eu vreau sa-l vad pe masina ta
Modificarea Sistemului De Franare.
Collapse
X
-
o sa ii vezi. rabdare. de aceea i am si desfacut sa ii curat sa ii aranjez, sa elimin bavurile etc etc.
ii pregatesc de vopsit, mai exact ii vreau emailati intr un fel. se da o vopsa in mai multe straturi groase si se baga la cuptor la 250 grade. se obtine o ceramizare a vopselei. foarte rezistenta in timp. asa mi a spus mesterul cu care am vorbit
pana la urma cred ca voi merge pe varianta Ferodo FDB4035 de VAN. de ce ?
azi am facut iar un test de frana. la a 16 a frana de la 100 la 0 masina avea ABS si frana. m am oprit pentru ca am amatit si simteam nevoia sa trag pe dreapta sa iau o gura de aer rece ca vomitam.
dupa asta discurile erau albastre ca cerul noptii iar suprafata lor era oglinda perfecta cum nu am mai vazut pana acum la nici un disc. erau perfecte. din placute iesea un fum gros albastru care mirosea groaznic. a hoit putrezit si prajit.
si cred ca se poate mai mult dar efectim am ametit de atatea accelerari si franari.
m am convins inca odata ca Ferodo sunt ce mi trebuie.
sper doar ca 4035 sa se ridice la nivelul 845 urilor
P.S. frigul de afara a contribuit la eliminarea fadingului. asta vara la a 12 a frana ABS ul era cvasi inexistent. franele stock au cedat dupa 9 franeLast edited by alessandro; 22 October 2011, 18:32.
Comment
-
Cand eu va zic.... Voi BATMAN ! Cu frane de nush ce Fiat !!!
De curand am finalizat lucrul la franele de spate, iata cateva vorbe.
Piese necesare :
- discuri 238mm pt spate si etrieri spate de la Clio 1.8 RSI sau 1.8 16v, R19 16v, Megane 1 Coach 2.0 16v, Clio2 Sport. Etrierii se mai gasesc pe modelele PSA Xsara, 206 hatchback si CC, saxo VTS, 106 GTI (toate sunt de spate)
- suportii de etrier de la modelele Renault amintite mai sus
- o pereche de cabluri de frana de mana de MCV/VAN/Pick-up, adica cele lungi, de 1990mm (cele de berlina au 1680mm)
- 8 suruburi de 10 cu cap ingropat, cu piulitele aferente, nu cunosc lungimea lor
Operatiuni:
- se demonteaza tot ansamblul de franare cu tambur de pe punte
- se pastreaza axurile pe care se puneau tamburii inainte
- se strunjesc un pic axurile la radacina (se vede cum cere discul treaba asta, altfel roade)
- intre ax si punte se pune suportul etrierului cu protectia de disc
- se strange totul cu suruburile de 10, cu piulitele spre interiorul masinii
- se strabg discurile pe ax, exact ca tamburul
- se monteaza conducta de frana, trebuie foarte putin indoita, gen 5mm, atentie la infiletare, sa nu se strice filetul din etrier
- se monteaza preliminar cablurile de frana de mana, incepand dinspre maneta inspre spate
- se clipseaza cablurile peste tot
- se taie bucsa de inchidere a cablului la spate, se scot arcurile, se scoate opritorul de plastic al camasii
- opritorul de plastic al camasii trebuie polizat un pic, ca sa intre in partea fixa a etrierului. Se face asta prin incercari repetate, pana intra in ureche fix.
- se pune opritorul la loc pe cablu si se masoara unde vine urechea mobila a etrierului pe cablu, se face semn (atentie ca la masurare sa fie maneta de frana de mana jos, cu reglajul slabit aproape de maxim)
- se confectioneaza 2 bucse de otel (diam ext 10mm, diam int 3mm, lungime 10mm)
- se pun bucsele la semn si se strang la o presa hidraulica (de genul celor din service, de 20t)
- pentru siguranta, se pot alami capetele cablurilor, cele confectionate artizanal
- se regleaza maneta
Dupa ce am montat toate piesele, cand am avut timp, am facut o reconditionare a etrierilor de spate : am pus placute noi, am curatat bine cu smirghel culisele placutelor, am spalat si apoi gresat melcul pistonasului, culisele etrierului.
Am scris extrem de mult si alambicat, insa un meserias stie ce are de facut daca are piesele si apoi citeste un pic ce am palavragit eu acilea.
Comment
-
Da, se aseaza ca si cand ar fi incarcata masina si va avea spatele un pic mai multa forta.
Comment
-
care nu sunt omologate pentru strada. la primul drum pe autostrada cred ca ne facem praf cu alea. este doar problema de timp pana pocnesti masina cu alea.
sunt extraordinare dar nu cred ca Loganul are puterea necesara sa le incinga in conditiile date de traficul nostru
imi aduc aminte acum, pe Oltcit am avut odata niste placute organice aduse din Franta de cineva. nu cred ca am mers pana acum cu masina sa opreasca mai bine ca panarama aia de Oltcit. lipsa totala a conductelor de frana faceau pedala beton armat. putea fi gestionata frana la milimetru. sa nu mai zic 2 pistonase / etrierLast edited by alessandro; 5 November 2011, 11:21.
Comment
-
care te pune in cap a ta sau a lui ?
cu MCV 1.6 16v dotat cu frane de van din fabrica am mers eu. pedala tinea din primul centimetru cand apasam si avea eficienta foarte buna. efort si distanta minima la pedala pentru franari de intensitate mareLast edited by alessandro; 7 November 2011, 15:30.
Comment
-
sunt curios cum se comporta pe zapada/gheata in viraj la o frana de urgenta.
pana una alta vreau sa schimb placutele ca astea au fost prea chinuite si dau semne de oboseala. am intrebat pe forumul dedicat placutelor de frana care este diferenta intre DS performance si DS 2500 de la Ferodo dar nu a raspuns nimeni. nu stiu ce sa cumpar
vreau sa achizitionez si un set de furtune de frana cu manta metalica. a folosit cineva asa ceva ? se simte vreo diferenta ? nu vreau sa dau banii de pomana
Comment
-
Originally posted by razvanamza View Postcomportamentul franelor s-a schimbat in bine dupa montajul suspensiei vogtland, spatele prinzand mai mult, fara a reusi insa sa am portabagul "vesel". doar era sa fiu pupat putin de un sofer neatent de vectra...sigpic
Comment
-
Originally posted by cos_min_i View PostA mea te pune in cap ...pe zapada ,iti zic eu ce intampla intra ABS-ul instant si merge continuu
dai banii de pomana in cazul tau ,iar placute iti recomand ATE in locul celor de la Ferodo
"in cazul tau dai banii de pomana" adica ?
ce ATE recomanzi ? un set de ATE ajunge la 7-8 milioane, pe cand DS2500 sunt 400 lei iar DS Performance sunt 300 lei. nu am innebunit
DS2500 sunt fofosite cu succes in Cupa Logan
Comment
Comment