Turbo Blanket - Util Sau Sinucidere?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Turbo Blanket - Util Sau Sinucidere?

    La multe masini de performanta echipate cu turbo se folosesc mansoane izolante pentru turbine ("turbo blanket", "turbo bag" sau "turbo heat shield"), dintr-un material fibros foarte rezistent la temperaturi inalte (o turbina se poate incinge pana cand devine rosie-translucida ).

    Motivele invocate:

    -temperatura mai ridicata a gazelor de esapament => viteza de expansiune mai mare => viteza mai mare a turbinei si turbo-lag redus
    -protejarea componentelor mecanice de caldura turbinei
    -izolarea compresorului de turbina, de unde o reducere in temperatura aerului comprimat (aerul se incalzeste doar datorita compresiei) si astfel usureaza sarcina intercoolerului

    Parerile sunt impartite, unii din cei care au folosit pretind ca intr-adevar protejeaza de caldura componentele aflate in jurul turbinei, altii spun ca temperatura creste mult peste ceea ce metalul galeriilor de evacuare sau al turbinei poate suporta si se deformeaza sau topeste

    Merita incercat, sau e mai degraba o reteta sigura pentru topirea turbinei?

    Scut de caldura intre turbo si caroserie exista, e un "sandwich" de aluminiu cu un material izolant la interior, pe panoul dintre compartimentul motor si cabina
    Motivele pentru care era interesanta ideea izolarii turbinei erau: mentinerea gazului de evacuare cat mai fierbinte, pentru a-si pastra viteza de expansiune, si izolarea compresorului de turbina pentru a nu se transmite caldura de la turbina la aerul de admisie (care oricum se va incalzi, dar ceva mai putin, prin comprimare)

    Un manson pentru un turbo Garrett T4:
    Attached Files
    Last edited by unknown; 13 July 2011, 20:58.
    sigpic

  • #2
    nimeni nimic?..
    sigpic

    Comment


    • #3
      la benzinare se foloseste unde temperaturile din evacuare sunt mult peste cele din evacuarea de la diesel ca sa nu`ti topeasca pe sub capota tot.Sunt unele turbine care opereaza bine la temperaturi foarte ridicate, nu e cazul turbinei de pe dci .
      Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

      Comment


      • #4
        ms...se poate inchide atunci
        sigpic

        Comment


        • #5
          mai lasa`l , poate sunt si altii cu alte pareri .
          Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

          Comment


          • #6
            Motivul asta mai atras mai mult atentia decat:
            Motivele pentru care era interesanta ideea izolarii turbinei erau: mentinerea gazului de evacuare cat mai fierbinte, pentru a-si pastra viteza de expansiune, si izolarea compresorului de turbina pentru a nu se transmite caldura de la turbina la aerul de admisie (care oricum se va incalzi, dar ceva mai putin, prin comprimare)
            sigpic

            Comment

            Working...
            X
            Anulare DPF
            Politica de Securitate Google