If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
placutele mele sunt GreenStuff. daca si alea sunt no-name, ferodoaiele tale ce-s?
Greenstuff sunt expirate. Ferodourile mele se pun pe 205 gti care are decai vreo 120 cai si sub 1 tona.
Si hai sa nu comparam Ferodo cu ebc ca da cu virgula
Cum naiba sa nu faca fata etrierii aia la niste anvelope ?
Repet...pune discuri si placute de calitate
Interesant topicul asta si totodata ametitor...Eu recunosc ca-s mai habarnist in ale franelor si nici nu ma dau cu masina in drifturi, inainte cand era benzina mai ieftina mai saream si eu calul cu ea, dar de acum nu-mi mai permit. Tot am amanat sa schimb discurile la masina care au ajuns la 10 mm grosime, din cauza ca sunt nehotarat, mi-as pune discuri ventilate si etrieri TRW, mi-as pune ventilate si etrieri de VAN, mi-as pune doar discuri pline de calitate si placute bune. Eu unul nu folosesc masina la limita, iar la cei 8 ani care ii are nu stiu daca se mai justifica vreun upgrade semnificativ. Momentan sunt setat pe discuri pline Brembo si placute Ferodo Premier sau Brembo, e alternativa cea mai ieftina si cred ca cea mai adecvata pt caruta asta. De ramas fara frane cu cele pline mi s-a intamplat o singura data recent, cand am coborat un drum de munte, unde am stat cu piciorul doar in frana, pt ca frana de motor era inexistenta. Nu e faina senzatia aia cand stai cu doua picioare pe frana si te tot duci si asta la viteze mici de 50-60 km/h...dar la mine cred ca buba era de la placutele Remsa (posibil contrafacute) care au prea mult metal in ele si nu fac priza cu discul, de la tamburii spate care au pistonasele un pic gripate si de la discul stock cam subtirel si trecut prin viata. Banuiesc ca daca as fi avut Brembo pline si placute bune nu mi s-ar fi intamplat asta. Oricum Loganul l-am tras pe dreapta in ultimul timp si o sa stea asa pana spre finalul verii cand o sa ma hotarasc ce sa-i pun, in functie de buget ca trebuie sa schimb mai multe la ea, ca a imbatranit caruta.
P.S. Recunosc cand vad etrierul de VAN psihologic ma simt mai in siguranta
placutele mele sunt GreenStuff. daca si alea sunt no-name, ferodoaiele tale ce-s?
Ca producator de sisteme de franare, EBC e chiar no name fata de Ferodo. Nu insista sa dovedesti contrariul ca te minti singur. Ia-ti niste discuri de calitate si eventual schimba si placutele sa vezi ce fata pot sa faca niste etrieri mai mari la niste anvelope de 185.
Sistemul stock de franare depaseste cu usurinta aderenta anvelopelor, sa ai un "upgrade" si sa crezi ca sunt prea bune anvelopele e amzuant, mai ales ca nu cred ca vorbim de Michelin Pilot. Ceva e in neregula.
PS - eu am Michelin Energy E3A care e cam aceeasi mancare de peste cu EcoContact 3 si sistemul de franare stock poate face ABS-ul sa intre fara probleme. Placutele acum sunt FDB1781. Pacat ca esti din Bucuresti, eram mai mult decat bucuros sa imi pun rotile tale sa vezi cum fac sa intre ABS-ul fara probleme fara upgrade la sistemul de franare.
pot sa le blochez lejer, dar oirucm mai greu decat dunlopurile de dinainte. sunt multumit de franele mele, si urmatoarele discuri si placute vor fi stock de van, ATE. am fost foarte multumit de ele.
Multe probleme cu franarea la Logane vine de la reglajul incorect al sabotilor si in plus, la cele fara ABS, de la repartitorul blocat.
O masina intretinuta corect (verificat tamburii si desprafuit sabotii la fiecare 30 000km, verificat, curatat si gresat glisiere etrieri la fiecare 30 000km, schimbat lichid de frana minim la 2 ani) va avea franele puse la punct negresit.
Zi de zi vad masini birjerite ca la balamuc, cu lichid de frana vechi de 7-8 ani, cu placute neschimbate de 2 ani etc. Si cand te uiti de afara, zici ca masina e impecabila.
Nu va zgarciti la frane si directie domnilor, nu va zgarciti. Niciodata nu va fi indeajuns
adevar graiesti.
din pacate unii pe aici prefera sa isi ia bec cu xenone combinate cu halogen sau o mizerie de genul in loc sa puna o placuta buna pe un disc de calitate. sa nu mai zic de discuri Klaxcar sau ASAM cu placute de la Norauto
dupa ce mi am facut curatarea la saboti ( degresare, curatare, gresare, ) merge beton frana. este mai sensibila si mai moale pedala
laurian, daca te mai iei de obarsia mea natala te bat la linii cu 3 masini
Nu si cu mine sofer pe a lui Laurian, ii dau sa sara la "1.4" tau.
@alessandro: crede-l pe cuvant pe Laurian, e nebun sa stii. Cand o sa vina in tara il cred in stare sa-si ia cele mai scumpe placute si parca-l vad ca le achita cu coroane daneze)).
Eu trebuie sa am in vedere schimbarea totala a lichidului de frana.
asta se chitreste sa schimbe distributia...si noi avem pretentii sa isi puna DS2500 desi il cred in stare
@ alexpeed daca ai ABS ia ATE SL.6 sau Ferodo ESP daca nu ai ABS merge ATE Racing Blue ( in manual nu se recomanda lichide vascoase cu peste 700mm2 / secunda. am mers cu o masina care avea ABS + ATE racing Blue si era ok. mergea fara probleme )
marcs:distributia mea e perfecta are doar 7 -8 ani si 34.000km ) trag tare poate se rupe in mers
Razvan : nu ma dau cu tine ,nu am o masina performanta ,la ce pui tu acolo ar trebui sa te gandesti la 16v, nu la un amarat de 1.4
ds 2500 as lua ca sa fie compatibile cu discurile si sa nu am treaba ...dar cu 845-urile ce fac le arunc ,astept sa vedem cum se comporta :S si dupa daca e nevoie trecem pe 2500. acuma ma gandesc la franele pe spate r19 sau clio 3 ?
Asa, acum, dupa prima etapa de Campionat de Indemanare, pot trage concluziile unui sistem de franare modificat 90%. Incep cu o trecere in revista a modificarilor :
- pompa centrala de VAN/Pick-up, diametru piston 22mm, fata de 20mm la berlina
- etrieri fata de VAN, tip ATE
- discuri fata de VAN/Clio 3, continut ridicat de carbon, racire spre janta, 260x22mm
- etrieri spate de Megane/Clio/alte marci, tip constructiv TRW/Lucas
- discuri spate de Clio/Megane, 240x8mm
- cabluri de frana de mana cu cursa micsorata
- repartitor blocat pe intermediar, pentru moment
In sfarsit, frana raspunde la atingerea pedalei, este foarte dozabila, actioneaza progresiv, nu exista nici o tendinta de fuga a spatelui inaintea fetei
Frana de spate intra exact atat cat iti trebuie pentru o franare in siguranta de la viteze mari. Cu cat insisti mai mult asupra pedalei, cu atat devine mai riscant, o data cu blocarea rotilor.
Blocarea rotilor se face in acelasi timp, urmeaza sa pun un repartitor reglabil din interior pentru a putea avea control total asupra acestui aspect
Frana de mana : bomba! Sistemul este perfect, efort minim la maneta, cursa progresiva, se termina cu un blocaj ferm al rotilor. Necesar 4 dinti pentru parcare, 7-8 dinti pentru blocaj total in timpul mersului
Ca si costuri pana acum, franele de spate 500 euro, cele de fata 250 euro. Luind in considerare faptul ca cheltuielile astea au fost facute de-a lungul timpului, eu zic ca am investit corect in siguranta mea si mai mult decat atat, in pasiunea mea!
Sa nu uitam scopul meu principal atunci cand modific ceva la mecanica : sa stea pe sosea, si nu pe langa
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment