Modificarea Sistemului De Franare.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • l-ai crapat in ce sens ? cu cati metri ai oprit mai repede ca el ?
    Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

    Comment


    • precizez ca franele erau incalzide la amandoi de la un mers normal in oras facut special in acest scop.
      la a 2 a frana am oprit mai repede ca el cu 1 masina / 5 metri. la a 3 a frana s a dus mult peste
      dar la prima am oprit far in far, ca reper aveam niste stalpi si o linie trasa pe jos

      cel mai simplu upgrade cu care impusti 2 iepuri odata este suspensia sport. arcuri + amortizoare. macar amortizoare scurtate si intarite.
      cand se face franarea transferl de mase se face din spate in fata. masina se lasa de bot dar suspensia fiind inalta si moale se comprima iar in timpul in care se comprima nu apasa nimic pe anvelope. astfel forta de frana e mare forta de frecare e mica si se blocheaza rotile sau intra ABS ul si nu mai scapi de el.
      cu suspensie sport caroseria apasa instant pe roti presandu le pe asfalt obtinandu se o aderenta sueprioara mentinuta pe toata durata franarii implicit distante mai scurte
      cu frana de la 120 kmh distanta de franare pe 100-0 este considerabil mai mica decat cu frana din 100 kmh fix.

      Comment


      • Pentru senzatii maxime intre bolovani - Dacia Duster.

        Masina cu suspensie sport poate si ea sa mearga pe sleauri, bolovani, noroaie, numai ca nu la fel de rapid precum cea cu suspensie normala.
        _
        B 48 C U P - Ligheanul Agitat

        sigpic

        Comment


        • Hai sa ma lamuresc ...
          - este adevarat ca suprafata de contact in teorie nu conteaza ,dar in practica nu avem modelul ideal
          - discul de Van este de 260 mm fata de 238 mm deci rezulta ca ai cel mult 10 mm in plus pe raza si aici intervine momentul M = r x F (forta x bratul) ... la franele de VAN va rezulta un moment mai mare care va tine piept mai bine inertiei
          - P = F/S (p=tresiune , f= forta , s= suprafata ) punand aceasta formula in practica pentru noi rezulta ca S1(stock) < S2 (VAN) => p1 > p2 , iar presiunea influenteaza direct proportional temperatura => T1>T2 deci placutele stock se incalzesc mult mai usor (aici se explica de ce placutele stoc isi pierd din proprietati la franari repetate)
          Last edited by cos_min_i; 18 November 2011, 13:58.

          Comment


          • Originally posted by dsign View Post
            Pentru senzatii maxime intre bolovani - Dacia Duster.

            Masina cu suspensie sport poate si ea sa mearga pe sleauri, bolovani, noroaie, numai ca nu la fel de rapid precum cea cu suspensie normala.
            nu cred ca un logan lasat 4.5 cm are aceleasi unghiuri de trecere ca una stock

            Originally posted by cos_min_i View Post
            Hai sa ma lamuresc ...
            - este adevarat ca suprafata de contact in teorie nu conteaza ,dar in practica nu avem modelul ideal
            - discul de Van este de 260 mm fata de 238 mm deci rezulta ca ai cel mult 10 mm in plus pe raza si aici intervine momentul M = r x F (forta x bratul) ... la franele de VAN va rezulta un moment mai mare care va tine piept mai bine inertiei
            - P = F/S (p=tresiune , f= forta , s= suprafata ) punand aceasta formula in practica pentru noi rezulta ca S1(stock) < S2 (VAN) => p1 > p2 , iar presiunea influenteaza direct proportional temperatura => T1>T2 deci placutele stock se incalzesc mult mai usor (aici se explica de ce placutele stoc isi pierd din proprietati la franari repetate)
            foarte buna explicatia data. a zis colegul einstein mai devreme. la gume este posibil totusi ca prin suprafata mai mare sa ai sansa sa gasesti mai repede punctele cu aderenta maxima

            Comment


            • garantez eu ca un logan lasat (fie si 3.5 cat e rabla mea), NU mai trece pe unde trecea inainte cu suspensia stock. dar garantez ca franarea si demarajul s-au imbunatatit vizibil o data cu suspensia joasa. se adauga si niste amortizoare intarite pe fata

              Comment


              • Originally posted by cos_min_i View Post
                Hai sa ma lamuresc ...
                - este adevarat ca suprafata de contact in teorie nu conteaza ,dar in practica nu avem modelul ideal
                - discul de Van este de 260 mm fata de 238 mm deci rezulta ca ai cel mult 10 mm in plus pe raza si aici intervine momentul M = r x F (forta x bratul) ... la franele de VAN va rezulta un moment mai mare care va tine piept mai bine inertiei
                - P = F/S (p=tresiune , f= forta , s= suprafata ) punand aceasta formula in practica pentru noi rezulta ca S1(stock) < S2 (VAN) => p1 > p2 , iar presiunea influenteaza direct proportional temperatura => T1>T2 deci placutele stock se incalzesc mult mai usor (aici se explica de ce placutele stoc isi pierd din proprietati la franari repetate)
                vezi ca VAN forta e mai mare. daca la berlina placuta apasa pe disc cu 1 gk/ cm2 la VAN tot cam asa va fi pentru ca pistonul e mai puternic.

                Comment


                • relativ corect. placuta de VAN apasa pe disc cu aceeasi forta/suprafata, dar totusi cu o suprafata mai mare. avantajul "vizibil" este usurinta apasaraii pedalei. avantajul "invizibil" este disparitia fading-ului. cu greu reusesc acum sa obosesc franele astea, comparativ cu ce aveam stock.

                  Comment


                  • da ma da tu aveai stock discuri mici de 238 care dupa o tarshaiala serioasa pe la 100 kmh s au albastrit

                    discul de VAN este supus unui stres mai mare ca cel de berlina. placuta mai mare freaca mai mult pe disc. au continut ridicat de carbon care se comporta ceva mai altfel

                    Comment


                    • aveam stock discuri de 259 NEventilate. si fiindca totusi dimensiunea discului conteaza, la symbolu' de la firma i se vor pune discuri ventilate de logan dizal, cu etrierii TRW.

                      Comment


                      • pai ce ala are discuri de 238 ?

                        Comment


                        • Alehandro ... nu mai ma obosesc sa reexplic ..

                          Comment


                          • Cand eu ziceam ca-s rare de tot Loganurile cu discuri de 238... ma credeati nebun
                            _
                            B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                            sigpic

                            Comment


                            • @ cosmin ce sa explici ca ai explicat deja. eu am zis ca uiti forta din ecuatie care nu este constanta. exemplu : consideram ca placuta de VAN si puterea pistonului sunt de 1.5 ori mai mari. nu stiu cat sunt valorile reale.

                              la berlina :

                              P = F / S P = 10N / 10 cm2 = 1N/ cm2

                              la VAN :

                              P = 15N / 15 cm2 = 1N / cm2 sau poate sa fie P = 30N / 15cm2 = 2N/cm2 si asa forta de frecare generata este mai mare

                              pistonul de VAN este mai mare si apasa mai tare pe placuta. Forta adica
                              Last edited by alessandro; 18 November 2011, 22:44.

                              Comment


                              • taraneste: pune etriere mari si masina o sa franeze mai misto. punct!!!
                                Si cu asta putem considera ca subiectul etriere de Van este Q.E.D.
                                Asteptam prima modificare cu etriere bolt-on cu 4 pistonase, pe discuri de 300mm sau chiar mai mult.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google