Modificare Admisie (manifold Intake) 1.4,1.6(8v), 1.6 (16v)
Collapse
X
-
-
la 16v MAP ul sta infipt in plenum. senzorul de temperatura sta infipt cat mai jos in colector
@ razvan daca pui senzorul de temperatura cat mai departe de chiuloasa el va trimite o informatie falsa la ECU. el masoara 50 grade si defapt aerul care intra are 60.
dupa ce ca este un gang-bang total in motorul ala are rost sa te mai complici si cu asa ceva ? pune l unde trebuie si unde ii este locul adica pe colector ca la 16v si ca la 1.6 unde nu au creeat nici o turbulenta. tie frica sa nu ii traga pe cai curentul ? sau ce
Comment
-
rectific: senzorul de vacuum e plasat langa "trompeta" cilindrului 4, nu in mijlocul plenum-ului. ideea e ca acel senzor sa "vada" o deplasare de aer semnificatva pe langa el, nu sa stea la presiune relativ constanta. ori ca-l pui la pistonul 1,2,3 sau 4, trebuie pus pe calea de aer, nu intre cilindrii. in alta ordine de idei, cred ca trebuie totusi pastrat locatia, adica in jurul cilindrului 4, pt ca ecu va corela pozitia motorului cu depresiunea, daca il pui de exemplu la cilindrul 1, care se misca in contratimp, probabil ii vei sparge motul la balega. incearca sa pastrezi "linia" de design, aia nu de cretini l-au pus acolo, in jona de "tragere" a galeriei. gandeste-te ca daca-l puneau cum le pica mai bine dupa lungimea cablului, sa faca economie de material, il bagau in teava dintre rezonator si plenum. probabil ca acolo tre' sa fie, unde e acum. de aia e senzor de presiune, sa observe modificarile, nu sa stea mereu la presiune constanta si sa nu transmita nimic ecu-ului, dar nici sa transmita orice oscilatie minuscula a coloanei de aer. la fiecare ciclu de 2 rotatii, adica explozie pe 1-3-4-2, se verifica valorile de avans, depresiune, pozitie clapeta, temperatura, turatie si se corecteaza bucla de reglare cu valori noi, pt inca un ciclu de 2 rotatii, pana motorul ajunge la regimul de functionare dorit de sofer. daca schimbati pozitia senzorilor, probabil ecu va corela gresit datele, va vedea vacuum cand se asteapta sa nu vada nimic deosebit, sau nu va vedea nimic, sau prea multe oscilatii, dar nu de amplitudinea pe care o accepta ca "ok" si va trece in regimul "default", rezultatul fiind ori o intarziere in acceleratie, ori un raspuns de-ala de ti-e frica sa treci linia de tramvai si sa ti se miste piciorul pe gaz, ca-si da nebunu' decuplari sau poate ca merge bine cu senzorii oriunde si-n orice conditii, caz in care eu o sa am o lista lunga de indivizi carora sa le spun sa-si bage-n coor studiile si testele pe dyno, simularile de curgere prin galerii si tot tacamul... cred totusi ca nenea aia din care "citez" eu uneori stiu ce-au facut si ca noi tre' sa invatam de la ei, nu invers.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Comment
-
vazusem si eu admisia ta, am vazut si admisia unui baiat cu solenza, care a legat putin diferit senzorii:
map intr-un furtun, canistra carbon in capul plenum-ului,
o legatura cu chiulasa (capac culbutori)
o legatura cu pompa servo.
senzor temp gaurise prin plenum parca.
legase aiurea circuit recuperare vapori cu teava pentru servofrana
in ultima poza, de la un megane adevarat, se vede cum furtunasul pentru vacuum are un "splitter". nu am gasit nici o poza cu pozitiile originale complete.
penultima poza este adaptarea rampei de logan facuta de cosmin.
Comment
-
*cel cu solenta ..tot la indrumarea mea a montat-o dar vad ca pana la urma a facut de capul lui unele adaptari ..
*s-ar putea sa fie diferit colectorul acela de megan sa masoare altfel ,oricum ar fi tot langa galeria de la pistonul 4 este pus ...daca asta e regula desi ma indoiesc , eu asa l-am pus dar in ultimul link este alt exemplu
Am o nedumerire ..de unde incepe numaratoarea pistoanelor de la volanta sau de la distributie ?Last edited by cos_min_i; 13 December 2011, 10:12.
Comment
-
-
Numararea cilindrilor in cazul Loganului se face de la dreapta la stanga cum te uiti la motor.
Comment
-
eu cred ca va agitati degeaba cu pozitia mapului )
Daca te uiti atent , seba , la k7j si k7m din fabrica senzorul sta aproape de cilindrul 1 , nu aproape de 4 ca la 16v ...deci pica tot ce-ai zis )
Ca sa va dau un exemplu ...de ce au pus in capat de tot la galeria de admisie ?La fel e si la 16v , pe cand la 8v e partea cealalta.Attached FilesPentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Comment
Comment