lasa, ca altii au incercat pe pielea lor, seba.
Tuning motor 1.4/1.6 8v/1.6 16v
Collapse
X
-
seba - speranta moare ultima. Ideea este ca este o masina de familie care trebuie folosita zi de zi si la care inca mai platesc rate. In plus de 4 luni mai avem o noua membra in familie care costa si ea destul de mult pe luna.
Stau si ma gandesc daca nu este mai bine sa cumpar o alta masina si sa ii schimb motorul - gen golf III si sa pun un varu` 6 pe el - masina sa fie numai pentru sfarsit de saptamana si pt distractie. Am mai avut inainte o Alfa ce o tineam numai pentru distractie, dar am vandut-o intre timp.
Sunt intradevar niste costuri mari pt mine - dar niciodata nu se stie
Comment
-
nu te juca cu alte motoare fara omologari, ca nu stii cum te pupa unu' sau tu pe el si ajungi la necazuri cu militia, rar, asigurari...vrei varusase, ia varusase si recuperezi taxa de inmatriculare in cateva luni.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
La ei scrie ca nu trebuie sa depaseasca 40% din puterea initiala. Daca se trece de acest procent se baga la omologare individuala care trece de 1000 Euro. Din cate stiu eu chiar daca s-a pus pe masina tot se tine cont de cei 40%, sper sa nu duc in eroare.
Comment
-
ca la radio erevan: nu tre' sa depaseasca, e corect, dar nu cu 40%, ci cu 25%, aici e problema. in mod normal, fara pile si interventii, nici 1.6_16v nu ti-l omologheaza nimeni pe 1.4, daca nu poti aduce hartii ca suspensia e aceeasi, ca franele au fost schimbate in service autorizat, ca motorul a fost montat in service autorizat, plus tre' sa prezinti actele de provenienta pentru motor. si-atunci: motor 1.6_16v - 500 euro. ambreiaj 1.6_16v - 100 euro; discuri frane plus etrieri - 250 euro; tamburi spate, daca 1.4 avea cumva tamburi de 180mm, ai pus-o'n fericire, toate 1.6 au tamburi de 200mm, care costa cam 150-200 euro, apoi mecanismul interior, flansa, cilindru receptor, ferodo-uri... acum va intreb: se merita?
ps: iar asta nu e tuning, e un transplant ordinar. tuning e sa bagi pistoane forjate, biele forjate, sa pui un turbo G3 sau G35, axe de macar 260 de grade, sa poti face un 1.5-2 bari in turbo la 6000rpm, sa duci acul pana in 7000 fara sa-l chinui de la 5000 in sus, sa vorbim de niscaiva cai putere la final, nu c@c@turi cu motoare schimbate.Last edited by Seba; 8 November 2012, 23:51.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Pe mine ma amuza cum isi fac unii socoteli "cu bani putini" - care la final ajung sa fie foarte scumpe (dar bani bagati cu tzaraita in timp) - iar rezultatele sunt de multi ori nu foarte clare.
Eu cand mi-am luat Loganul Black Line - diferenta intre 1.2 16V si 1.6 16V era cam de 1400 euro in plus pentru 1.6 16V.
Daca faci o scoteala simpla din ce scrie mai sus:
Sumele: axa 400 euro
evacuare 350 euro (sh)
soft 300 euro
La care adaugi manopera, plus timp pierdut, alergatura - eu cel putin ajung la concluzia ca un astfel de tuning duce in final la mai multi bani cheltuiti. Iar daca nenea mecanicul nu ti-a strans bine un surub si peste 5000 km iti crapa ceva... ai ramas cu ochii in soare.
Comment
-
Depinde si la ce se asteapta fiecare.Eu unu am modificarile enumerate mai sus(inafara de soft pe dyno), si nu imi pare rau de banii bagati, a fost placerea si pasiunea mea.
Intreadevar daca iei raportu cost-rezultat nu prea iese bine pentru buzunar dar fiecare cu damblaua lui..
