If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
M-am saturat de toti cei care ma intreaba daca nu imi pun si eu frane de van. Vreau sa imi expun punctul meu de vedere si sa imi spuneti daca gresesc cu ceva sau nu. (vorbim aici de discuri si placute originale, nu despre palcute contrafacute sau alte chinezarii)
Vorbim prima data despre masinile fara abs. Repet, fara abs.Si o utilizare normala a masinii, nu despre piste de circuit sau alte cele.
Am sistemul de franare stoc. El atinge de la punctul minim la punctul maxim, in cazul nostru blocarea rotilor.
Am sistem de franare updatat. El atinge ca si cel stoc,de la punctul minim pana la munctul maxim, blocarea rotilor.
Daca ambele sisteme de franare ajung de la punctul minim la punctul maxim inseamna ca orice puncte intre cele 2 puncte pot fi atinse de ambele sisteme de franare deci franare exact la fel.
Diferenta dintre cele 2 sisteme ar fi ca la cel updatat ar mai usor sa de gasit punctul aproape de blocare a rotilor, pentru a putea vira pe cand cel stoc nu ar fi asa de usor si ca cel updatat va avea o mai mare usurinta de oprire a rotilor din cauza maririi fortei de apasare.
Un sistem mai mare si mai ales ventilat este mai bun in cazul in care se merge cu masina la limita, gen circuit, timp in care franele sunt solicitate foarte mult si cele mai mari si ventilate se vor aerisi si raci mai bine, deci o franare mai eficienta, decat cele stoc care ar ajunge la o temperatura mai mare si si-ar pierde coeficientul de frecare ne mai putand sa ajunga la punctul maxim (blocarea rotilor)
Si va rog eu sa explicati tuturor ca forta de frecare la alunecare nu depinde de suprafata de contact ci doar de coeficientul de frecare si de Normala (care poate fi G sau o alta forta de apasare)
La sistemele abs nu stiu foarte bine cum functioneaza dar vad acel punct maxim intrarea abs-ului. Aici s-ar putea ca teoria mea sa aiba o hiba dar nu cunosc foarte bine sistemul.
sa raspunda cineva calificat :
"Si va rog eu sa explicati tuturor ca forta de frecare la alunecare nu depinde de suprafata de contact ci doar de coeficientul de frecare si de Normala (care poate fi G sau o alta forta de apasare)"
daca se aplica la frane legea aceea daca nu ,daca sant si alti factori influentatori.....
eu sant mai prost de fel nu inteleg ..............
revigorez threadul cu o intrebare .... si ce mi se raspunde. cu niste anvelope absolut identice etrierii de VAN si cei stock au exact aceiasi performanta in a opri autovehiculul. la un mers extrem cu etrierii de VAN amani fading ul 2 viraje/franari
imi cer scuze alessandro. Am vazut ca pusesei acea interbare doar canu stiam raspuns la ea si chiar acum am avut o discutie foarte aprinsa pe acest subiect.
Sper sa isi mai spune cativa parerea ca sa se inteleaga exact pentru ce se schimba franele. ele nu se schimba doar ca sa te dai mare in fata blocului ca ai frane mari si ele la un mers normal nu prea isi au rostul.
sa intelegeti ...
frana stock - franezi nu pana la punctul maxim si ai o eficienta
frana upgrade - franezi nu pana la punctul maxim si ai eficienta de la stock + ceva in plus pentru ca ai suprafata de contact mai mare odata de la placuta si odata de la piston care este mai mare (nu stiu cine v-a invatat ca suprafata de contact nu influenteaza franarea)
frana upgrade ajunge mai repede la punctul maxim (blocarea rotilor)
Pe langa toate astea conteaza si anvelopele
Last edited by cos_min_i; 17 November 2011, 09:16.
cumva au si cei anti-van dreptate, dar nu complet. franarea ( ca forta), tine de coeficient, si nu de suprafata, in niste limite. etrierele de van, in schimb, au un pistonas mai mare (deci apasare mai puternica, legea fluidelor(Bernoulli, Arhimede...) si pe deasupra sunt din aluminiu fata de aia stock din fier, adica racire mai eficenta, fadingul apare mai tarziu sau niciodata daca nu abuzezi de frane. plus ca e mai ieftin sa faci upgrade-ul asta decat sa iei placute foarte scumpe pentru etrierele stock.
