daca vrei sa vezi cati cai ai castigat real la 1.4, pune motorul pe o caroserie de 16v, leaga si clima si servo la motor, aduceti masinile la aceeasi greutate, apoi da-ti liniuta cu alt 16v. o sa fii surprins ca 1.4 cu 105cp nu exista doar c-o toba si-un filtru sport nu se fac 30 de cai. o axa iti da cam 10% din putere, mai ales ca vorbim de uzualele catcams de 255 sau 261 de grade. intreaba la catcams cati 12 cai a obtinut un motor de 2 litrii si 140cp de fabrica cu axa dubla de 244 de grade (era 16v motorul). fa proportia la 75 de cai...
Tuning motor 1.4/1.6 8v/1.6 16v
Collapse
X
-
Sa stiti ca exista in Bucuresti un logan care a fost 1.4 si acum este omologat 1.6 16v, era de vanzare la bazar. I-au cerut doar discuri pe fata ventilate si sa fie cod de logan nu de la renault.
Si m-am interesat si eu, ca aveam si eu o oferta buna de tot pentru un 1.6 16v, la cel ce m-a ajutat sa omologhez motorul fara serie si mi-a spus ca se rezolva daca am frane pe fata ventilate. suma era 650 lei omologarea + de o cola la inginer sa se desfasoare repede operatiunea.
Cat despre banii bagati in 1.4, fiecare are unghiul lui din care priveste problema. Pe mine loganul meu ma bucura foarte, mult mai ales cand reusesc sa ii aduc imbunatatiri, in special de performante(chiar daca acel castig este extrem de mic axand in vedere cifrele ce le gasim pe taloanele masinilor adevarate). Chiar daca sunt o groaza care spun ca ai aruncat atatia bani pe fereastra ca iti luai nu stiu ce cazatura pe BG si avea 9999 de cai pe mine chiar nu ma intereseaza si nici nu ma bate gandul sa o schimb si cu siguranta, cand va fi a doua masina a familiei, voi interveni mult mai mult in ceea ce priveste motorul.Last edited by o8MeLC; 10 November 2012, 02:53.
Comment
-
Originally posted by Seba View Postdaca vrei sa vezi cati cai ai castigat real la 1.4, pune motorul pe o caroserie de 16v, leaga si clima si servo la motor, aduceti masinile la aceeasi greutate, apoi da-ti liniuta cu alt 16v. o sa fii surprins ca 1.4 cu 105cp nu exista doar c-o toba si-un filtru sport nu se fac 30 de cai. o axa iti da cam 10% din putere, mai ales ca vorbim de uzualele catcams de 255 sau 261 de grade.
Eu stiu cand m-am dat cu alessandro, din mers, roti cu talon egal, aceleasi dotari, unde pui ca eu aveam GPL iar el nu avea... din a 2-a de la 3000 rpm. pana la 140.. a plecat glont 2 masini inainte per total dar nu se departa de mine cand eram in turatii mari. A mea tragea bine dupa 4500, atat. Cand am facut-o standard, in ture joase trage mai bine ca inainte.. . 1.4 merita modificat daca e cheala din fabrica, parerea mea.
Am mers cu 16v al lui Dany_DNY, stock pe motor de la masa', nu tragea 1.4 meu in halul in care tragea a lui stock (acum are traseu) si mai ales ce cuplu bun are din turatii foarte joase, imi place motorul.
In fine, imi place la taraba de 1.4 ca este al raului de fiabil. Pacat ca suntem cativa hapciupaliti sariti de pe fix care mai modificam si motoare iar parerile sunt impartite, fiecare cu pasiunile sale pana la urma. Mie unul nu-mi place sa am jante frumoase, folie, fibra pe masina, muzica sau alte alea. Din partea mea, ca acum, praf pe bord nesters de 5 luni, spalata exterior la 5 lei odata la 3 luni si daca s-ar putea sa traga motorul foarte bine.
Astept sa cada 1.4)....
Comment
-
La 1.4 un 10 cp in plus iti da aripi la greutatea lui (se taie repede aripile cand te pui cu altul mai mare cu vreo 100 cp de fabrica ))) ) .
La utilajul meu si 30 kg daca pun in porcbagaj ii simt imediat.
Nu mai vorbim de 100-120 in plus...
Comment
-
Eu nu mai pot intelege anumite postari - ori sinteti rau intentionati, ori nu stiu ce se intampla cu unii dintre voi.
1. Un filtru sport inseamna un raspuns mai bun al pedalei de acceleratie - este drept ca nu face minuni dar simti putin acest efect mai ales in turatii joase.
2. Cum poate sa creasca consumul? Rolul lui este sa lase sa treaca mai mult aer, deci in cilindru cantitatea de amestec va avea mai mult are, iar benzina tot atat ca si inainte deoarece fiultrul sport nu comanda pompa de benzina cat sa bage. Tinem cont aiici ca Dacia nu are pe galeria de admisie senzor care sa masoare cantitatea de aer intrata in motor si nici temperatura acestuia, cum este de exemplu la Alfa Romeo (experienta proprie); de explu daca scoti mufa din senzor motorul ori moare, ori va merge ca ceapa, cand se tureaza cand scade pana la limita orpririi acestuia; in schimb baga benzina si trage ca un animal in mers, dar scoti un consum de minim 20l/100km in oras daca faci asta cu senzorul. Acolo debitmetrul impreuna cu sonda transmit informatii in ECU, iar el stie cata benzina sa bage in cilindri.
3. Creste intradevar consumul daca pui filtru sport sau toba sport, dar acest consum putin mai mare este datorat soferilor, deoarece iti place cum trage masina si cum se aude si automat vei calca mai mult pedala ceea ce se traduce prin pedala mai multa = benzina mai multa -> consum putin mai mare.
Cum puteti explica ca la mine dupa resoftare, schimbat bujii si fise masina consuma mai putin? Hai sa fim seriosi; am avut si alte masini si vorbesc din experienta.
Singurul dezavantaj al unui filtru sport este ca in timp (a se citi minim cativa ani buni) scazi fiabilitatea motorului si durata de viata deoarece cantitate mai mare de aer lasata sa intre in motor inseamna si mai multe impuritati.
Acum sper sa nu incepeti sa aruncati cu pietre, iar aceasta discutie sa continue fara atacuri la persoana.
O zi faina tuturor!
Comment
-
@ninjoaca : cantitatea de aer mai mare din motor inseamna automat si comanda ECU de a intra mai multa benzina. Proportia corecta a unui amestec trebuie pastrata indiferent de cat aer intra in motor, prin aceasta rezulta :
aer putin - benzina putina; aer mult - benzina multa. Altfel amestec combustibil-aer sarac sau bogat, deci - damage.Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.
Comment
-
1. de unde stie ECU cantitatea de are intrata? La Dacie cum am scris si mai sus nu exista senzor pe galerie care sa masoare acest parametru. Avnd mai mult aer (mai mult cu putin nu te gandi la cantitati industriale) arderea implicit este mai buna pentru ca are mai mult oxigen deci sonda va citi valori mai bune, mai putin poluante si astfel nu va da comanda la ECU sa polueze mai mult introducand mai multa benzina.
De ce creste iarna consumul fata de vara? Aerul este mai bogat in oxigent pt ca la temperaturi scazute se comprima deci insemna mai mult oxigen - si totusi consumul creste; chiar daca avem asfalt uscat si roti de vara in plina iarna la temperaturi scazute consumul creste.
Creste pt ca motorul trebuie sa lucreze la o anumita temperatura, iar aerul fiind mai rece implicit raceste si motorul, iar ECU o sa bage mai multa benzina in cilindri pt a mentine temperatura la nivel optim. Asta se intampla si cand pornim caldura, etc.
2. La motoarele cu turbina daca luam regula ta inseamna ca trebuie mers cu cisterna la cat aer baga turbina. NU?
Daca cineva este inginer sau cunoscator poate confirma sau nu acest lucru.
Eu unul vorbesc din experienta si dupa ft multe teste facute cu diverse masini din punct de vedere al consumului. In plus este ceva logic.
Comment
-
-
Originally posted by PrEsTiGe View Postdespre remapare la 16v ce parere aveti? eu am gasit multe pareri si inca nu m-am decis daca ajuta la ceva...
Despre fisele de bujii sport de pe daciashop ce parere aveti? Ce se imbunatateste folosiind aceste fise? despre magnecor e vorba....
Parerea mea este ca merita. Eu unul nu regret, desi sunt multi care.......
Comment
-
Originally posted by PrEsTiGe View Postdespre remapare la 16v ce parere aveti? eu am gasit multe pareri si inca nu m-am decis daca ajuta la ceva...
Despre fisele de bujii sport de pe daciashop ce parere aveti? Ce se imbunatateste folosiind aceste fise? despre magnecor e vorba....
Comment
-
Comment