Modificare Admisie (manifold Intake) 1.4,1.6(8v), 1.6 (16v)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • cum altfel ? chiar nu mi imaginez cum ar putea sa il traga altfel

    feelingul ca trage mai bine este dat doar de iluzia eficientei crescute a pedalei de acceleratie.

    stock iti intra 10 litri / secunda la 50 % deschidere, iar cu clapeta marita intra 10 litri / secunda la 40 % deschidere. asta e tot. imi scapa doar fenomenul care da cuplu jos sau cai mai multi. cai mai multi ar putea sa dea cu soft corespunzator doar in conditiile in care este oarecum gatuita din fabrica. dar cuplu jos niciodata. acelasi rezultat il obtii daca apesi acceleratia brusc maimult ca de obicei. fix acelasi rezultat
    Last edited by alessandro; 15 November 2011, 21:01.

    Comment


    • nu chiar. e vorba de dinamica fluidelor. acceleratia aia "brusca" nu o reproduci cu o clapa mai mica apsata mai repde. efectiv creezi o depresiune mai mare, motorul arunca ceva mai multa benzina si te impinge mai tare.

      Comment


      • pai depresiunea mare nu este buna. din ce cauza arunca mai multa benzina ? ce senzor ii spune sa faca asta ?

        harta de injectie nu, TPS ul nu pentru ca se afla la o pozitie ( procentaj) mai mica, iar MAP ul nici atat pentru ca va inregistra aceleasi valori ca inainte

        inchipuie ti ca stai linistit, foarte linistit, si respiri printr un pai. e ok, se poate, respira fara probleme

        acum incearca sa alergi si sa respiri prin acelasi pai. nu cred ca poti.

        acum maresti paiul in diametru. cand stai linistit si respiri normal nu vei simti nici o diferenta. dar cand alergi nu i asa ca i mai bine ?

        cand am inregistrat cu DDT ul presiunile din manifold, un 1.4 cu clapeta stock a scos exact cat a scos 1.4 tau cu clapeta marita. deci de ce ar da mai multa benzina ? de este aceiasi depresiune ? de ce ar fugi mai tare ?
        Last edited by alessandro; 15 November 2011, 23:06.

        Comment


        • pai fuge mai tare pe turee joase. daca tot ai documentatie de ce nu studiezi. era undeva aici pe forum lasata explicatia. clapeta mare: cuplu mai jos. clapeta ingust cuplu mai sus.
          Last edited by razvanamza; 15 November 2011, 23:08. Reason: Automerged Doublepost

          Comment


          • razvan !! este tocmai invers. clapeta mare cuplu sus idem jos, clapeta mica cuplu la fel jos si mai mic sus.

            la 2000 rpm trage aer la fel si prin 50mm si prin 100mm. la 6500 ar trage mai bine daca ECU ala ar sti ca este dotat cu o astfel de clapeta.

            am mai scris odata ! am avut clapeta de F4R de imprumut pe masina. 65 mm in loc de 55. am simtit fix nimic. pe ture joase aveam impresia ca trage mai bine. ma pacalea fantastic de mult eficienta si cursa foarte scurta a pedalei dar pe ceas timpii erau la fel.

            singurul lucru bun la clapeta mare este ca pot sa reglez pedala de acceleratie foarte jos spre podea fara sa pierd din eficienta
            Last edited by alessandro; 15 November 2011, 23:19.

            Comment


            • clapeta marita nu da mai multa benzina )),doar face ca la apasarea pedalei 20 % sa zicem ,sa intre volum de aer mai mare decat inainte, respectiv "fuge mai tare " ai impresia doar
              sigpic
              Sa nu ai incredere in femei si in franele de Dacie!
              http://www.loganclub.ro/forum/loganu...da-t31364.html

              Comment


              • sau tragi reglajul ala al pedalei la maxim si obtii fix acelasi lucru. eu asa merg reglat cu el si ma deranjeaza ca sta pedala ridicata la maxim.
                pun clapeta de 65mm reglez normal acceleratia si am simtit fix nimic. trag reglajul la maxim si se parea ca trage mai bine imediat cum piscam accelaratia dar cand o apasam mai mult nu se intampla nimic.
                cu clapeta marita cuplul este disponibil mai repede, il atingi mai usor din pedala dar nu este cu nici 0.1 Nm mai mare

                Comment


                • s-o luam pe rand: ecu are un senzor de presiune in galerie, unul de temperatura a aerului, unul de temperatura apei si unul de pozitie al clapetei de acceleratie. scoatem din discutie senzorii lambda, nu ne intereseaza acum. senzorii de temperatura apa si aer nu influenteaza motorul direct in regimuri tranzitorii, acestia ii "spun" ecu-ului doar sa aplice o corectie la timpii de injectie si avans fata de harta generica (echivalentul socului automat). odata incalzit motorul, singurul care dicteaza imbogatirea e senzorul de temperatura aer (de aia iarna bea mai mult ca vara). in regim tranzitoriu, accelerare, ecu vede o scadere a presiunii in galerie la deschiderea clapetei, coroborata cu modificarea pozitiei clapetei de "gaz". ei, in functie de deschiderea clapetei, care dicteaza turatia "tinta" la care trebuie sa ajunga, gradientul(derivata) semnalului de presiune ii spune indicele de sarcina. cu cat clapeta sta mai mult deschisa si turatia nu creste, variatia de presiune e mare fata de momentul t0, deci motorul are sarcina mare. in cazul asta, se retrogradeaza avansul scanteii si se imbogateste amestecul pentru a accelera. daca variatia de presiune e mica si "dispare" rapid, turatia urca vertiginos, atunci benzina injectata e mai aproape de ceea ce are de fapt nevoie motorul, se creste avansul si turatia continua sa creasca pana ajunge la cea la care "spune" clapeta ca ar trebui sa mearga motorul. ei, punand clapeta mare, la sarcina mare si turatie mica, variatia de presiune nu mai e asa mare ca pt cazul clapetei stock, ceea ce induce ecu-ului falsa impresie ca sarcina e mare, deci se injecteaza mai multa benzina decat in cazul stock si se retrogradeaza mai putin avansul. efectul? raspuns mai prompt la ture mici si in cazul unui chiptuning "la limita", aparitia detonatiilor. de aia nu-i bine sa pui clapeta prea mare.
                  la turatii mari, gen peste 4500rpm, clapeta deja e aproape deschisa, ca o calci blana sau progresiv, deja nu mai e mare diferenta, se merge pe full gas si atunci clapeta mai mare creste un pic eficienta volumetrica a motorului, castigul fiind de ordinul procentelor dintr-o singura cifra ai aia mai mica decat 3 de aia nu simtiti la turatie mare mai nimic cand se mareste corpul clapeta. restul cu teoria rezonantei galeriilor, de care pomenea alessandro se aplica doar in cazul WOT de la turatii mici, deci sarcina mare, cand diametrul clapetei nu mai conteaza, ea fiind oricum deshisa la maxim si cand intr-adevar doar galeriile dicteaza eficienta motorului. sper ca nu v-am plictisit
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • esti de AUR, Seba. si dealtfel singurul care il pune la punct definitiv pe Alessandro. Si nu zic asta cu rautate, Alex fiindu-mi un drag prieten dealtfel, dar putin prea "sperios" de anumiote chestii. Daca tot ai binevoit sa ne raspunzi, ne poti da si raspunsul stiintific pentru raspunsul mai bun al motorului dotat cu faimoasa admisie de megan cu clapeta de Jeep?

                    Comment


                    • @ seba pe mine nu ma plictisesti niciodata.

                      cand am 2000 rpm presiunea este undeva la 0.2. calc pana jos presiunea este creste spre 1 atmosfera ramana constanta pe acolo si turatia urca vertiginos.


                      pentru 2000 rpm clapeta stock sta deschisa la 20% sa zicem. cu clapeta mare va sta la 15 %. piciorul meu nu stie sa apese 2000 rpm. stie sa apese 3 cm ca sa am 2000 rpm. la 3 cm apasare a pedalei ambii senzori de pozitie ai clapetelor vor indica 20 % corect ? doar ca clapeta stock are potential de 2000 rpm iar clapeta mare are potential de 2500 rpm corect ?
                      eu din asta inteleg ECU din 20 % pozitie clapeta intelege ca eu doresc 2000 rpm iar senzorul de presiune ii spune ca doresc 2500 rpm. nu apare o neintelegere intre TPS si MAP ? ( throttle position sensor / manifold absolute pressure )

                      @ razvanamza atat ai inteles din explicatia lui seba ? imi pare rau atunci. citeste atent, dar atent cuvant cu cuvant tot ce am zis mai sus
                      ai facut softuri clapete admisii planari la masina ai si oricand vin cu loganu lu socra miu si iti arat ca fuge mai tare din scurt. si la 2000 rpm si la 6000.
                      am o clapeta de tractor prin curte la tara. are 150mm. poate va da 300 Nm la - 2000 rpm
                      Last edited by alessandro; 16 November 2011, 00:23.

                      Comment


                      • tocmai ce spunea Seba ca nu merge o clapeta infinit de mare, ca efectiv dai in detonatii.

                        Comment


                        • dai in detonatii cu un soft la limita de suportabilitate, stock nu ar trebui sa dai in detonatii. ecu ala are totusi niste limite in care se cam adapteaza la schimbarile aduse "hardware-ului"
                          si alex are dreptate, de fapt il minti ca vrei mai mult, cand de fapt tu vrei ceva mai putin, de aia trage mai tare cand schimbi clapeta.
                          rapunsul la galeria de megane si clapeta de jeep cred ca-i in novela de mai sus iar rezumatul in fraza de mai devreme, aia cu mintitul
                          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                          Comment


                          • hai sa iti explic altfel. ai facut planare, soft, clapeta marita, filcor si pe mine masina ta nu ma impresioneaza absolut deloc. e lesinata

                            pai masinu lu Lau rupe norma tata. masina lu socra mie trage de indoie. sa nu mai zis de specimenul lu' Tavi de la Arad care m a speriat. astea sunt 1.4 stock fara nici o modificare care trag de rup norma. si au cel mult soft. cred ca daca te dai cu tavi o sa aibe in fata cel putin 3 4 masini scurt.

                            pai la cate modificari pro-cuplu are a ta trebuia sa le ingroape. dar de ce nu face asta ?
                            pentru ca modificarile facute din burta gen clapete marite dupa cum place poporului, softuri dubioase cu consecinte necunoscute si admisii inutile nu aduc nici un beneficiu.
                            o zis XP acum ceva timp si nu l am crezut. concentreaza te frate pe evacuare ca acolo castigi ceva. am ajuns sa il cred acum dupa mult timp. doar din evacuare se castiga ceva simtitor. in celelalte modificari nu avem know how ul necesar sa ne bagam nasul. lucreaza inginerii aia de le sar capacele sa faca un soft si o admisie de 1.4 si noi credem ca suntem mai destepti ca ei punand o clapeta marita cu 5 mm si un soft copy paste.
                            Last edited by alessandro; 16 November 2011, 00:38.

                            Comment


                            • vezi ca 1.4 lui lau e din-ala chel-chel-chel, adica LSAA. Alexpeed, cu toate modificarile si tot nu se aropie de lau 911, si are si serpi, si traseu, si decat. Uiti probabil ca eu car dupa mine si o instalatie de gaz, si scule, piese de calculator, etc. sunt mai greu cu 150 sau mai mult de kilograme fata de lau. plus ca a mea a fost puturoasa din fabrica. acuma trage bine fata de la inceput, crede-ma.

                              Comment


                              • pe 1.6 admisia de megane creste puterea prin cuplu si da si ceva jos. are colectori lungi si scurti.
                                pe 1.4 este egal cu 0. 1.4 fata de 1.6 sau 1,6 16v are caracter de turatie. bore stroke ratio 1 si ceva. un motor cu bore / stroke ratio cat mai mare mentine mai natural cuplul pe ture mari. imi dau in cap astia cu 1.6. imi gasesc cauciucurile taiate maine dimineata

                                este mult mult prea mare diferenta de fuga dintre masini. cu ce modificari ai trebuia sa stai macar in bara lor. dar ti o iei 2 3 masini fix cat isi ia un 1.4 full sau mai mult.
                                intreaba pe Tavi de la Arad fara sa ii zic eu ceva ce parere am de 1.4 lui. puteam sa ma bag cu totul in foc ca nu e 1.4.
                                masina lu socra miu. 1.4 stock. fuge prea bine. cu cat ii dau parca mai mult ii place sa traga. a ta nu te supara pe mine ca nu iti zic cu rautate, parca se chinuie si zice lasa ma. nu ii place sa traga nu stiu ce e cu ea

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google