-cu etrierii de VAN efortul la pedala este mai mic deci atingi mai usor maximul in cazul unei franari de urgenta.
-de exemplu veneam de la Orastie acum 2 ani jumate abia luasem masina. intr o curba m am trezit cu unu la 2 metri in fata. efectiv m am c...t pe mine, mi au tremurat picioarele si nu am putut s a apas pe frana ( nu ca as fi rezolvat ceva) am reusit sa o trag cumva prin santz sa o tin sa nu ma rostogolesc pe camp.
deci exista situatii unde este bine sa ai o pedala eficienta (apesi putin, usor si franeaza tare )
- mai au avantajul ca sunt din aluminiu cum zicea colegul razvan si se racesc mai repede
- au placute mai mari ce ofera aderente crescute si rezistenta la fading
- avantaje sunt. nu a zis nimeni ca nu
- din punctul meu de vedere singurul dezavantaj il reprezinta diferenta de forte care se creeaza intre fata si spate. pentru ca nu stiu ce si cum se intampla acolo sunt sceptic
- un set de placute street de VAN ajung in jurul a 200 lei iar un set de DS Performance pentru etrieri TRW sunt 270. deci 70 lei diferenta pentru ani lumina performanta
- un set de furtune cu manta metalica se invarte in jurul pretului etrierilor. am gasin un UK cu 250 lei furtune Goodridge pentru Clio ( garantie pe viata). ca sa se inteleaga de ce am pus acea intrebare
- combinatia DS + Goodridge + Lichid racing va bate la orice ora din zi si noapte etrierii de van cu placute street, fara sa stai cu stres ca i cine stie ce diferente de franare intre fata si spate.
- se poate si pe VAN combinatia asta cu placute de vreo 600 lei merita ?
- mai exista si varianta pompa de VAN pe berlina care o voi incerca eu
- raman la parerea ca ce mai eficienta, completa si cea mai buna varianta de upgrade este swap ul cpmplet cu un VAN. pompa etrieri tamburi pe care vin puse niste consumabile de calitate singura problema ramanand costul ridical al placutelor racing
- credeti ca am eu vreo problema cu franele de van ? ca am ceva impotriva lor ? nu tati, mai mult sunt frustrat ca nu pot sa fac swap ul complet si configuratia care o vreau eu costa mult si nu merita. mi au trecut o gramada etrieri de van prin mana. puteam sa mi pun fara probleme, dar daca sta, analizez la rece si trag linie trag concluzia ca sunt mai castigat cu etrieri stock cu diferite variante de consumabile urcate pe ei.
P.S. sa nu uit. absolut orice upgrade uri de frana facem fara a fi insotite de gume bune si mai late sunt toate si in egala masura egale cu fix 0
Last edited by alessandro; 17 November 2011, 10:33.
Cosmin nu am intels ce vrei sa spui ca cele update au un +. Daca au un plus inseamna ca ajung la un punct superior celor stoc si nu imi dau seama care este acel punct. Uite iti dau un exemplu. Stii ca exista acele jocuri in care dai cu ciocanu si iti da un scor. Eu dau cu ciocanul cat cu 75 % din puterea mea si ajunge la maximum aparatul. Un alt om vine dupa mine si da doar cu 50 % din puterea lui si ajunge la maximum.
Daca vrem sa dam mai incet putem da amandoi! dar mai tare degeaba dam pentru e degeaba.
Si forta de frecare la alunecare nu conteaza de aria suprafetei. Ff=miu *N,
miu e coeficientul de frecare intre 2 materiale si N e normala sau in cazul nostru forta facuta de pistoane.
Un disc mai mare se raceste mult mai bine avand o suprafata mai mare de contact cu aerul.
Alecsandro spune bine si acelasi lucru am spus si eu, ca se face un efort mai mic pentru a ajunge la un punct anume. El mai spune de acel fading.. eu nu am reusit sa il simt pe sosea la o folosire normala a masinii. Singurul lucru simtit la sistemul de franare stoc e ca atunci cand ploua si discurile sunt ude ajunge sa nu franeze si la un moment dat te baga in geam. De la el am inteles ca acelasi lucru se intampla si la cele de van.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment