Tuning motor 1.4/1.6 8v/1.6 16v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • cred ca primele variante de 1.2, alea de 50cp, care nu erau "D"-uri, alea au ceva piese comune cu "K"-urile. chiar la catcams pe site si nu doar la ei, axa cu came de 1.4 si 1.6 si 1.2 are acelasi cod. probabil chiulasa de 8 valve are aceeeasi lungime si aceleasi degajari pt axa cu came. grija amre ca 1.2_16v are o singura axa cu came, deci presupunand ca se potriveste pe K, va trebui sa schimbi galeriile de evacuare si de admisie. in plus, supapele fiind mai mici la 1.2 decat la 1.4/1.6, eficienta volumetrica a motorului va scadea, paradoxal, desi ai trecut la 16 valve. grija mare cu artificiile astea, ca s-ar putea sa nu tina figurile. multe povesti cred ca-s ca a lu nenea ala din tg mures care si-a facut el 1.8 din 1.4, cu arbore de 1.6 si trei garnituri de chiulasa, plus chiulasa de 2 litri.. de fapt, o minciuna gogonata.
    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

    Comment


    • Cred ca pana la urma caut un motor de clio 2.0 si termin cu tot.....acum sper sa mearga si asta pus pe logan ...
      LA VOLANUL UNEI MASINI DE CURSE NU CONTEAZA CINE ESTI, CONTEAZA NUMAI DECIZIA PE CARE O IEI INTR-UN FRAGMENT DE SECUNDA

      Comment


      • s-a mai pus 2l 16v. mere brici

        Comment


        • Stie careva care a facut un astfel de transplant ???
          LA VOLANUL UNEI MASINI DE CURSE NU CONTEAZA CINE ESTI, CONTEAZA NUMAI DECIZIA PE CARE O IEI INTR-UN FRAGMENT DE SECUNDA

          Comment


          • Un tuning pentru 1.6 16v ecu Sagem V42 de-ala cu acceleratie by-wire se baga cineva ?
            Bineinteles cu dyno inainte si dupa tuning ?
            Banu functie de ce se obtine.

            Comment


            • Cine crezi tu ca o sa accepte vreo data bani in functie de ce se obtine.
              Platesti 250 300 euro si cat se obtine aie e

              Sent from my LG Optimus Net using Forum Runner

              Comment


              • hai ca m-am amuzat copios pai numai dyno costa cateva sute de lei.

                Originally posted by SorinTelehoi View Post
                Stie careva care a facut un astfel de transplant ???
                cauta userul razvanypo
                Last edited by matheo66c; 30 July 2012, 13:00. Reason: Automerged Doublepost
                sigpic
                "BRABUS" STYLE

                Comment


                • @alessandro : cine se baga se angajeaza la o treaba si spune de la inceput : fac tuning si iti obtin 7 - 10 - 12 % peste ce are masina acum. Testele dyno le fac pe banii mei ( normal ) Daca sint de acord sa dau 300 euro pentru 10% in plus la putere - cuplu sau ce o spune omul ca va obtine atunci platesc dupa ce verific. Ne intelegem la 10% la banii respectivi se verifica sa fie 10 %.
                  Cred ca s-a inteles, banii sint pe verificate nu pe vorbe, ca asa tuneri gasesti la fiecare colt de strada...

                  Comment


                  • ce pot sa iti spun...succes sa gasesti pe cineva care sa faca asta

                    ai de cautat nu gluma

                    Comment


                    • Am fost ieri in deplasare si am dat si pe la piesele mele de muzeu avand resentimente dupa cele intamplare acum aproximativ 1 an. Le-am luat frumusel din pod si am inceput sa ma uit mai bine la ele (imi era drag de ele) . Daca tot le-am dat jos am zis sa le fac si niste poze in detaliu poate gasesc problema avuta. Cautand coduri si alte cele am dat peste o problema, cuzinetii nu aveau acelasi cod. Voi atasa toate pozele facute si daca e cineva binevoitor sa imi spune si mie ce cote au cuzinetii aceia si pistoanele si poate si altele (pe vibrochen nu am gasin niciun cod gen renault, adica multe cifre...)
                      Attached Files

