La multe masini de performanta echipate cu turbo se folosesc mansoane izolante pentru turbine ("turbo blanket", "turbo bag" sau "turbo heat shield"), dintr-un material fibros foarte rezistent la temperaturi inalte (o turbina se poate incinge pana cand devine rosie-translucida ).
Motivele invocate:
-temperatura mai ridicata a gazelor de esapament => viteza de expansiune mai mare => viteza mai mare a turbinei si turbo-lag redus
-protejarea componentelor mecanice de caldura turbinei
-izolarea compresorului de turbina, de unde o reducere in temperatura aerului comprimat (aerul se incalzeste doar datorita compresiei) si astfel usureaza sarcina intercoolerului
Parerile sunt impartite, unii din cei care au folosit pretind ca intr-adevar protejeaza de caldura componentele aflate in jurul turbinei, altii spun ca temperatura creste mult peste ceea ce metalul galeriilor de evacuare sau al turbinei poate suporta si se deformeaza sau topeste
Merita incercat, sau e mai degraba o reteta sigura pentru topirea turbinei?
Scut de caldura intre turbo si caroserie exista, e un "sandwich" de aluminiu cu un material izolant la interior, pe panoul dintre compartimentul motor si cabina
Motivele pentru care era interesanta ideea izolarii turbinei erau: mentinerea gazului de evacuare cat mai fierbinte, pentru a-si pastra viteza de expansiune, si izolarea compresorului de turbina pentru a nu se transmite caldura de la turbina la aerul de admisie (care oricum se va incalzi, dar ceva mai putin, prin comprimare)
Un manson pentru un turbo Garrett T4:
Motivele invocate:
-temperatura mai ridicata a gazelor de esapament => viteza de expansiune mai mare => viteza mai mare a turbinei si turbo-lag redus
-protejarea componentelor mecanice de caldura turbinei
-izolarea compresorului de turbina, de unde o reducere in temperatura aerului comprimat (aerul se incalzeste doar datorita compresiei) si astfel usureaza sarcina intercoolerului
Parerile sunt impartite, unii din cei care au folosit pretind ca intr-adevar protejeaza de caldura componentele aflate in jurul turbinei, altii spun ca temperatura creste mult peste ceea ce metalul galeriilor de evacuare sau al turbinei poate suporta si se deformeaza sau topeste
Merita incercat, sau e mai degraba o reteta sigura pentru topirea turbinei?
Scut de caldura intre turbo si caroserie exista, e un "sandwich" de aluminiu cu un material izolant la interior, pe panoul dintre compartimentul motor si cabina
Motivele pentru care era interesanta ideea izolarii turbinei erau: mentinerea gazului de evacuare cat mai fierbinte, pentru a-si pastra viteza de expansiune, si izolarea compresorului de turbina pentru a nu se transmite caldura de la turbina la aerul de admisie (care oricum se va incalzi, dar ceva mai putin, prin comprimare)
Un manson pentru un turbo Garrett T4:
Comment