dsign iar intram in sfera curselor. Aici nimeni nu se lauda ca a mers pe un traseu virajat in coborare si dupa 50 km de mers la limita frana nu a dat semn de oboseala ci ei se lauda ca frana tine mai bine in mersul cotidian, in oras, la franari de la 60-70 la 0 ceea ce nu este adevarat. Tu intelegi foarte bine ce vreau sa exemplific aici doar ca tu te gandesti doar in cazul tau in care mergi la limita, ai cauciucuri peste kormoran si celelalte puse pe logan si o suspensiue care nu face ca masina sa se ridice de fund la franare.
Discutia a inceput de la acel coleg care doarea ca masina lui sa franeze mai bine. Nu a spus ca el vrea sa schimbe franele pentru ca a coborat tsf in blana si dupa 2km iesea fum din discuri ci doar ca vrea o frana mai bune. Pentru o frana mai buna se cumpara anvelope late si premium + o suspensie (pentru cei care suporta sa isi amestece matele la fiecare denivelare). Si cu asta am terminat. Eu inca astept un coleg care va face schimbarea asta si sa faca un test inainte si dupa si sa vedem un rezultat concret.
cat despre razvan... ce sa spun... vrea sa aiba pe logan frane de masini care au peste 150 de cai cu mult peste o tona si niste anvelope nu se compara cu ce avem noi pe masini.
Modificarea Sistemului De Franare.
Collapse
X
-
Ca fapt divers de ce zici tu in legatura cu costul upgrade-ului la frane cineva la un golf 5 a trecut la ertieri de porsche cayman cu 4 pistonase + disc oem porsche + placute(totul nou) costul total fiind putin peste 6000ron deci...pentru logan sa dai +/-1200 ron pe tot tacamul etrieri,disc,placuta si lichid frana e pistol cu apa.
Leave a comment:
-
Originally posted by o8MeLC View PostOare va stii cineva ca la primul test era stoc si la cel de-a doilea era de van ? cu ca ar ajuta? Vreau un raspuns logic la ce am intrebat nu o mai dati cotita.
Intrebarile atle sunt cat se poate de pertinente, insa sunt valabile DOAR... in varianta ideala, adica cea de test.
Pentru ca adevaratul avantaj al unei frane ventilate vs una neventilata se vede la franarile repetate, cu sarcina mare. Exact ce am tot dezbatut noi pe aici de o vreme incoa.
Deci asa cum spune dark, orice imbunatatire la frane este binevenita, mai ales ca la Logan aceasta se poate face usor si cu costuri scazute (la ce masina ati vazut voi etrieri pt upgrade la 300 lei perechea, NOI????)
Ce ai vazut tu pe viu, a fost o singura franare. De acord ca la o singura franare, elementul decisiv este anvelopa si SUSPENSIA!
Tot dezbateti pe aderenta, anvelope, dar uitati faptul ca aderenta buna este data si de suspensie.
Asa cum am aratat, o frana neventilata este total depasita de o suspensie ferma si o anvelopa performanta (lata si cu talon mic), mai ales atunci cand vorbim de Logan.
Leave a comment:
-
Originally posted by razvanamza View Postcorect. mergand pe logica ca nu e niciodata nevoie de frane mai mari pe cauciucuri stock, sa ne uitam pe la bmw cum au ei 2-4 pistonase si 300mm disc pentru o anevelopa de doar 205mm latime?...
Leave a comment:
-
logane cu discuri de 238 sunt extrem de putine si da acelea chiar trebuie schimbate pentru ca sunt subdimensionate.
Daca eu va dau exemplul cum se face franarea in realitate si voi veniti toti si spuneti ca frana tine mai bine asa am eu senzatia, fara niciun test pe sosea, si fara nicio explicatie vom vorbi pagini intregi fara sa rezolvam nimic.
Chiar rog un viitor posesor de frane de van (cu abs pentru a nu distruge pneurile si a iesi din discutie cum se apasa frana) sa faca un teste de franare de la 100 la 0 inainte si dupa. Sunt dispus sa pun pariu ca distanta de franare va fi axecat la fel.
va mai dau un exemplu si sper sa intelegeti ca nu vorbesc sa ma aflu in treaba. O masina merge cu 100km/h (fara abs) si franeaza cat poate de tare. Masina blocheaza instant rotile si se duce taras.
Cu franele de van se va intampla acelasi lucru adica de la 100km/h se va frana la balana si se vor bloca rotile si va frana tot taras. Oare va stii cineva ca la primul test era stoc si la cel de-a doilea era de van ? cu ca ar ajuta? Vreau un raspuns logic la ce am intrebat nu o mai dati cotita.