                      Comment


                      • bravo, mai cred ca ti-am mai zis, de la inceput trebuia sa cauti un motor cu aceleasi dimetre de fusuri si cuzineti ca al tau. asta inseamna ca trebuia sa citesti gaurile de pe blocul motor de sub chiulasa si deasupra filtrului de ulei, care codifica diametrul de alezare al cilindrilor, diametrul de alezare al fusurilor si inca o chestie. toate gaurile astea trebuiau sa fie in acelasi aranjament pe blocul "donator de organe". atunci, indiferent de cuzineti, stiai un lucru: pistoanele au aceeasi cota, deci ansamblul piston-segment merge 100% pe blocul tau si ca degajarile fusurilor din blocul tau au acelasi diametru ce cele de pe 1.6, deci cotele de alezare ale manetoanelor si cuzinetii de biela se vor potrivi, la fel si cotele fusurilor palier. atata timp cat cilindrii au acelasi diamteru si fusurile blocurilor la fel, de pe 1.6 luai frumos vibrochenul, bielele si pistoanele, le numerotai cu marker si le puneai frumos in motorul tau, fara sa-ti faci grija de cuzineti. pt ca fabrica, indiferent de diametrul arborelui, a avut grija sa puna cuzineti care sa potriveasca pe acelasi diametru exterior ca la blocul tau. si cum bielele erau de pe acelasi vibrochen, nu mai trebuia sa-ti faci griji decat ca le pui la loc in ordinea corecta.
                        Attached Files
                        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                        Comment


                        • totusi problema eu nu o vad de diametru al pistoanelor. Sincer nu prea ma pricep in problemele motoarelor privind internele. Daca ai observat in poze cam toti cuzinetii sunt zgariati foarte tare si nu prea inteleg care ar fi problema. Nu gasesc o legatura directa intre zgariatul cuzinetului si diametrul pistonului. Repet vorbesc doar cum mi se pare mie logic.
                          Cand am pus internele in motor am fost acolo, chiar am ajutat si toate piesele au fost spalate in prealabil si unse cu ulei inainte de montaj, folosit cheia dinamometrica.

                          Din cate mai citisem si eu am aflat ca pistoanele (in ansamblul lor piston, biela) trebuie sa aiba greutati egale, pe cand la mine, dupa cum se vede in poze, diferentele sunt de la 6 la 10 g ceea ce mie mi se par destul de semnificative.

                          As fi curios sa vad diferentele de diametrele celor 2 tipuri de cuzineti gasiti.

                          Si ultima intrebare ar fi cum as putea sa dau boltul jos pentru a da jos pistonul de biela?

                          Comment


                          • ti-am spus ca asa cum se codeaza diametrul pistoanelor, asa se codeaza si diametrul fusurilor. e poza clara in atasamentul pus de mine. daca ai luat piese de pe un motor neumblat in el, n-ar trebui sa ai diferente mari intre ansamblele biela-piston. si cred ca diferenta maxima admisa e de 6 grame. daca dai boltul afara, arunci ansamblul. in manualul de service scrie ca odata desfacute, poti sa le uiti. asamblarea se face prin presare la cald: incalzesti bielele, bagi biela in piston si impingi boltul. toate noi, "virgine". dupa ce le-ai desfacut o data, nu se recomanda refolosirea pieselor. cuzinetii aia zgariati inseamna ca ori s-au asamblat piese murdare, ori ungerea a fost defectuoasa. inclin sa cred ca piese murdare, deoarece eu am vazut motor de 60000km desfacut si atat manetoanele cat si cuzinetii erau "oglinda", in stare perfecta. ori carpa cu care s-a pus ulei a fost jegoasa, aceeasi cu care s-a curatat baia de mizerie, ori piesele au scapat pe jos sau s-a lucrat in praf. aia nu-i uzura normala de piesa veche, e clar corp strain acolo.
                            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                            Comment


                            • Am inteles acele coduri dar eu nu am unde sa mai vad acum blocul motor donator, de imposibil sa aflu cotele asa.

                              Se poate ca acea bataie a motorului in accelerare (de la 2000 de ture in sus) sa fie din cauza cuzinetilor sau sa fie dezechilibrate? Momentan as vrea sa inteleg care a fost problema. Piesele au fost sterse ch o carpa in prealabil si dupa aceea individual unse cu o pompita. Problema este ca dupa ce am venit de la mare cu motorul batand am dat jos baia de ulei si am desfacut toate pistoanele sa vedem poate le.am strans prost si cand am dat uleiul jos am vazut span. Am desfacut cuzinetii si erau ca astia de zgariati. Dupa am schimbat cuzinetii si am inchis motorul din nou. Bataia se diminuase dar nu disparuse. Am mers cred ca 50 km si am refacut motorul 1.4. Deci zgarieturile astea pe care le vedeti sunt dupa 50 km...

                              Comment


                              • daca ai "mutut" si vibrochenul ala de 1.6, posibil el, la randul lui, sa zgarie cuzinetii. in fine, daca vibrochenul nu bate, nu are bavuri pe manetoane, atunci uita-te la blocul tau ce diametru de alezare au lagarele manetoanelor, masoara cu micrometrul diametrul manetoanulor arborelui si calculeaza cuzinetii. nu poti sa tot schimbi "la ghici" pana nimeresti unii calumea. arunca un ochi prin manualul de service, ca scrie acolo ca pt fazani. numa' astia din reprezentante nu stiu ce au de facut cu manualul in fata...
                                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google