiti de risc, puteti sa fiti putin mai expliciti? E vorba de faza cu transmiterea in partea cealalta a socului? E vorba de altceva?

                              Cum ramane cu "pasarica" mea cu bucsele? Puteti sa-mi spuneti ceva legat de asta?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google