Modificare Transmisie 1.4 / 1.6 / 1.6 16v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Stii cum e...scopul scuza mijloacele.
    Din diverse motive s a spart burduful de la planetara stanga. Ala de pe cutie.

    Calculele sunt deja facute. Se va monta cutia de Nova asa cum este.
    Varianta cutiei de logan sau cutie de nova cu grup de logan sunt mult mai scumpe. Om vedea ce o iesi

    Sent from my GT-B5330 using Forum Runner

    Comment


    • #32
      AAA, Seba, te cam contrazic. Eu merg de fo 2 luni pe cutie de SN. Am pus-o pe carterul de Logan, cu ambreiaj pe cablu. M-a costat toata afacerea 400 lei plus 3 schimburi de ulei. Deh, km multi si parcariadele si-au luat darile.

      E prapastie intre a1a si a2a. In 1 se simte clar cand pleci de pe loc ca ai un raport mai lung. Asta m-a ajutat la start. Insa cand ii dai a2a, se pune in bot si se gandeste pana sa reactioneze In rest, 3,4 si 5 sunt frumos legate intre ele si chiar imi place cum merge troaca cu ele.

      Ca si picanterie, raportul de a5a e chiar mai lung decat la dci de 65. S-a facut comparatie intre ce aveam in cutia mea si ce se afla in cea de SN.
      Last edited by dsign; 18 November 2012, 11:11.
      _
      B 48 C U P - Ligheanul Agitat

      sigpic

      Comment


      • #33
        eu am incredere in ce spui. ma refer la faptul ca este prapastie intre 1 si 2. probabil asa va fi si la mine.

        programele si manualele pe care le am imi arata ca JH3 050 si 057(16v) au rapoartele identice..ma refer la pinioane.

        @ dsign spune mi ce cod de cutie ai avut pe masina. Sandero lu' fratimiu are cutia mai scurta ca la mine la 16v...par exemple

        @ seba toata afacerea ( cutie, ambreiaj nou MCV, rulment hidraulic, pompa, manopera ) ma duce o idee mai ieftin decat m ar fi costat doar cutia de Logan sa o cumpar din dezmembrari

        Comment


        • #34
          Pentru ca se vorbeste de transmisie cam cat pierde loganul ? adica hp motor fara de hp roata ?.. ma intereseaza la un 1.4 Multumesc

          Comment


          • #35
            o tractiune fata pierde cam 15-18% in transmisie...
            Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

            Comment


            • #36
              Multumesc . O zi placuta

              Comment


              • #37
                Originally posted by ion_R5 View Post
                Problema reala nu tine de rapoartele cutiei. Adevarata problema e ca SuperNova are rotile pe 13 tzoli, iar Loganul pe 15 tzoli. In mod normal i-ar trebui un diferential de Logan montat pe cutia de SN. (diferenta de la 13 la 15 tzoli ii "mananca" cuplul in special pe treptele 1, 2 si 3 - cel mai mult ii omoara cuplul pe treapta 1 )
                Vad ca Design a confirmat din practica exact ce spuneam eu mai sus. Pierderea de cuplu e distribuita inegal - cea mai mare pe treptele 1 si 2... cea mai mica diferenta pe treapta 5. Ideal ar fi fost sa fie distribuite egal pe toate treptele. Dar pentru asta ar trebui un alt raport de transmitere la diferential (alt diferential)

                La Alessandro va fi ceva mai atenuata prapastia dintre tr. 1 si 2 de cuplul mai bun la 1.6 16V fata de 1.6 MPI-ul lui Dsign.
                Problema va ramane insa la plecarea de pe loc pe treapta 1 - unde socul incasat de ambreiaj va fi mai mare decat la varianta stock. O sa cada ambreiajul mai devreme decat la varianta stock.
                Last edited by ion_R5; 18 November 2012, 14:48. Reason: Automerged Doublepost

                Comment


                • #38
                  ba tocmai ca la a 5 a se va resimti cel mai mult. dupa cum spunea Seba a 5 a pot sa o scot sa fie masina mai usoara.

                  cand am avut pinion de diesel, ulilizarea treptei 5 a devenit cvasi imposibila in oras, sate si comune cu limitari de 50 kmh

                  lagul dintre 4 si 5 era imenes. etajarea treptelor o fac pinioanele. grupul muta toata etajarea mai sus sau mai jos

                  ambele cutii au teoretic aceleasi pinioane. difere doar grupul 4,2 la Logan 3,7 la Nova

                  Logan + cutie Logan daca ma duc cu a 1 a in 6500 rpm a 2 a pica in 4000

                  Logan + cutie Nova a 1 a 6500 => a 2 a pica tot in 4000 nu va pica mai jos grupul nu influenteaza etajarea treptelor. ca vitezele vor fi diferite la aceiasi turatie...este cu totul altceva
                  Last edited by alessandro; 18 November 2012, 14:57.

                  Comment


                  • #39
                    Vara poti incerca cu anvelope 185 R15 cu flancuri de 50 sau 55 pe fata (in functie de ce gasesti). Iarna e ceva mai bine, fiindca aluneca si roata pe zapada si nu omoara asa rau ambreiajul.

                    O sa fac graficul respectiv, sa vezi exact ce inseamna.

                    @ Dsign - am nevoie de un parametru ca sa fac graficul treptelor - viteza (axa X) turatie (axa Y) - imi trebuie viteza masinii de pe ceas la o anumita turatie in treapta 5

                    De exemplu: la cutia stock 105 km/h la 3000 rpm in tr. 5

                    Apropos: Dsign, ce anvelope ai pe fata?
                    Last edited by ion_R5; 18 November 2012, 14:56. Reason: Automerged Doublepost

                    Comment


                    • #40
                      @ ion r5 iti dau eu tot ce ai nevoie. totusi nu inteleg ce doresti sa demonstrezi

                      ma repet inca odata...grupul, diferentialul nu influenteaza etajarea treptelor

                      Comment


                      • #41
                        De demonstrat nu trebuie sa mai demonstrez nimic. A confirmat deja Dsign ceea ce am scris initial mai sus.

                        Raportul de transmitere al grupului diferential - influenteaza raportul total de transmitere. Doar rapoartele treptelor cutiei sunt doar o parte a "ecuatiei", care e "intregita" cu raportul grupului diferential.
                        Last edited by ion_R5; 18 November 2012, 15:14. Reason: Automerged Doublepost

                        Comment


                        • #42
                          eu nu contest ce a spus Dsign. ce spun eu este ca nu are cum sa difere caderea de turatie de la o treapta la alta din cauza diferentialului...fie el mai scurt sau mai lung.
                          caderea de turatie de la o treapta la alta ti o da gap ul dintre treptele respective.

                          normal ca se resimte pierdere de cuplu fiindca tr 2 va fi mai lunga...este normal. dar gap sau cadere mai mare de turatie intre 1 si 2...nu vad de unde...in conditiile in care pinioanele celor doua cutii sunt absolut identice


                          atasez 2 grafice cu cele 2 cutii

                          rapoartele lor sunt

                          050 - 3,727 / 2,047 / 1,392 / 1,029 / 0,794 grup - 3,733

                          057 - sunt identice - grup - 4,214

                          050 - tr 5 - 3000 rpm => 113 kmh reali

                          057 - tr 5 - 3000 rpm => 100 kmh reali
                          Attached Files
                          Last edited by alessandro; 18 November 2012, 15:46.

                          Comment


                          • #43
                            Eh, problema provine de la faptul ca SN are rotile pe 13 tzoli, iar la tine masina e pe 15 tzoli. (problema nu e de la diferential ci de la diferenta de diametre ale rotilor. Daca ai merge cu roti pe 13, ar fi foarte OK)

                            Comment


                            • #44
                              cum nu merg cu roti pe 13..."problema" este de la diferential. este singura componenta care variaza intre cele doua cutii

                              cea mai mare problema va fi treapta treapta 5. acolo se va simti cea mai mare lipsa de cuplu. este singura treapta care sare din schema graficului cutie originale 057

                              defapt si treapta 1 sare din graficul original. in rest 2 3 si 4 se incadreaza.
                              Last edited by alessandro; 18 November 2012, 16:08.

                              Comment


                              • #45
                                am rezolvat cu graficul, insa nu am reusit sa il incarc aici

                                Intradevar, pe tr. 1 nu-s probleme. Treapta 5 e cea mai afectata. (la 4000 rpm viteza ar fi 158 pe bord)
                                Last edited by ion_R5; 18 November 2012, 20:34. Reason: Automerged Doublepost

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google