Tuning motor 1.4/1.6 8v/1.6 16v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • razvanamza, o clapeta mai mare este buna sus in ture poate si doar daca cea existenta gatuie motorul... La 1.6 16v clapeta are deja 55mm, abia la motorul de 2l 16v de renault (F4R) are 65mm. Un diametru prea mare inseamna o viteza mai mica a aerului aspirat, care in ture joase nu te ajuta cu nimic la "umplerea" cilindrilor. Bineinteles, ca partea cea mai interesanta se petrece dupa corpul clapeta, in galeria de admisie, dar conteaza si ce e inainte de clapeta.

    Comment


    • Nene, fara suparare, vorbesti pe langa. Toti cei care au montat clapeta marita au ajuns la concluzia asta: ajuta mult jos in ture, si aproape 0 pe turele mari. Umplerea cilindrilor este deficitara pe turele joase din cauza clapetei stock (44mm pe 1.4 si 1.6), lucru compensat cu succes de clapeta mai mare. ia o clapeta mai mare, arunc-o pe masina, mergi vreo 2-3 saptamani cu ea, si apoi pune-o inapoi pe aia stock, si mai vorbim.

      Comment


      • Unde se poate face aceasta operatiune ?

        Comment


        • Cu clapeta mare doar pacalesti ECU, iar pacaleala asta nu valoreaza nimic daca o calci la podea. Simti doar o imbunatatire in raspunsul la acceleratie, dar nu cred ca mai e valabil la WOT. Nu are cum ca o clapeta mai mare in diametru sa ajute in ture joase, pentru ca acolo nu restrictioneaza fluxul de aer in motor nici aia 44mm. De fapt, 44 mm nu restrictioneaza deloc un motor de 90cp. Uite un tabel orientativ:

          How Throttle Body works. Learn more about Throttle Body

          Comment


          • stiu ce scrie acolo, dar iti vorbesc din experienta. mai cauta pe "modificari admisie", s-a discutat intensiv problema.

            Comment


            • Un post foarte interesant (al patrulea din link) explica destul de bine ce se simte la o clapeta mai mare, e doar impresia de putere mai mare la acceleratie partial apasata:



              Nu ma poate convinge nimeni ca un diametru mai mare al clapetei ajuta in ture joase, cand viteza aerului de fapt ar scadea si nu mai ajuta umplerea cilindrilor. Ca o clapeta stock ar putea restrictiona fluxul de aer la 6000 de ture sau mai sus, sunt de acord, dar nu la regimuri scazute. Acolo mai mult rau faci prin marirea clapetei si nu trebuie sa experimentez aiurea daca legile fizicii spun altfel.

              Comment


              • ma omule pune una pe masina si vorbim dupa. exact ca "legile fizicii" spun ca o turbinare mai buna a amestecului carburant da o explozie mai buna, si deci o putere mai mare.clapeta aia mica are rol de "limitator de consum", fiindca degeaba scoti pedala prin podea daca n-are aer. la Honda, motoarele, de la 1,5 pana la 2,2 bnzina au aceeasi clapeta, de 55 mm. daca si hondarii sunt tampiti, i rest my case.
                Last edited by razvanamza; 14 May 2013, 11:04.

                Comment


                • Daca citeai ce scrie acolo intelegeai de fapt ce "simti" cu o clapeta mai mare. Nu are cum sa ajute in ture joase niciodata, iar orice test de acceleratie se face cu pedala apasata la podea.

                  Inchei discutia, fiecare e liber sa faca ce vrea cu banii si masina lui. Eu prefer sa ma documentez inainte sa pun piese aiurea pe masina.

                  Comment


                  • cu riscul ca iau ban, vorbesti tampenii. TOTI colegii care au clapeta mare vor confirma ceea ce spun eu.

                    Comment


                    • Salutare,
                      As vrea sa umblu la chiuloasa si as vrea sa stiu cine a facut si ce a facut pe la ea...as vrea sa fac o slefuire la admisie si evacuare, sa iau putin din ea, dar acolo e putin problema am o axa si cam cat ar trebui sa iau... as vrea sa umblu si la evacuare sa elimin catalizatorul. Ma poate juta cineva cu idei cum si cat a luat de pe la chiuloasa si daca se simte lucrarea facuta?
                      Multumesc
                      LA VOLANUL UNEI MASINI DE CURSE NU CONTEAZA CINE ESTI, CONTEAZA NUMAI DECIZIA PE CARE O IEI INTR-UN FRAGMENT DE SECUNDA

                      Comment


                      • eu as lua 1.5 mm ca sa fie extrem , dar trebuie verificat de detonatii pentru ca se mareste destul de tare compresia...deci umblat la soft.
                        ramza , din nefericire pentru tine andri1940 pare ca stie ce vorbeste , tu cam vorbesti din simturi ) total nedocumentat ...
                        Si da, daca pe trotineta aia de motor de 90 cai se poate clapeta de 55 mm ... atunci asta e,e posibil ca una mai mare sa nu dauneze.
                        Si eu sunt de parere ca o clapeta mai mare ajuta la un raspuns mai bun si in turele mari unde din diferite motive sau modificari aduse motorului,clapeta de fabrica ar fi depasita.
                        Last edited by Cristi_Xp; 20 October 2013, 19:59.
                        Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                        Comment


                        • La soft sigur o sa umblu, permite cu 1.5 si cu axa? din admisie si evacuare cam cat sa maresc, sau doar slefuire? Nu am desfacut dar am inteles ca pe admisia de plastic ar fi asperitati si ar fi bine luate si alea daca asa este ?
                          LA VOLANUL UNEI MASINI DE CURSE NU CONTEAZA CINE ESTI, CONTEAZA NUMAI DECIZIA PE CARE O IEI INTR-UN FRAGMENT DE SECUNDA

                          Comment


                          • daca citesti in urma gasesti una-alta. eu luasem candva 1mm si s-a cunoscut binisor la 1.4. la motorul actual este luat 0,5mm, dar sunt prea multe variabile. mergi la un mecanic batran (preferabil care a reparat si ceva dacii1300 candva). aia mai stiu cate una-alta.

                            Comment


                            • Si ca tot a venit vorba de clapeta, pana la urma la ce concluzie s-a ajuns se merita marita ??? clar trebuie sa mai umbli si prin alte parti , si eu as vrea sa o maresc si sa umblu la ea dar are efecte negative sau nu ? La cat se poate mari maxim pentru un raport bun ? si daca cum e cel mai bine facuta stung si banut din ce material ?
                              LA VOLANUL UNEI MASINI DE CURSE NU CONTEAZA CINE ESTI, CONTEAZA NUMAI DECIZIA PE CARE O IEI INTR-UN FRAGMENT DE SECUNDA

                              Comment


                              • Sorin la tine avand axa o clapeta mai mare e bine venita plus ca vad ca ai de gand sa maresti si traseele si sa iei si din chiulasa.Rau nu are la ce sa faca.Chiulasa eu zic sa te duci la cineva care se pricepe,masori deschiderea supapelor si in functie de asta te hotarasti cat sa iei.Eu cand am facut operatiunea asta traseele doar le-am polisat iar din chiulasa am luat 0,6mm.Nu m-am riscat sa iau mai mult plus ca pana am pus la punct aprinderea si jocul la culbutori aveam ceva detonatii.Ca si sfat daca o sa faci operatiunea asta sa mergi cu fise,bujii si benzina buna.
                                sigpic

                                IL 1 3 MIU

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google