If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
asta doar in cazul in care doresc sa pun inelele alea cu 48 de poli. dar daca vreau sa pastrez inelele cu 44 de poli,ce ar trebui sa caut mai exact? adica..diferentele dintre sistemul dvs si sistemul "teoretic" pe care l-as vrea eu,sunt acele inele? (imi cer scuze,dar sunt foarte pe langa..)
eu nici atat. in concluzie,trebuie sa inlocuiesc senzorul cu 44 de poli cu unul de 48. absul nu trebuie schimbat. plus celelalte piese mentionate anterior. astept confirmarea dvs si ma tot pun pe facut cautari si cum am banii,cum ma apuc de treaba. multumesc de ajutor!
Dorinte de upgrade sistem franare pe un Logan 1.6 MPI 8v (2005) - deci stock / primele generatii de frane (in eventualitate in care pe facelift ar fi schimbat franale, nu am idee)
#Ce vreau :
-eficienta mai buna in franare
#Cum vreau:
-via kitul de franare ATE pentru discuri ventilate (http://www.autoteilemann.de/media/ca...031_240032.JPG)
-via upgrade-ul cu etrieri de Dacia VAN
-via alte sugestii care sa nu omoare buzunarul complet (exemplu : un set Brembo)
+ discuri ventilate ATE
+ placute ATE
#De ce ATE?
Ca am auzit ca e o firma care se respecta si produce piese de calitate, peste Bosch / altii.
Asta e pentru puntea fata.
Pentru puntea spate - se poate upgrada sistemul de tambur la franare pe disc? Sau sistem de franare pe tambur upgradat (sau nu are sens, sa il las asa?)
Alte sugestii sau intrebari vis-a-vis de setup mentionat - multumesc frumos
Sall
Eu am logan 2007,panarama la franare ,discuri pline din fabrica ,lipsa ABS ,ESR daca exista asa ceva la modelele noi ,cert este ca atata timp cat exista rahatul ala de repartitor,
franarea este anemica ,poate ca cu ABS se schimba lucrurile !
Pentru upgrade frane spate, adica discuri trebuie mers la RAR ? Se pot pune si pentru Loganurile echipate cu ABS/AFU ?
Teoretic trebuie mers la RAR, insa nu se va omologa. Se aplica cu succes metoda : mergi pe burta
La 2000 lei, pt spate, se poate trece la discuri 270mm diametru, cu toate piesele din dezmembrari.
La aprox 1500 lei se poate opta pt sistemul cu discuri 240 mm pe spate, la fel, piese bune din dezmembrari
DA, functioneaza perfect cu AFU/ABS dupa 2007, cu 48poli la roata magnetica.
O sa ma injurati ca spun "piese din dezmembrari" cand vine vorba de frane, insa daca va dau pret pt discuri de spate noi o sa ziceti ca sunt nebun.
Sistemul de franare spate cu discuri contine :
- fuzete
- suporti etrieri
- etrieri
- senzori ABS
Daca esti interesat, am pe stoc cel putin un set complet de frane de spate. Trebuie nitica pricepere la montaj, multi s-au apucat si n-au mai terminat. "Da' ce, io-s mai prost, nu stiu sa montez niste fuzete si etriere?"
e vreo diferenta majora intre acesti etrieri si cei OEM de van? inafara de pret, bineinteles. din ce scrie pe site, se pot pune discuri de 259 mm. ma gandesc ca totusi intra si alea de 260 nu? precizez ca as dori momentan un upgrade la franele fata pentru ca am discuri pline de 259 mm (ambition cu abs 2005) si sincer, apas 2-3 cm pe pedala de frana (se aprind becurile) iar masina nu face nimic, abia apoi incetineste si am reusit o data sa cobor cu 50-60 de km la ora un drum cu o inclinatie nu foarte mare + o franare de la un 120-60 progresiv, m-am trezit dintr-odata ca apas mai bine de jumatate de pedala fara ca masina sa incetineasca si simteam miros de ars, fum nu stiu daca a iesit ca n-am coborat din masina sa ma uit. pe cealalta parte am reusit pe o panta mica.. de la 90 la ora sa blochez rotile fata dupa ce am "piscat" putin pedala. vreau intai sa fac acest upgrade la frane ca nu am cum sa schimb si franele si sa-mi si cumpar jante pe 17 cu anvelope mai late (caut ceva jante pe 17 apropiate de greutatea jantelor de alu stock. pana atunci am sa schimb gumele cu ceva mai bun si putin mai lat, 195/60/15 ca sa nu bata la ochi si sa nu am eroare la vitezometru) momentan am pe fata cauciucuri viking city nu stiu cum, au 3 ani,mai tin 2 sezoane iar pe spate kormorane..am sa arunc kormoranele in primavara si am sa-mi cumpar cel mai probabil falken ziex ze914 ecorun iar vikingurile o sa fie pe spate. stiu, nu e cea mai buna idee dar avand in vedere ca sunt si student am sa fac upgradeurile astea progresiv. de discuri pe spate nu mai intreb pana nu ma vad macar cu gume mai bune pe jantele stock si cu sistemul de van montat
In primul rand : cum mama ciorilor esti student cand abia reusesc sa descifrez ce scrii??? Invatati sa scrieti ma copii, invatati, ca tara geme de prosti.
In al doilea rand :
- cand ai schimbat ultima data lichidul de frana?
- cand ai verificat sistemul de franare cu atentie ?
Intreb astea pentru ca masinile din Cupa Dacia merg pe discuri pline de 259 si nu cred ca se plange cineva acolo de frane.
Daca vrei sa faci un upgrade, trecerea la discuri ventilate este binevenita. Sistemul ATE de la VAN-urile vechi permite discuri de 260mm, care sunt diferite de cele de 259mm ventilate (prin constructie, respectiv adsezarea fantelor de racire si prin compozitie)
Nu uita de lichidul de frana, trebuie inlocuit la fiecare 2 ani
in primul rand: am sa incep cu un citat si anume "cum mama ciorilor" nu intelegi ce am scris acolo? ca am scris incontinuu si mult, fara sa las spatiu intre idei, ok mea culpa, dar lasand la o parte "aranjarea in pagina" ce n-ati inteles de acolo? va explic si mai in detaliu daca ceva nu e in regula,desi am citit de vreo doua ori inainte sa postez, dar ma rog, probabil am luat bacu "pă pile"
second of all: lichidul de frana mi se pare ca are un an cel putin dar nu mai mult de 2. discurile si placutele au fost schimbate deodata cu lichidul de frana dar nu s-au facut nu stiu cati km cu ea. pana in 10 mii-12 mii, mai mult nu cred asta preponderent in oras. ce nu ma multumeste sunt tamburii de pe spate, tata zicea ca sabotii sunt inca buni dar trebuie sa trag de frana de mana pana in tavan ca sa nu ma trezesc cu masina luand-o la vale. o sa-i atrag atentia la tata legat de asta si macar sa-mi spuna vechimea lichidului si daca e vechi atunci fac un efort si am sa schimb lichidul. daca am avut simptomele acelea ca dupa o coborare s-au "inmuiat" si a trebuit sa apas mai tare pedala inseamna ca as avea nevoie de un lichid cu punct de fierbere mai mare?
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment