Modificare Evacuare ( Exhaust Manifold ) 1.4/ 1.6/ 1.6 16v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Modificare Evacuare ( Exhaust Manifold ) 1.4/ 1.6/ 1.6 16v

    Deschid acest thread pentru a reusi cu ajutorul vostru sa strang idei, date, poze, documente, calcule despre cum sa realizez o evacuare performanta pentru 1.6 16v ( serpisori )
    M am hotarat sa merg pe varianta 4-2-1 care cel putin in teorie ajuta plaja de low si mid de turatie

    Ca sursa de inspiratie voi folosi o documentatie primita de la Seba si doua carti : 4 stroke performance tuning si Modern engine tuning de A. Graham Bell

    Ma puteti ajuta cu orice document poza sau idee gasita pe internet sau in orice alta parte. Le postam si le urcam aici sa le strangem pe toate intr un singur loc.

    De asemenea de mare ajutor ar fi sa gasim o firma care stie sa ambutiseze inox ul in genul serpisorilor OEM de Renault RS. Nu doresc sa fac sudurile cap in cap.

  • #2
    sudurile cap la cap sunt mai putin restrictive decat ambutisatul ... in serbia in fabrica fiat toate sudurile pentru tevile inox si otel carbon se realizau cap la cap,crezi ca ar fi greu sa ambutiseze tevile ?
    In plus de asta nu poti ambutisa o teava de inox de DN (diametrul nominal) 37 si Fi 40 (exterior) cu 1.5 mm+ pe raza astfel incat sa intre una in cealata
    Last edited by cos_min_i; 13 December 2011, 10:20.

    Comment


    • #3
      eu vreu ambutisate pentru longevitate in timp. si nu cred ca pune o problema asa mare de flow. nu vreau sa ajunga stropi de material in interior

      La Stelco se poate ambutisa inox, dar nu il sudeaza. cum faci sa il aduci pe nea Aurica sa lucreze cu Adrian ? imposibil
      Eventual ma duc cu tevile la Adrian sa le ambutiseze si ma duc cu ele la sudat

      In fine nu realizarea este o problema.

      Problema este ca nu cunosc caractersticile axelor cu came si diametrele si lift ul supapelor la 16v. Aici e baiul ala mare
      Ma intereseaza in mod special durata, deschiderea raportata la PM la admisie si evacuare sa pot determina overlap ul . In functie de toate astea se poate calcula diametrul si lungimea dorita pentru cuplu in plaja de turatie tinta

      Comment


      • #4
        daca nu ai stropi ai un inel si o zona unde se modifica diametrul ... se poate suda si fara stropi facand perna de N2 si iti iese asa si la interior si la exterior dar nea aurica se zgarceste ...in standarde teava asa se sudeaza cu perna de N2
        Attached Files

        Comment


        • #5
          marxule iar te-ai apucat de tiganit ?
          Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

          Comment


          • #6
            @ cristi xp nu fac serpii pentru fuga. nici nu ma intereseaza daca se castiga ceva sau nu. ma intereseaza doar obtinerea unor temperaturi mai scazute in motor.
            daca nu reusesc sa fac un calcul corespunzator nu fac nimic. diametre si lungimi la ochi nu pun.
            am posibilitatea sa fac toate aste la un pret mult mai mic decat orice firma de tuning gen Pilot

            ai cumva niste poze din mai multe unghiuri cu evacuarea 421 de la Clio ?

            are cineva idee unde gasesc caracteristicile axelor de K4M ?

            Comment


            • #7
              Serpi 4-1

              Toti serpii pentru Renault de la Reichhard-motorsport

              Un LINK In caz ca nu iti sunt suficiente formulele

              Parerea mea e sa stai cuminte ...ai avut proiectul in mana ,ai avut omul ,ai avut ideea , oricum mare diferenta nu era ....
              Attached Files

              Comment


              • #8
                ala era un proiect mord din fasa. flansa era de admisie nu de evacuare si nu se potrivea.
                iar solutia gasita de aurica sa ii faca nu mi a convenit de nici o culoare oricum ar fi dat o. este mult de explicat si vorbit
                de atunci tot am stat tot m am gandit si pana la urma m am hotarat sa fac ceva de la 0 . mai mult din placere nu din dorinta de a fugi cu masina. vreau sa mi demonstrez mie ca pot sa ii fac

                cea mai simpla variante ar fi sa ii fac 4-1. pentru pistoane de 400 cc cel mai recomandat diametru ar fi 34 mm. 4 inchi ( din lungimea totala )din portul chiuloasei vor fi drepti fara curbe. lungimea totala se calculeaza in functie de gradele inaintea BDC la care incepe valva sa se deschida.
                adica pentru 16v mie imi da 34 mm primary pipe cu 30 32 inchi lungime

                repet nu cunosc deschidera inainte de BDC sa introdyuc in ecuatie

                la 421 este musai si foarte important sa tinem cont de deschidere BDC si de overlap sau ne pomenim cu esapament in admisie

                Comment


                • #9
                  Cand vad pozele alea,imi aduc iar aminte de Lada 1200. Sigur, nu avea serpisori, galeria de evacuare era turnata, insa saxofonul mergea pe 2 tevi pana sub masina, unde se uneau.

                  Comment


                  • #10
                    la motoare mici de pana in 2000 cmc diferentele intre 421 si 41 sunt destul de mici.
                    421 este mai greu de facut pentru ca implica mai multe variabile.
                    cu 41 se pierde foarte putin cuplu pe ture low si mid dar este mai usor de realizat si mai sigur sa zic asa

                    Comment


                    • #11
                      Ia bai tuningaretule de aici.
                      in loc de stelute , pui regula de baza (patru tuning)

                      Comment


                      • #12
                        offff si la naiba astia nu incap pe Logan

                        din cauza airboxului in care intra clapeta. Twingo Gordini are clapeta in dreapta nu in spate. iar serpii astia urca in sus si se intersecteaza cu airbox ul

                        merg doar daca motorul are admisie directa

                        Comment


                        • #13
                          pai si , tiganeaste`o
                          pretul este foarte ok pentru galeria aia.

                          Comment


                          • #14
                            orice i as face nu intra. uite in poza de mai jos cum serpii o iau in sus. iar eu in sus am ditamai airbox ul

                            intra doar cu admisie cum am avut
                            Attached Files
                            Last edited by alessandro; 14 December 2011, 13:36.

                            Comment


                            • #15
                              pui admisia din nou
                              Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google