Distantiere roti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by BRUTUSANF View Post
    Pai nu prea vad cum decat sa le schimbi cu unele mai lungi .
    Astea sunt pt a indeparta sau pt a scoate roata mai in afara nu ?
    da Florin,pentru a scoate roata mai inafara
    Originally posted by dan.gutu View Post
    Radule ale mele erau groase de 1,5 cm,se prindeau de butc cu 4 suruburi apoi roata se prindea de distantier au fost aduse din italia in set 4distantiere cu suruburi si prezoane,scria EVO SPORT 200 PE CUTIE.
    Eu vreau sa le pun pe prezoanele originale

    Comment


    • #17
      radule, io zic sa nu te joci cu siguranta ta...in primul rand, daca pui distantiere, pune la toate rotile. masina are stabilitate doar daca rotile formeaza un trapez cu baza mare in puntea din fata, deci spatele musai sa fie mai ingust, altfel te intorci pe viraje de nu stii de tine. nu pastra prezoanele originale daca bagi distantiere. chiar cu costuri mai mari, pune macar unele profi, nu-ti bate joc de tine si de siguranta altora din trafic.
      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

      Comment


      • #18
        radule
        parerea mea este sa mai astepti ceva vreme sau cat crezi tu, pana ce crezi ca merita banii distantierele originale si omologate / vin cu rugamintea la tine sa te gandesti bine si sa nu te joci cu viata mane, e foarte periculos, eu unul nu as risca
        sa auzim de bine

        Comment


        • #19
          Ce POLIMER??? Ala e un fel de plastic din cate stiu eu....nu te juca cu treburile astea!
          Pune niste distantiere din metal daca vrei, dar nu tu....unu profi sa-ti puna, mai mult ca sigur ca-ti trebuie niste prezoane mai lungi.

          Treaba cu stabilitatea: nu stiu de unde rezulta ca daca pui distantiere pe spate, pierzi din stabilitate...deci asta chiar contravine legilor fizicii...

          Luati spre ex. un BMW...o sa vedeti ca ecartamentul spate e mai mare decat fata (sa nu veniti sa spuneti ca din cauza tractiunii...).
          Si sa nu fie regula ''trapezului'' (de unde o mai fi si asta) ai regula ''patratului'' si stabilitate mai buna pe viraje.
          E logic. Ducem lucrurile la extrem: imi maresc ecartamentu pe spate cu 100 mm...extrem da? Tai din aripi da? Nu am o stabilitate mai buna??? La 1310 a fost mai buna (a lu colegu' de lucru).

          Comment


          • #20
            tavi, oare de ce toti constructorii de masini fac puntea fata mai lata decat aia din spate? vezi treaba cu trapezul...daac nu-i clar, incearca sa-ti iamginezi ce rasucesti/rastorni mai usor: un trapez ce se deplaseaza pe normala bazei mari sau unul ce se deplaseaza pe normala bazei mici si la acre aplici o forta tangentiala de rotatie (virajul masinii...). hm ce zici? care se "culca" mai usor pe roata fata de pe partea opusa virajului?
            contraexemplu la bmw: masinile de F1. ma gandesc ca au stabilitate mai mare decat un bmw de serie, nu? si au tractiune spate... apropo, daca cresti bratul unei forte, nu cumva efectul e mai puternic? poate ca de aici rezulta ca tre si alte suspensii, nu numa acele distantiere ca sa marim ecartamentul...hm?
            ...las pe altii sa continue cu comentariile pro/contra...
            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

            Comment


            • #21
              mai baieti din cate spuneti voi si din ce m-am mai gandit eu....cred ca am sa o las asa cum e de la mama ei ca e mai sigur.....multumesc toturor pentru sfaturi

              Comment


              • #22
                si eu ma gandeam sa imi pun dar dupa ce am citit aici o las moarta... ...pare destul de riscant..mi-am inchipuit exemplul dat de csebalyn ......
                0.9 tce SL plus

                Comment


                • #23
                  Daaa..sigur, ajungem la F1.

                  Ia una de strada, un M3 spre exemplu, de ce are ecartamentu spate mai mare? Greseala de proiectare?
                  Eu am spus cat se poate de clar: daca ducem lucrurile la extrem, vreau sa-mi maresc ecartamentu cu 100 mm pe spate, nu am stabilitate mai mare??

                  Comment


                  • #24
                    ba da, mah...ai stabilitate mai mare daca iei virajele cu spatele decupeaza mah, tavi, un carton in forma de trapez, lipeste o bucata de palstilina pe el si vezi cum il rastorni mai usor...apropo, bmw-u ala are esp sa compenseze oarece ruliu si tendinte supraviratorii...noi vb de logan, care n-are esp si pe deasupra are si alta distributie a greutatii...motoru e in fata axei puntii fata, deci ideea e sa nu ingopi roata fata de pe exteriorul viirajului, de aia e un pic mai "cracanata" masina pe puntea fata. la bmw nu-i nevoie, ca ala repartitia maselor e aprox 50:50, chiar nu prea conteaza in ce parte e trapezul mai mare...got the ideea?
                    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                    Comment


                    • #25
                      un set de distantiere momo, cu tot cu prezoane, pentru un seat ibiza a costat aprox 150e. Pt Clio/Logan sunt un pic mai ieftine, ca au mai putine prezoane. Grosime 15mm, confectionate din duraluminiu, foarte usoare.

                      La inceput au fost montate doar cele de pe spate si concluzia a fost clara: trebuie si pe fata. Stabilitatea pe viraje in conditii normale de aderenta este mult compromisa, masina avind un puternic efect supravirator. Daca la masinile cu tractiune spate, efectul supravirator se combate cu reducerea gazului, la cele cu tractiune fata deja nu mai ai ce face cind intri in supravirator. Aici ne poate spune mai multe virtualmansorin, care participa frecvent la raliu. Deci treaba cu trapezul relatata de csebalyn este cit se poate de adevarata.

                      Ia sa ne uitam la Oltcit, mai stiti cum arata? Mai stiti ce diferenta mare era intre fata si spate? Dacia Nova este un alt exemplu. Faptul ca sunt masini romanesti nu scuza diferenta dintre ecartamentul fata si cel spate.

                      Repet: este mai greu sa controlezi un efect supravirator intr-o masina cu tractiune fata, deoarece acesta apare in cu totul alte conditii decit la o masina cu propulsie
                      _
                      B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                      sigpic

                      Comment


                      • #26
                        mersi dsign, esti printre primii care au priceput oficial fenomenul ! dau o bere pt sustinere !
                        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                        Comment


                        • #27
                          si de la mine inca una
                          doar daca tai gazul mai rezolvi ceva si atunci prea tirziu deobicei te duci sanie si dai de volan maxim si zici ce plm nu ma duc in stinga sau in dreapta si apoi cind ai viteza mai mica iti fuge brusc invers
                          toora,llumar fata spate,zender,borla,calc reno sport,1.6 93cp,vw mk1,1.8,sparco sprint,roll bar omp,centuri 6 puncte sandtler,bf goodrich,bbs,borla

                          Comment


                          • #28
                            Eu am vorbit din nou cu unchesu pe treaba asta si m-a lamurit dintr-o singura propozitie: dacia/renault (a se citi orice alta marca producatoare de masini) cu toti inginerii care efectueaza zeci sute de teste, nu s-au gandit la chestia asta ? chiar rezolvam noi niste simpli mecanici amatori teoria prezoanelor?
                            Si uite asa m-am lasat de dorinta de a avea 2 cm mai mult pe spate
                            Fotografie ... in cat mai putine cuvinte

                            Comment


                            • #29
                              @Radu_lyn: Iti reamintesc cum suna un vers si o melodie in voga candva si chiar in actualitate: LAS-O BRE CA MERGE ASA . PAREREA MEA !

                              Comment


                              • #30
                                nu, ideea e ca daca vrei ecartament mai mare, il faci mai mare pe ambele punti. In acest caz vei observa o oarecare imbunatatire a tinutei, o stabilitate mai mare pe viraje.

                                Eu unul mi-as lua direct jante cu un ET potrivit, lucru pe care l-am si facut deja

                                csebalyn si Sorin, nu tre sa-mi dati bere pt sustinere , eu am argumentat doar niste lucruri evidente... Daca se doreste, fac si o proba practica pe asfalt cu aderenta redusa, sa arat ce inseamna supravirator in masina cu tractiune. Adica daca ai intrat in supravirator, ori ai suficient spatiu de contrabrracare si gaz maxim apoi prezenta de spirit sa redresezi, ori te duci suliii de suflet rasucindu-te ca un titirez... Daca intri violent in supravirator, ultima varianta este sigura, nu-ti mai ramine decit sa te rogi sa nu iti stea vreun plop in cale
                                _
                                B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google