la pistoane topite ajungi doar daca mergi cu AFR mic.
Tuning motor 1.4/1.6 8v/1.6 16v
Collapse
X
-
Aha , pentru a imbunatati un motor sunt 2 chestii care iti maresc forta : turatia in cazul benzinarelor si cuplul in cazul dieselurilor , deci pentru 1.6 mai bine ar fi marirea cuplului sau a turatiei ? Stiu ca sunt legate dar sa zicem ca o masina care atinge 6000rpm si are 100nm este mai rapida decat una care atinge 5000rpm si are 100nm , sau o masina care atinge 6000rpm si are 100nm este mai slaba decat una care atinge 6000rpm si are 200nm nu ?Last edited by iulica097; 11 May 2013, 17:19.
Comment
-
tot nu ai inteles Sunt legate una de alta turatia x cuplu x....... = putere .
Cel mai bine e sa o lasi asa cum e si v-a merge 500.000km ......daca vrei performanta ii schimbi motorul si gata .sigpic
Sa nu ai incredere in femei si in franele de Dacie!
http://www.loganclub.ro/forum/loganu...da-t31364.html
Comment
-
Puterea (kW) = Cuplu (Nm) X Turatia (RPM)/ 9550
1KW= 1,36 CP.
Deci e clar ca la o anumita turatie, ca sa creasca puterea motorului, e nevoie de mai mult cuplu. Ca sa cresti puterea maxima, la aspirate, e nevoie de mai mult cuplu in ture inalte- uneori cu sacrificarea comportamentului in ture joase. La o masina de strada, cu motor aspirat, este insa foarte greu sa cresti cuplul in regimuri joase, acolo unde chiar se simte la utilizarea de zi cu zi.
Comment
-
andri, eu am obtinut imbunatatire de cuplu prin marire cilindree, remap si admisie marita. traseul de evacurae este stock (toba finala nu se pune, decat ca aspect). fara marire cilindree, ai optiunea de chiptuning la 150 de lei (foarte avantajoasa), un corp clapeta mare (cam 200-250 de lei), un filtru mai permisiv (99% placebo).
comprimarea sau serpii intra la modificari avnasate si scumpe. comprimarea m-a dus candva la 500 de lei, iar niste serpi se apropie de 1000 cu montaj. e adevarat, ambele modificari se cunosc bine, dar si costa exponential.
Comment
-
Sunt mai degraba adeptul masinilor standard, dar unde se pot face modificari eficiente si relativ simple, nu ma dau in laturi. Nu ma intereseaza liniutele, merg normal, iar cand o sa simt nevoia de mult mai mulkta putere o sa-mi iau alta masina.
La Laguna mea, cu motor 1.6 16v, am modificat un pic admisia si s-a simtit binisor cronometrand o repriza 50-100 km/h in treapta a patra "inainte" si "dupa", motorul fiind mai elastic si mai fortos din ture joase. Esential a fost pentru mine sa pastrez rezonatoarele pe admisie, sa nu creasca zgomotul. Corpul clapeta mai mare nu cred ca ajuta deloc la ture mici, ba din contra.
Comment
Comment