Leave a comment:
-
corect. mergand pe logica ca nu e niciodata nevoie de frane mai mari pe cauciucuri stock, sa ne uitam pe la bmw cum au ei 2-4 pistonase si 300mm disc pentru o anevelopa de doar 205mm latime?...
Leave a comment:
-
Ce de explicatii si teorii p-aici,oricum ar fi si pe orice parte am lua-o sistemul de franare de Van este mai eficient decat cel de pe berlina(disc plin de 238mm+etrier mic) asta e clar.Cine a facut upgradeul asta s-a convins pe propria piele si mai mult ca sigur nu ar mai pune inapoi la frane de berlina.Restul care au frane de 238 si zic ca astea de Van sunt la fel ori nu au mers cu masina care are frane de Van sa vada cum franeaza ori sunt Gica contra.
P.S Vad ca nimeni din cei care au frane de Van nu au dat vreodata feedback negativ in legatura cu acestea deci...oamenii sunt multumiti.Last edited by Alex_MIU; 5 February 2012, 03:14.
Leave a comment:
-
Asa si berlina 1410 blocheaza rotile in frana blana insa prefer franele Loganului meu, de ce?
Ca idee, la Dacie, in general tot ce-am prins eu berlineza de condus prindeau franele cu pedala aproape de podea si se blocau rotile la nevoie dar nu vreau sa stii ce senzatii de nesiguranta aveam. La Logan e invers, prinde de sus si se blocheaza rotile instant daca vreau si fara palpitatii de inima, am o siguranta mai mare in caz de Doamne Fereste, nu sa ma intind cu piciorul pana in podea.
Leave a comment:
-
Sa nu devenim absurzi si sa spunem ca o fractiune de secunda in minus duce la o franare intarziata. In caz de panica se poate sa nici nu mai apesi pe frana sau sa apesi prea putin sau sa infigi piciorul in frana cat poti tu de tare. Si voiam sa iti spun ca amebel sisteme de franare ar trebui sa tina la fel de sus. (vezi probleme la cei care au schimbat lichidul si din cauza ca nu facuse o aerisire foarte buna pedala prindea foarte jos). apesi mai usor pana la maximum nu ca se miscoseaza cursa pedalei.
Leave a comment:
-
Nu am fost atent.
Chestia ca prinde frana mai de sus eu unu nu o consider un moft, ca depui mai putin efort.
Daca sa zicem intr-o situatie la limita, pui frana, care sistem are timpul de reactie mai scurt, ala care prinde bine de sus, sau cand prinde frana mai de jos?
Leave a comment:
-
aline ori nu ai chef sa citesti ori vrei doar sa faci posturi. Am explicat pentru ce faci acest schimb de sistem de franare. pentru o utilizare cotidiana nu ajuta aproape la nimic.
Eu vreau sa ma dau si imi trebuie putere mai mare.
Franele mai bune sunt cand si pe sosea se vad diferente in distanta nu in cat de usor apesi pedala. Viteza cand o sa iti iei cauciucuri noi la berbeturi o sa ai castig cu etriele de van. In acest moment intre stoc si van nu este nicio diferenta in distanta de franare.Last edited by o8MeLC; 5 February 2012, 00:08.
Leave a comment:
-
Tu de ce ai facut-o 1.6? La ce-ti folosea surplusul de putere zi de zi intr-o situatie absolut normala? Si cu 1.4 poti merge cu 140 km/h pe autostrada, fiind limita maxim legala, poti circula cu 60 km/h in oras la un consum ok.. si tot asa.
Dupa logica lui Melcu' eu in semn de protest imi voi pune si tamburi pe rotile din fata. Nu stiu cum dar improvizez eu cumva. La ce-mi folosesc franele mai bune?
Leave a comment:
-
Originally posted by o8MeLC View PostPe logan s-au pus 2 tipuri 238 si 259(260). Dupa cum am spus sunt putine masini care au 238 si nu stiu care a fost principiul. Acele discuri sunt chiar subdimensionate si trebuie schimbate dar un 260 plin mi se pare de ajuns.
Leave a comment:
-
Si in momentul in care franele se incing, si ai discuri ventilate sunt tot de dragul de a avea?sau ajuta la mentinerea temperaturii pentru o franare optima?
Eu intr-o seara de vara am facut 24liniute una dupa alta si am avut senzatia ca se oprea din ce in ce mai greu..
Unde ne dam noi poti face si dus si intors deci nu a fost pauza prea mare sa se raceasca.Last edited by al!n; 5 February 2012, 00:00.
Leave a comment:
Leave a comment: