Felix,nu a scos 112CP doar din remapare stati linistiti,sunt ceva piese inlocuite si altele adaugate pe langa remapare.
cel mai bun mod de a mari puterea motorului
Collapse
X
-
@andy_x3m: eu sunt curios cum sta la ralanti loganul de 133 de cai, ca ala tot pe la 230-235 de grade are cama, exact cat aftermarketurile pt loganul mpi daca ala merge, de ce alta cama cu grade si cocoase identice n-ar da aproximativ aceleasi rezultate?
n-a mentionat nimeni daca vorbim de came rally, sau de came sport/street. Cu o cama rally stai foarte bine in blocaje, dar la consum de 3 ori mai mare (ai ralanti la 1500-2000rpm). Eu sunt adeptul unor came sport, tocmai sa ai ceva smaga in motor si la 1500rpm, dar sa-ti permita si 7000-7500rpm si inca sa ai cuplu.
chiar sunt curios cati diselari cu chiptuning se mai tin de-un benzinar transformat in polizor (8-9000rpm) cu cuplu de la 2000 la 7000rpm. Nu vorbim de consum, vorbim strict de cresterea performantelor. Du un dci85 la 130 de cai si ia-te-n colti cu un polizor de 130-140 de cai si vei fi neplacut surprins ca te face polizorul, cu tot cu turbina de pe tractoras. Felix are 255Nm, de la 2000 la 2500rpm. Apoi cuplul cade liniar. Un benzinar e capabil sa mentina 180-190 Nm pe o plaja de 5000rpm, adica ceva mai mult decat are de toti rpm-ii dizalul.
@d-fens: evacuarea cap-coada ajuta cu cativa cai (2-3-4) iar fara catalizator mai pui vreo 3-4cai, dar numai daca o calculezi calumea, in functie de capacitatea motorului, nr de cilindri, unghiuri came, diametru supapa de evacuare, plaja de turatie cel mai des utilizata. Altfel, daca pui o evacuare "all-in-one" (buna la toate) vei obtine probabil un rahat. Dar un rahat zgomotos...
apropo, cu 1mega si jumatate (150ron) se schimba softul la benzinar si aia 10 cai in plus se simt fata de unul stock. Cand te bagi la depasiri in treapta inferioara si urca turele, chiar simti caii aia. Pana la 3000rpm, da, nu-s toti caii acolo, dar daca faci apelul dupa 4000rpm, vei fi placut surprinsDemocratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Multumim ca ai lamurit
Flashtuning in cazul loganului=chiptuning
De fapt toate sunt flashtuning, chiptuning fiind valabil doar pt masinile dinainte de 2000 ( cele care nu suporta rescrierea memoriei, si deci necesita inlocuirea chipului).
@supercar: toti stim ce modificari a adus felix la masina lui ( dupa cum vezi, am spus ca a muncit mult ca sa aduca masina la 112 cai).
@Andy tu esti sigur ca poti scoate dintr-un dci de 85 130 cai, DOAR prin remapare?
Exclus, pt ca orice crestere asa de mare se poate face decat prin modificarea altor componente ale motorului ( vezi cazul Felix).
Comment
-
-
Si pistoanele? Ca sa obtii 60-70 cai dintr-un motor de 87, inseamna sa ai presiune mare in turbo, deci pistoanele se vor prajii rapid. ( posibil nu numai ele )....Te-ai gandit la sistem de racire? +Intercooler pt turbo, ca altfel mai mult de 20 de cai ( si aia trasi de coada) nu ies.
Sunt multe de adaptat.
Te va duce peste 1000 de iepuroi, iar fiabilitatea va lasa de dorit.
Uite ce propun eu ( ca si altii de altfel): cauta la dezmembrari un reno 19 16v. Se adapteaza tot destul de usor. Ai 136 de cai, alta cutie, alta mancare de peste. Il segmentezi, daca are vreo problema.
Se gasesc cu aprox 1500 euro ( eu gasisem unul si cu tapiterie de piele neagra impecabila).
Iar probleme cu RAR la omologare nu ar trebui sa fie, daca ai toate chitantele.
Iti urez multa bafta, si sa ne spui pana la urma la ce te-ai hotarat. Turbo sau alt motor?Last edited by Cezar; 19 July 2008, 11:31.
Comment
-
@cezar - daca taceam filosof ramaneam (regula aplicata mie). Am zis deja in 2 posturi ca toata tarasenia cu impingerea mapelor la extren NU se practica si nu e fiabila. Chiar nu e nimeni care se pricepe la resoftari sa confirme sau sa infirme asta?
Un caz spectaculos de putere realizata in detrimentul fiabilitatii erau motoarele folosite de BMW in circuitul de Formula1 in anii 80, unde din 1500 cc (la fel ca si DCI-ul) erau scosi aproximativ 1500 CP, e drept supraalimentat si cu presiuni enorme, dar... Se putea si inca banui ca se mai poate. Evident motorul ala era gandit sa isi faca treaba 50 - 75 km, cat are un Premiu (un circuit) dupa... Adios. Evident aici e vorba de alte costuri, dar se impingea maretul motor de 1,5 la 1500 de cp, nu la 133
Deci, e interesat cineva sa scoata >de 130 cp dintr'un logan, dar asta pentru doar 100 de km(sa zicem)??? Eu zic ca nu.
<<http://www.research-racing.de/bmwturbo.htm>> sa va scutesc de un search.
Numai de bine.Last edited by andy_x3m; 19 July 2008, 23:42.sigpic
Comment
-
Axa sport pt logan 1.6mpi e 300 euro, axele sport pt 1.6_16v sunt 600 de euro. Sau mai mult, depinde de firma. Belgienii de la catcams sau cadcams (nu mai retin exact) au asa ceva la vanzare.
motorul de bmw avea 1500cmc, putea produce 1300cp si tinea vreo 4-500km (antrenamente, calificari si cursa). Culmea dracului, era blocul motor de la bmw seria 3, masini de serie...
resoftare sau chiptuning la masinile cu interfata obd e totuna. La un benzinar aspirat, prin chiptuning se obtine un plus de 8-12% din putere, la turbodiesele sau banzinare turbo, 30-40%.
tavi, las-o mai moale cu scazutul consumului, ca nu tine. Condus exact la fel, nu consuma mai putin, doar daca mergi ceva mai jos in ture cu motorul dupa resoftare.
se pot scoate 130cp dintr-un logan si nu numai pt 100km. Fiti convinsi. Motorul de pe twingo sport (133CP) e tot k4m, ca cel de pe 1.6_16v de 105CP. Un diesel de 70 il duci la 130CP, pt cateva mii de km, nu doar pt 100. Schimba turbina, cuzinetii si pistoanele, o sa tina si mai mult. Si dupa ce faci asta, poti sa-i dai din soft pana-l innebunesti.
elia a scos 136CP din 1.6mpi punandu-i compresor. Costa 3-4000 euro, dar aia schimba si piese din motor si dau si garantie 1 an...Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
Comment