ba da, 08Melc, pedala este mai usor de apasat, forta necesara oprii complete a masinii in timp scurt (frana de urgenta) fiind mult redusa. daca conduce prietena ta, si are, sa zicem, 45 de kilograme, s ai portbagajul plin, s-ar putea sa nu reuseasca sa blocheze rotile. cu franele de van este mai usor. pe acest principiu, bmw x5 ar putea sa mearga si cu frane stock de clio, doar majoritatea soferilor sunt multumiti, si le este suficient. uneori cred ca strugurii sunt putin acri pentru cativa.
Modificarea Sistemului De Franare.
Collapse
X
-
Originally posted by o8MeLC View PostEu nu spun ca sistemul de van nu e superior.
Eu vreau sa arat ca la un mers normal masina nu franeaza cu nimic mai bine avand etrieri mai mari. Am explicat in ce cazuri franele de van sunt superioare doar ca nu vorbeam despre asta discutam ...
dar la o situatie de urgenta ? nu sunt bune ? sau te bazezi pe disc 235 plin si te duci taras imediat ?
Comment
-
razvan o dam in basme? Prietena mea are 53 kg si conduce logan si nu a fost niciodata sa nu poata apasa frana, avand in vedere ca la logan este foarte moala pe langa vechile dacii cand trebuia sa apesi cu ambele picioare.
Lau pe bune in afara de afirmatia ta ca asa e nu demonstrezi nimic. Eu inca astept pe cineva care sustine ca frana van este superioara la o franare de la 100 la 0 si sa imi explice si din ce cauza este superioara.
Hai sa mai bag o fisa sa explic mai bine si cred ca va fi ultima data pentru ca ma plictisesc sa vorbesc cu peretii.
Punctul maxim de franare, adica forta pana cand roata franeaza cel mai mult este atinsa de stoc. In cazul fara abs e blocarea rotii. Acolo este cea mai mare forta exercitata.Chiar daca se apasa mai tare nu se castiga nimic pentru ca rotile snut deja oprite. sa spunem 100N.
o frana de van va putea sa ajunga si ea la acest prag adica 100N unde roata se blocheaza.
In acest caz degeaba pistonul de van poate exercita o forta de 800N (rezultatnd o forta de fercare mai mare) daca de la 100N roata nu se mai misca, este total degeaba.
Daca stoc ajunge la 100N, unde este puterea maxima folositoare, aceasta frana poate sa faca si 80N si 90N si 10N si 1N adica poate atinge orice interval intre [0;100]. Acest interval este atins si de frana de van. Deci pentru ce imi trebuie o putere de 800N daca la 100N ating maximum fortei de frecare necesar pentru punctul maxim.
In cazul in care avem pe masina 5 tone si forta de frecare intre anvelope si sosea este extrem de mare atunci frana stoc face acel 100N doar ca forta de frecare este prea mica pentru a ajunge la pucntul maxim (blocarea rotilor) si van-ul va bloca roata la 500N, deci aici exista plusul in cazul celor 2.
Daca nici aceasta explicatie nu va e ok atunci chiar nu mai am ce sa discut, inseamna ca voi chiar nu vreti sa eralizati ca asa e.
Ma gandeam ca vor spune unii ca sunt acrii strugurii dar fiecare cu problema lui. Eu nu incerc sa fac pe nimeni sa renunte la franele de van sau se le puna vreau doar sa explic celor care citesc acest forum ce avantaje au aceste frane.Last edited by o8MeLC; 17 November 2011, 21:35.
Comment
-
Originally posted by lau911 View Postfie ca mergi usor fie ca mergi ca un nebun .......franele de van sunt mai eficiente ......nu te mai contrazice .....daca ai KOrmorane de 7 ani normal ca la apasare mai promta si cele stok ingheatza roata si se duce sanie
franele de van UP-grade .....
Originally posted by razvanamza View Postba da, 08Melc, pedala este mai usor de apasat, forta necesara oprii complete a masinii in timp scurt (frana de urgenta) fiind mult redusa. daca conduce prietena ta, si are, sa zicem, 45 de kilograme, s ai portbagajul plin, s-ar putea sa nu reuseasca sa blocheze rotile. cu franele de van este mai usor. pe acest principiu, bmw x5 ar putea sa mearga si cu frane stock de clio, doar majoritatea soferilor sunt multumiti, si le este suficient. uneori cred ca strugurii sunt putin acri pentru cativa.
- pedala se apasa mai usor, rezista mai mult la fading, eficienta crescuta adica apas putin si usor si masina franeaza tare
- imi pun placutre smechere pe berlina si franele de VAN sunt surclasate complet din toate punctele de vedere. scot 600 lei sa iau aceleasi placute si pentru VAN si revin in top mult mult peste franele stock. asa da, dar cu bani multi care nu merita
@ melc toata teoria ta este perfect corecta. si cu carcasa de calculator si tot. este perceft corecta in cazil in care forta de apasare ramane constanta. G ul carcasei este acelasi si daca o pui sa stea pe o muchie.
- la etrieri uiti ca pistonul stock e 58 mm iar cel de van are 64. apasa mult mult mai tare pe placuta generand o forta de frecare mai mare.
franele de VAN au 2 dezavantaje: 1 nu stiu ce se intampla cu repartitia fortelor de franare si 2 placutele racing costa foarte mult
in rest sunt net superioare si bat franele stock cam din orice pozitie
Comment
-
ideea este ca, la stoc, daca franezi de la 130 la 0 (pe autostrada) s-ar putea sa te trezesti ca aproape de oprire, franele se fac asemenea untului, si apesi pedala degeaba. sa zicem situatia in care o oratanie oarecare (magar, calc, porc, gaina) se aseaza in mijlocul autostrazii si nu ai cum sa eviti. cu franele de van probail pana la 50km/h decelerare ve simti ca franezi la fel, dar vor continua sa franeze perfect pana la 0. hai sa adaugam una bucata porc adult in portbagaj (sa fie la vreo 100kg), inca doi prieteni in spate (mai grasuti), si o damigeana mare cu vin (cam 50kg). sa te vad atunci daca mai crezi ca opresti la fel de usor. Poate, repet POATE cu masina goala nu simti mare lucru. dar in situatia de mai sus, rotile nu vei reusi sa le blochezi cu etrierele stock si discrile neventilate!
LE: un accident evitat la limita (cu frane buna) te costa mult mai putin ca unul cu pagube , dar cu frane stock. la frane este valabila Legea lui Godzilla: Bigger is Better.Last edited by razvanamza; 17 November 2011, 21:39.
Comment
-
am 16 franari consecutive de la 100 110 la 0 toate violente si cu ABS nu cedeaza nici o frana de la 130
stiti ca deja vorbim din dragul de a face posturi, adica degeaba. credeti ca ajungem la o concluzie ? nu chiar nu, asa ca mai bine incetam o discutie fara sens si toata lumea iese mai catigata si isi pune ce frane vrea
Comment
-
alecsandro am spus ca cele de van ofera o forta de frecare mai mare, citeste mai sus mai atent doar ca pentru mine o ofera degeaba.
razvan iti spun din experienta mea. Am franat de 5 ori de la 120 la 0 aproape de blocarea rotilor. A sasea oara am incercat sa blochez rotile si s-au blocat ceea ce mi-a aratat ca inca nu erau ineficiente. Incepuse sa iasa fum din frane de la a 4-a franare.
Razvan tu acum vorbesti din imaginatie. Adica nu ti s-a intamplat niciodata sa ai 5 oameni in masina sa fii nevoit sa franezi de la 130 la 0 si tu sa apesi pe pedala si sa fie "ca untul".
Astept un singur om care a patit asta la o singura franare si gata chiar spun ca astia de au facut masinile sunt niste prosti.
Sa iti mai spun un aspect pe care il ignorati. In cazul masinilor fara abs, in cazul unei franari de urgenta e cam greu sa dozezi frana in asa fel sa nu se blocheze si daca ai apasat la 130 podea si rotile s-au blocat sa stii ca acel disc sta pe loc si nu se mai incazleste deloc.
accentuez ca aici vorbim de sistemul de franare fara abs, de cel cu abs nu prea stiu cum functioneaza si nu prea am gasit date multe.
Comment
-
Originally posted by o8MeLC View PostEu nu spun ca sistemul de van nu e superior.
Eu vreau sa arat ca la un mers normal masina nu franeaza cu nimic mai bine avand etrieri mai mari. Am explicat in ce cazuri franele de van sunt superioare doar ca nu vorbeam despre asta discutam ...
Dar oare noi am facut upgrade chiar asa, ca vroiam noi sa stam linistiti si sa mergem normal?
Repet si eu : cateva viraje intre Predeal si Brasov le-am abordat cu frana de motor, pentru ca cea de picior decedase dupa primele 2 viraje. Masina destul de grea atunci. Aveam frane de fabrica. In saptamana urmatoare aveam etrierii de berlina dci si discuri ventilate Tarox, de 200e setul!!! Asa tare mi-a intrat hectarul ala de morcovi.
Asadar, e suficient sa te lase frana o singura data, la o situatie de urgenta.
La scenariul lui Razvan as adauga pe langa prieteni, porc, vin si oratania aparuta din senin pe otostrada cateva nopti nedormite sau dormite putin, cu gratar, bautura si multa agitatie, ca deh, e toamna si trebuie testat tulburelul. Deci sofer obosit, fara reflexe, masina super incarcata cu chestii, prieteni zgomotosi, muzica blana, o oratanie aparuta din senin, franare de urgenta dupa un timp de reactie mult prea lung, frana stoc ajunge la limitele sale dupa cativa metri, masina isi continua drumul si spulbera oratania...
Hmmm, not nice
Comment
-
dani - daca pui problema asa, ca esti incarcat si iti apare ceva in fata la 100 la ora, orice masina ar fi, clar e depasita de situatia de a se opri instant.
Bineinteles ca exista diferente majore intre sistemele de franare, dar acum nu inseamna ca daca pui sistem de franare de van pe berlina, te tii cu un veyron la franare si mare scula de masina opritoare ce ti-ai facut ...nu contesta nimeni avantajele franelor mai bune, dar ca un sofer cu capul pe umeri ce esti, conduci masina in limitele ei, sa zicem ca esti, hai maxim cu 30% mai eficient la franare ca frane stock cu discuri pline, inseamna mult intradevar, dar mi se pare ca multi pe aici se imbata cu apa rece si franele alea le folosesc cu adevarat in situatii limita create de placere, nu de nevoieDaca prostii ar zbura, ar fi intuneric.
Comment
-
Ma tata, mi-am dorit ca tomberonul ala de Logan pe care l-am primit de la dealer in 2004 cu Montana, suspensie de off-road si discuri pline sa stea pe sosea cum vreau eu, adica sa aibe stabilitate, aderenta, frane. Acum le are.
Cei ca mine (Fof, Golan, Cosmin) au inteles si ei ca daca urci un pic limitele anvelopelor si ale suspensiilor, franele vor fi depasite de situatie si au actionat in consecinta. Cei care inca se chinuie cu anvelope de 185/65 si aceeasi suspensie moale ca o mamaliga sa-mi demonstreze mie acum ca batul de chibrit e rotund la cap nu fac altceva decat sa-mi starneasca un zambet in coltul gurii.
Apreciez totusi la unii din ei faptul ca se documenteaza serios.
Totusi, pana acum, nu am vazut sa se ia in calcul si suspensia, cand ati vorbit de frane. D-apai dragii mosului, daca roata nu e mentinuta pe sol de un arc si amortizor ferme, cum vreti voi ca roata aia sa nu se blocheze? Cum vreti voi sa aveti distante mici de franare? CUM? Plutind peste nori cu suspensia de fabrica?
Taci ca vine Alessandro acum cu niste teorii/studii/discutii la fiecare mm de amortizor aftermarket de Logan
Comment
-
Da, corect, eu m-am dat jos dintr-o supernova stock si m-am urcat in logan stock . M-au durut destul 5 ani dintii prin gura cand treceam peste guri de canal si linii de tramvai. Mi-a ajuns rigiditatea suspensiei si blocarea puntii spate imediat la piscarea franei mai hotarat, vreau sa las loganul asa cum e la suspensie, cel putin ceva timp sa ma satur de el. Mi se pare ca merge ok, franeaza mai bine ca cealalta caruta, merge cu 170 si nu mi se pare ca zboara de pe sosea, cum se simt altii lezati de instabilitatea loganului la peste 120 ... ca se poate imbunatati fiecare lucru in parte e altceva, dar prefer sa merg mai incet si mai comod . Pe curbe m-am saturat sa ma dau, dar daca ma apuca pandaliile o sa schimb la ea tot ce e nevoie si o mai si sudez sa stea pe tampoane.
Lasa-l pe allesandro, ca a facut mai multe teste de franare ca dacia ), se poate angaja lejer ca pilot de teste la diferiti producatori de placute de frana )
Orice masina poate fi imbunatatita, depinde ce vrei sa faci cu ea, cum vrei sa te simti in ea. Ca parere personala, cand am mers in masina lu vitri cu H&R am resimtit mersul in caruta cu roti de lemn ... ca tot am crescut la tara )Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.
Comment
-
Draga Dani credeam ca nici nu mai trebuie mentionat faptul ca suspensia stock de Logan e DAUNA se stie.
in timp ce eu am urcat cu masina la cabana la curmatura, astia cu suspensii sport stau si se uita de jos. ca in reclama cu Sandeo ... unii doar o traiesc
sunt constient ca niciodata nu o sa am performante maxime la franare cu aceste arcuri si amortizoare dar nici nu vreau sa renunta la excursiile montane printre pietre si bolovani si sleauri. asa ca fac ce se poate fara suspensie. am luat pana la urma DS Performane. o sa iau si furtune.
nu stiu daca a facut cineva pe forumul asta mai multe teste de frana ca mine. am si poze si masuratori. de ce nu le pun ? pai sunt luat la misto la greu. eu munces rup gume prajesc placute si decalesc discuri mie si prietenilor care m au ajutat pentru ce ? sa aduc informatii corecte pe forum si ce primesc in schimb ?
acum 2 saptamani am facut un test in ploiesti. eu vs logan 238 mm placute FDB 845 gume de iarna amandoi. la prima frana de la 100 la 0 am franat absolut identic. la a 2 a frana l am crapat. asa ca mai lasati o moarta cu eficienta soferi aburiti de vodca si femei care conduc logan incapabile sa apese frana ca ne rad curcile.
@ dsign nu am facut referire la tine. tu stii ce faci acolo ! dar in puii mei frate jumate din astia care scriu aici habar nu au ce vorbesc
am nevoie sa imi explice cineva cum e cu vascozitatea lichidului de frana. de ex: ATE SL6 700mm/sec2 ATE racing 1700mm/sec2Last edited by alessandro; 18 November 2011, 12:13.
Comment
Comment