l-ai crapat in ce sens ? cu cati metri ai oprit mai repede ca el ?
Modificarea Sistemului De Franare.
Collapse
X
-
precizez ca franele erau incalzide la amandoi de la un mers normal in oras facut special in acest scop.
la a 2 a frana am oprit mai repede ca el cu 1 masina / 5 metri. la a 3 a frana s a dus mult peste
dar la prima am oprit far in far, ca reper aveam niste stalpi si o linie trasa pe jos
cel mai simplu upgrade cu care impusti 2 iepuri odata este suspensia sport. arcuri + amortizoare. macar amortizoare scurtate si intarite.
cand se face franarea transferl de mase se face din spate in fata. masina se lasa de bot dar suspensia fiind inalta si moale se comprima iar in timpul in care se comprima nu apasa nimic pe anvelope. astfel forta de frana e mare forta de frecare e mica si se blocheaza rotile sau intra ABS ul si nu mai scapi de el.
cu suspensie sport caroseria apasa instant pe roti presandu le pe asfalt obtinandu se o aderenta sueprioara mentinuta pe toata durata franarii implicit distante mai scurte
cu frana de la 120 kmh distanta de franare pe 100-0 este considerabil mai mica decat cu frana din 100 kmh fix.
Comment
-
Pentru senzatii maxime intre bolovani - Dacia Duster.
Masina cu suspensie sport poate si ea sa mearga pe sleauri, bolovani, noroaie, numai ca nu la fel de rapid precum cea cu suspensie normala.
Comment
-
Hai sa ma lamuresc ...
- este adevarat ca suprafata de contact in teorie nu conteaza ,dar in practica nu avem modelul ideal
- discul de Van este de 260 mm fata de 238 mm deci rezulta ca ai cel mult 10 mm in plus pe raza si aici intervine momentul M = r x F (forta x bratul) ... la franele de VAN va rezulta un moment mai mare care va tine piept mai bine inertiei
- P = F/S (p=tresiune , f= forta , s= suprafata ) punand aceasta formula in practica pentru noi rezulta ca S1(stock) < S2 (VAN) => p1 > p2 , iar presiunea influenteaza direct proportional temperatura => T1>T2 deci placutele stock se incalzesc mult mai usor (aici se explica de ce placutele stoc isi pierd din proprietati la franari repetate)Last edited by cos_min_i; 18 November 2011, 13:58.
Comment
-
Originally posted by dsign View PostPentru senzatii maxime intre bolovani - Dacia Duster.
Masina cu suspensie sport poate si ea sa mearga pe sleauri, bolovani, noroaie, numai ca nu la fel de rapid precum cea cu suspensie normala.
Originally posted by cos_min_i View PostHai sa ma lamuresc ...
- este adevarat ca suprafata de contact in teorie nu conteaza ,dar in practica nu avem modelul ideal
- discul de Van este de 260 mm fata de 238 mm deci rezulta ca ai cel mult 10 mm in plus pe raza si aici intervine momentul M = r x F (forta x bratul) ... la franele de VAN va rezulta un moment mai mare care va tine piept mai bine inertiei
- P = F/S (p=tresiune , f= forta , s= suprafata ) punand aceasta formula in practica pentru noi rezulta ca S1(stock) < S2 (VAN) => p1 > p2 , iar presiunea influenteaza direct proportional temperatura => T1>T2 deci placutele stock se incalzesc mult mai usor (aici se explica de ce placutele stoc isi pierd din proprietati la franari repetate)
Comment
-
Originally posted by cos_min_i View PostHai sa ma lamuresc ...
- este adevarat ca suprafata de contact in teorie nu conteaza ,dar in practica nu avem modelul ideal
- discul de Van este de 260 mm fata de 238 mm deci rezulta ca ai cel mult 10 mm in plus pe raza si aici intervine momentul M = r x F (forta x bratul) ... la franele de VAN va rezulta un moment mai mare care va tine piept mai bine inertiei
- P = F/S (p=tresiune , f= forta , s= suprafata ) punand aceasta formula in practica pentru noi rezulta ca S1(stock) < S2 (VAN) => p1 > p2 , iar presiunea influenteaza direct proportional temperatura => T1>T2 deci placutele stock se incalzesc mult mai usor (aici se explica de ce placutele stoc isi pierd din proprietati la franari repetate)
Comment
-
Cand eu ziceam ca-s rare de tot Loganurile cu discuri de 238... ma credeati nebun
Comment
-
@ cosmin ce sa explici ca ai explicat deja. eu am zis ca uiti forta din ecuatie care nu este constanta. exemplu : consideram ca placuta de VAN si puterea pistonului sunt de 1.5 ori mai mari. nu stiu cat sunt valorile reale.
la berlina :
P = F / S P = 10N / 10 cm2 = 1N/ cm2
la VAN :
P = 15N / 15 cm2 = 1N / cm2 sau poate sa fie P = 30N / 15cm2 = 2N/cm2 si asa forta de frecare generata este mai mare
pistonul de VAN este mai mare si apasa mai tare pe placuta. Forta adicaLast edited by alessandro; 18 November 2011, 22:44.
Comment
Comment