If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
@sebi (racingcode): mersi. tre' s arecunosc ca m-ai surprins placut totusi, nu mai intra in discutii ce tin de detalii pe care nu le poti sustine din diferite motive. ca zice lumea ca habar n-ai, desi pana la proba contrarie n-ar trebui sa comenteze nimeni nimic.
@kandrei/domnulk: cred ca ti-a raspuns deja ca avansul si cantitatea de benzina se modifica. scopul cred ca e clar, ca dor te duci la chiptuner sa-ti mai elibereze niste Newtonmetrii, nu sa stranga de capastrul cailor putere
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
deci, spune-ne si noua ce modifici mai exact la logan.
exemplu: mapa de injectie se modifica avans si cantitatea de benzina si cu ce scop.
asta se poate? ca atunci cand vine clientul sa stie ce-i faci la motor.
Principiul de fnctionare al unui motor cu ardere interna MAS este cunoscut oricui.
Discutia este foarte lunga si interminabila ar trebuii sa vorbesc de cele trei tipuri de efiecienta, mecanica, volumetrica si termica.
Am sa ma rezum la ceva simplu pt ca altfel discutia, vrei sa vorbim mai mult da-mi un tel pt ca altfel imi scrantresc degetele in taste.
In primul rand se echilibreaza mersul motorului, se fac corectii de baza.
Ai 4 cilindri in linie fiecare are o bujie si un injector comandate de ecu... aparent piesele astea par lafel dar nu este asa si au latente de comanda diferite procentual inte 10-25% abatere.
Este destul de mult si sa ne gandim la un dua pistoane apropiate pe unul abaterea e de 20% intr-un sens pe altul de 20% in celalalt sens, asta la injectie, apoi la aprindere... apare un fenomen de dezechilibru.
Acest fenomen este greu de vazut si nu se simte doarece arborele in care se descarca forta e prins rigid pe un bloc rigid, masina are un acumulator(volanta) care e destul de mare, oare de ce cand se usureaza o volanta f mult apar dezechilibre la ralanti? Una din cauze a fost evocata.
Cum reglam sa fie lafel tine de secretul profesional cer este ca rezultatul de la o abatere medie de 15-20% ajunge intre 0-2 maxim 3% ceea ce este rezonabil.
Pt a sublinia acest aspect rog sa va amintiti cum arata un cuzinet uzat... oare de ce e uzat pe latral? Sa fi fost prelucrarea proasta materialul neuniform...NU. Dezechilibrul e cel care dusmaneste tot.
Toata lumea stie ca un motor de serie nu permite ridicari de turatie exagerate. Odata mecanic piesele nu sunt pregatite dar si daca ar fi pregatite mecanic ai nevoie de echilibru in functionare.
Deci dupa optimizare completa ai un motor mai echilibrat si surpriza aceasta aduce o mica crestere de randament(ca efect secundar scade consumul), creste raspunsul un mic surplus de putere eliberat.
De aici se incepe joaca partea usoara frumoasa pe care multi o stiu, benzina si avans sau avans si benzina.
Pentru a creste puterea in motor ai nevoie de o descarcare fe forta mai mare pe arbore. Asta se obtine introducand un amestec "exploziv" in cilindru.
Admisia la Dacia 1,6mpi e simpla si nu ai came variabile, turbo, compresor deci stie sa ia in functie de turatie si deschiderea clapetei un anumit debit de aer(din pacate extrem de mic).
Benzina vine de la injectoare care injecteaza la momentul oportun cantitatea de benzina. Asta se face lungind si scurtand timpul de deschiderre al injectoarelor, noi nu lucram in timpi ci dupa AFR. Comandam AFR-ul, unii se joaca cu timpul de injectie direct insa nu e lafel de precis, dar merge.
Si noi cand gandim AFR softul prin procesor comanda tot driverele de injectoare pe perioada de timp, presiunea in rampa fiind proportionala in general cu cea din admisie.
Deci la aerul intrat incercam sa introducem cel mai bun amestec, cel care odata aprins de bujie sa permita obtinerea unei forte de apasare maxima la un anume unghi al bielei pe maneton simplificat la un anume unghi de rotire al arborelui.
Daca ai o parghie e mai greu sa o apesi direct de la verticala, o misti putin dupa apoi apesi ca sa obti lucrul mecanic dorit.
Acum ca sa obti cea mai buna presiune din care rezulta forta pe fiecare regim in parte trebuie sa introduci amestecul adecvat si sa-l aprinzi in asa fel incat sa obti presiunea maxima in cilindru la momentul dorit.
Asta se obtine in functie de regim prin avansarea sau devansarea timpului de aprindere, fiind o miscare continua de reglaje.
Daca vi si dai plus de avans peste tot risti ceva daca dai minus risti altceva, daca dai multa benzina peste tot risti ceva si castigi poate undeva ceva.
Masuratorile astea se fac profi dupa debite sau pe stand ambele fiind exacte.
Unde cresc unde scad avansul si benzina ... va rg sa nu asteptati sa raspund acum.
nu Seba, spunea ca mai modifica ceva prin ecu pentru a optimiza comunicarea intre ecu si senzori.
Ma refeream la latentele pieselor, ele par lafel dar nu sunt, lungimea firelor, lipiruta, electromagnetul... toate au abateri stiute de fabrica si cuprinse intr-un soft general.
Poate vrei sa sti de ce fabrica nu face optimizarea reala pe exemplar.
Nu o face, nu pentru ca nu stie ci pentru ca nu vrea, totul se face manual si dureaza mult pe fiecare masina in parte. Dacia acum produce aproape 1000masini pe zi... ar fi nevoie de un spatiu de depozitare enorm si de un numar mare de specialisti. Stiu, pot sa o faca dar e nerentabil, in plus daca ai probleme sa schimbi ceva ar trebuii refacuta operatia.
Last edited by RACINGCODE; 2 November 2009, 16:53.
Reason: Automerged Doublepost
bine, dom'le ! ti-a fost greu sa zici de la inceput, ca sa inteleaga toti?
acum sa vezi intrebari "ce-i ala maneton"...
a, era sa uit si scapai fara sa fiu carcotas: presiunea in rampa, la logan, nu e citita de nici un senzor, ecu presupune ca pompa baga 3 bari in rampa de injectie. acest teoretic "3bar" e presusupus constant, ca pompa are regulator mecanic incorporat, nu are fpr (fuel pressure regulator) comandat de ecu. ala e la motoarele turbo. la trotinetele noastre, nu e cazul.
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Eu nu ma laud cu nimic, oamenii au intrebat si eu am dat cateva raspunsuri.
Sigur ca pt 200RON facem asta "in pierdere" dar se compenseaza cu altele la care preturile pot fi puse mai sus.
bine, dom'le ! ti-a fost greu sa zici de la inceput, ca sa inteleaga toti?
acum sa vezi intrebari "ce-i ala maneton"...
a, era sa uit si scapai fara sa fiu carcotas: presiunea in rampa, la logan, nu e citita de nici un senzor, ecu presupune ca pompa baga 3 bari in rampa de injectie. acest teoretic "3bar" e presusupus constant, ca pompa are regulator mecanic incorporat, nu are fpr (fuel pressure regulator) comandat de ecu. ala e la motoarele turbo. la trotinetele noastre, nu e cazul.
La Logan asa este rampa de benzina se presupune ca are valoare constanta ca si presiune. la modele mai evoluate exista regulatoare active, adica cand vacumul e mai mare presiunea in rampa scade si odata cu linearizarea presiunii creste, la turbo chiar creste odata cu cea din admisie.
Adica daca ai 3 bari in mod normal la ralanti, ai sa vezi ca accelerand brusc apare vacum si scade la ...2,7 arbitrar vorbind, iar daca ai presiune pozitiva de la 3 cat e baza creste cu diferenta fata de atmosferic. La un bar in turbo ai in rampa 4...
Pentru masinile de inalta performanta si de la care se stoarce tot si trebuie sa fie si sigure se monteaza senzor de presiune in rampa(posibil in anumite regimuri sa fie prea mica pompa si observi) si se monteaza senzor de temp tot acolo sau si acolo ca pui la senzori de te plictisesti.
Benzina este un lichid care isi schimba f mult volumul iar totul la masina se calculeaza in masa, in grame...
Daca benzina se incinge f tare poate genera saracire si invers, dar de obicei ambientul e cel care influenteaza si daca e frig merge bine putin mai bogat si invers, plus ca sunt multe corectii.
Last edited by RACINGCODE; 2 November 2009, 19:58.
Reason: Automerged Doublepost
In sfarsit unul care vorbeste romaneste!