Eu stiam ca motorul care il pui nu tre sa depaseasca cu 30%.Stiu de la cineva din pitesti de avea 1.4 si a vrut sa puna 16v si au zis ca depaseste cu 30% puterea actuala a motorului si trebuie omologare individuala.
Comment
-
pai asa mi-au zis si mie la r.a.r. 105 e mai mult cu 40%, iar limita e 25%. uite cum intram in omologare individuala, 4000ron si s eface doar la bucuresti, cu test de drum, frane, etc.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Seba, 4000 RON e o palarie de bani - la banii astia iti iei un motor bun de Renault Megane sau Clio din dezmembrari + omologare = unde ajungi?
Dupa aia vrei frane, suspensii --- alti bani. Si apoi vorbim de rezultate. Cei care fac ceva modificari pe un motor 1.4 (axe, interne, "setari") - in final scapa de partea cu omologarea (desi conform legislatiei, modificarile de putere ar trebui inscrise in carte si talon)
Deja la turbine montate si alte acareturi - deja nu mai poti ascunde modificarile...
In fine, toate ca toate - dar vorbind strict despre REZULTATE: ce putere ajungi sa scoti? Daca bagi 1000 euro in 1.4 MPI si ajungi la cat? 80PS? 85PS? Dar cuplul motor rezultat dupa modificare?
La 1.6 16V parametrii sunt cunoscuti din start 105 PS nu sunt nici 80, nici 85... nici 90 - iar cuplul motor este foarte bun pentru acest motor, inclusiv la turatii joase.
Comment
-
Oricum ce se masoara pe dyno nu e relevant 100%.Sunt 2 logane 1.4 modificate pe forum care au fost masurate pe dyno si au dat rezultate total diferite desi au aceleasi modificari, diferenta fiind dotarile.
Unu din ele fara servo, fara ac, roti 195\45\16 scotea undeva la 107-110cp la 6300-6400rpm si 134nm la 4300rpm-4500rpm.Masina a fost masurata iarna, conteaza si temperatura din incapere cred eu.
Si cealalta cu servo, ac, roti de dimensiuni stock si cu ambreiaju cat de cat uzat scotea 95-96cp si vro 125nm la turatii asemanatoare cu cea de mai sus.Asta a fost masurata la inceputul lunii iunie.
Asta e doar un exemplu, realitatea poate fi cu totul alta.
Cei drept, e mai incomod de mers zilnic cu o masina cu axa sport, traseu fara tobe etc.Si eu in unele momente mi-as fi dorit sa am o masina sa simt ca misca cat de cat si din turatie mica dar nu le poti avea pe toate.Last edited by al!n; 9 November 2012, 01:06.
Comment
-
Alin, mai este un parametru: ce consum are un 1.4 MPI modificat sa scoata 107 PS (sau 95PS)
Din ce ai scris - este destul de clar - cuplul motor maxim nu ajunge la valoarea de 148 Nm cat scoate 1.6 16V --- si dincolo de valoarea maxima, ar trebui vazuta curba de moment - ideal este sa fie cat mai aplatizata si sa asigure un cuplu bun pe o plaja cat mai larga de turatii.
Sigur, pentru cineva care vrea sa-si faca "damblaua", are timp si bani sa experimenteze -este foarte OK. Dar pentru cineva care nu are timp sau resurse si care are o singura masina, care trebuie sa fie si de "uz zilnic" - 1.6 16V ramane o varianta OK si accesibila ca pret.
O varianta pretabila o vad si transplantul unui motor 2.0 16V de pe clio pe Logan - sau pur si simplu - achizitia unui Clio 2.0 Sport
Comment
-
Cuplu clar nu se compara cu un 16v.
Eu ma dadeam cu un 16v resoftat dar are gpl, de pe loc il fac dar din mers din turatie mare cand plecam zvacneste instant o jumatate de masina apoi ramanem asa.
Bineinteles, e vorba de greutatea lui in plus, avantajul meu.
Acu sper sa nu creada lumea ca eu incurajez pe cineva sa isi modifice 1.4mpi pentru ca am eu.Si eu mi-as fi dorit 16v.Last edited by al!n; 9 November 2012, 01:25.
Comment
Comment