@racingcode Pe langa cei 90 de caluti din dotare cat mai urca la putere? Ce se intampla cu consumul dupa o remapare la voi?Te rog tot pe romaneste.
In sfarsit unul care vorbeste romaneste!
@racingcode Pe langa cei 90 de caluti din dotare cat mai urca la putere? Ce se intampla cu consumul dupa o remapare la voi?Te rog tot pe romaneste.
Fiind vorba de softuri custom, trebuie sa stim exact ce-si doreste clientul.
Unii vor putin mai sus cu consul lafel sau mai mic, altii vor doar cuplu-cai indiferent de consum, altii sunt fericiti la un plus de turatie...
Ce pot sa va spun este ca masina nu trebuie turata mai mult de 5500rpm cu axa de serie deoarece incepe sa piarda orice i-ai face.
Un castig rezonabil este de cca 10cp, dar daca se doreste, putin mai mult, nu e imposibil, mai ales daca se ajuta de un cat eliminat, o admisie mai buna...
Cuplul creste si el proportional.
Referitor la consum pt o modificare optima el scade ca efect secundar, noi nu avem, decat la cerere target de scadere consum. Consumul scade cu cca 0,5l nesemnificativ iar pe perioada de teste creste mult.
La maxim puterea e mai mare si consumul este mai mare dar nu direct proportional cu cresterea de putere-cuplu.
Va rog sa ma scuzati ca va tot intreb dar imi place subiectul.
Ce inseamna sau mai bine zis ce diferenta este intre axa de serie si altfel de axa. Ce inseamna in bani cat ar costa axa + manopera+garnituri sau mai stiu eu ce trebuie? Ce inseamna in putere, consum si de ce ar fi mai de treaba?
axa de serie comanda supapele sa se ridice mai putin si timp mai scurt decat o axa agresiva. axa stock se preteaza la turatii medii, adica e un compromis intre mersul economic si mersul in afara orasului. axa sport asigura randamente mai bune la turatii mari. cu cat unghiul camelor si ridicarea sunt mai mare, cu atat i se permite motorului un regim de functionare in ture mari. bineainteles, normal ar trebui sa usurezi pistoanele, biele, volant, vibrochen...in principiu o axa ce mareste unghiul de la 240 la 270 de grade si ridica supapele de la 8 la 9mm, iti asigura, cu un soft calumea, o evacuare si un filtru calumea un salt de la 105 la 133 de cai. de exemplu axa in discutie o gasesti la catcams.be cu 790 de euro, dar iti trebuie si soft pt ea, insa nu trebuie sa modifici nimic altceva in motor. racingnick ofera la vanzare axa si softul la 830 de euro.
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Mama ce ceata este si eu am proiectoarele arse )...fratilor,mai concret,merita sa fac remapare la un 1.4 mpi?Din cate am citit mai sus se poate jongla cu motorul,putere mai mare consum redus,putere mare indiferent de consum...chiar ca sunt in ceata,eu traiam si traiesc in continuare pana unul din voi ma lamureste ca remaparea consta in marirea cuplului si putin a cailor(de la 75 la 82 parca) la 1.4 mpi.Vreau sa stiu in cati cai se poate duce acest motor,cu cat creste cuplul,si bineinteles,exista riscul ca un motor remapat sa aiba durata de viata mai mica decat unul normal?Sincer pentru 5 cai :-j mai bine lasa!Astept sa imi "montati proiectoarele" si astfel sa ma scoateti din ceata asta!) va multumesc si sper sa nu aruncati cu "petre" dupa mine.
Va salut
Eu zic sa nu iei in seama povetioarele astea de doi bani cu softurile pe ''preferinte'', pt consum mic, pt putere & shit. Sunt diferente aproape insesizabile (n-ai sa vezi vreo economie de 1,5-2 litri la 100 km).
Poa' sa-ti optimizeze si sa-ti scobarcaie cat vor ei la soft, mai mult de 7-8 cp in conditii OK n-ai sa vezi (adica sa nu atenteze la fiabilitate, nici nu prea ar avea cum defapt, eventual pe la periferice, sonda etc).
Si aia 7-8 cp sa-i crezi defapt ca sunt doar vreo 5 si aia 12-14 Nm sunt vreo 7-8 Nm.
Numa cu softu pacii sa nu speri/crezi la mai mult la motorasele noastre.
PS: normal ca te baga-n ceata, asta e si scopu ... ))
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment