Si-a Taiat Cineva Din Arcuri?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    eu sunt unu din capiatii care au taiat din arcuri.cate o spira pe fata si pe spate.cand le-am taiat eu acu 3-4 ani nu prea gaseai arcuri.masina se comporta binisor dar ma ajuta si cauciucurile(225,45 r17fata si 235,45 spate).senzatia de "barca"nu e din arc ci din amortizor.eu le-am taiat la pilot si sunt multumit.normal ca arcu sport ..e arc sport.dar stitzi cati sunt cu arcuri sport cu o spira cel putin taiata?multi.la ei nu-si mai pierde proprietatile materialu?parerile sunt impartite si fiecare isi va sustine ideea.parerea mea:ideale arcuri sport,pentru ca exista o gama variata si poti sa o cobori cat vrei,dar ca solutie de criza merg si taiate si credeti-ma ca nu afecteaza masina .si inca ceva:daca tot se pun arcuri sport cred ca trebuie neaparat si amortizoare.si de aici alta discutie:intarite sau sport? .alin ,jocker,andreea13,golan...stiu cum sta masina mea pe strada..
    [img]http://www.loganclub.ro/forum/attachment.php?attachmentid=417003&d=1355899108[img]

    Comment


    • #77
      Nu ma pricep deloc la fizica si nici la studiul materialelor, dar daca fiecare spira dintr-un arc are un coeficient constant de comprimare, normal ca un arc din care ai taiat o spira pierde coeficientul acesteia (spirei taiate) de comprimare. Rezulta un arc mai rigid, logic, tehnic nu ma pricep. Oricum nu o sa tai niciodata din arc doar sa impresionez damele, cand nu gasesc loc de parcare e buna garda la sol a Loganului, ma urc pe orice bordura.

      Comment


      • #78
        Originally posted by Seba View Post
        demonstratia e "cinstita", dar k depinde de material, nu de F si nici de x, astea sutn rezultatele lui k. eu tot nu pricep cum se modifica rezistenta materialului taind din el
        K este constanta arcului respectiv, cu alte cuvinte depinde de materialul acestuia dar nu numai de el. Depinde de nr de spire, de diametrul spirei, de distanta intre spire si de material. De aceea daca tai din spire k SE MODIFICA si implicit arcul devine mai rigid.

        N-am inteles ghilimelele de la cinstita.

        Pentru o documentare rapida sugerez aici

        Comment


        • #79
          @ag80bik: daca tai din spirele alea lipite (vezi cazul arcurilor spate), atunci arcul nu-si pierde din proprietati, ca doar nu lucreaza pe spirele alea.
          @crystalm: F=k*x. daca luam k echiv ca suma de k1..ki, de exemplu, atunci F1=n*K*x1, unde "n" e nr de spire. scoatem o spira si avem F2=(n-1)*k*x2. avand acelasi k pt fiecare spira, si F1=F2, ca doar avem aceeasi masina in ambele cazuri, rezulta n*x1=(n-1)*x2. pai de aici nu iese decat ca x2>x1, deci deformarea e si mai mare daca tai din arcuri. mergand cu teoria din link-ul tau mai departe, vezi paragraful referitor la energia inmagazinata, la aceeasi masa atasata, un arc cu deformare mai mare va inmagazina mai multa energie ce se va descarca si mai al naibii in caroserie (ca asfaltul n-o sa se deformeze) deci in loc de 2-3 oscilatii arcul taiat va efectua 3-4 oscilatii pana la oprire. sper ca acum e clar de ce o masina cu arcuri taiate e mai barca decat una cu arcuri normale. tot mai vreti sa taiati din arcuri?

          ca raspuns la ultimul tau post, doua arcuri identice dpdv geometric, dar din oteluri diferite, au K diferit, deci depinde doar de material, da? deformatia x depinde de forma si nr de spire ale arcului. sa nu confundam marfa cu ambalajul. iar forta e variabila de intrare in ecuatie, nu de iesire. iesirea e X.

          ghilimelele le-am pus pt ca la prima vedere demonstratia pare ok, dar vezi mai sus de ce zic ca tu ai "fortat" ecuatia pornind cu intrari in sistem la ambele capete ca sa arati cum se schimba functia de transfer. ceea ce nu-i ok. ai intrarea F, functia de transfer K si iesirea x. cand schimbi F si x intre ele sau scrii ecuatii fortand egalitatea cand pe intrare cand pe iesire intre doua sisteme, rezultatul e eronat. fii consecvent cand echivalezi siteme, nu echivala o intrare cu iesirea celuilalt, fiindca rezultatul are sanse mari sa fie invalid.
          Last edited by Seba; 22 April 2009, 12:01.
          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

          Comment


          • #80
            Rigiditatea arcului este dependenta doar de geometria acestuia si de caracteristicile materialului din care este executat.
            9! 9! 9!
            sigpic

            Comment


            • #81
              in cazul nostru vorbim de acelasi arc, inainte si dupa taiere, nu de arcuri diferite din mai multe puncte de vedere.
              ca sa eliminam orice dubii referitoare la acel "K" - constanta de elasticitate:
              avem doua arcuri identice ca forma si dimensiune, dar din oteluri diferite. din ce anume rezulta de aici ca depinde rigiditatea arcurilor?
              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

              Comment


              • #82
                As vrea totusi sa precizez cateva lucruri, si de data asta sa nu fiu de acord cu demonstratia ta seba.
                Asadar, avem 2 arcuri elicoidale supuse la compresiune de diametru identic cu acelasi numar de spire. Bun. Formula dupa care se calculeaza deformatia unui arc supus unei forte.
                delta = 8*F*D la a 3-a * n / G*d la 4. (numai scriu ce inseamna fiecare).
                n = nr. de spire, ok?
                Deci, daca luam unul din cele doua arcuri si-i taiem o spira => deformarea va fi mica.
                Formula de calcul pentru rigiditate a arcului este urmatoarea:
                c = G * d / i la 3 * n.
                n = din nou nr de spire.
                Babeste, daca iau un arc ii tai o spira => n va fi mai mic => rigiditatea va fi mai mare, sub aceeasi constanta de material.
                9! 9! 9!
                sigpic

                Comment


                • #83
                  ai putea totusi sa zici ce inseamna fecare si de unde ai scos formula. nu-s inginer mecanic is vreau sa inteleg ecuatiile, altfel vorbim degeaba, tu poate in deplina cunostiinta de cauza si eu imi dau cu parerea din manualul de fizica. apropo, ma gandesc serios sa intreb un profesor de mecanica de la facultate, sa vad ce zice vocea specialistului. daca voi stiti pe vreunul intrebati-l sa nu ne dam cu parerea neavizata. mersi de intelegere, eu4yas...btw, e super sa ai cu cine discuta, mai ales in contradictoriu
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • #84
                    am impresia ca va referiti la calculele arcurilor de la pix...
                    Uitati-va un pic la geometia arcurilor de la logan, adica diametrul la fiecre spira si pasul, si lasati calculele, ca le-au facut altii. Uitati-va un pic la specificatiile arcurilor la Logan Cup, de cate feluri sunt, si unele dintre ele au geometrii identice intre ele, difera doar elasticitatea...
                    si apropo de calcule, difera deformatia in functie de nr. de spire, dar ati calculat si frecventa de rezonanta, daca mai "lucra" cu amortizorul? daca amortizorul lucreaza in aceeasi parametri?

                    Comment


                    • #85
                      Salut,
                      Seba uite atasez un pdf si eu zic ca ai sa intelegi perfect fara a mai fi nevoit sa intrebi un prof. E vorba de rezistenta materialelor.
                      Detail: eu zic ca atat arcurile de pix cat si cele de pe masinile noastre merg pe aceeasi formula iar noi ne-am referit strict la arc fara a baga in ecuatie amortizorul. De acord cu tine ca trebuie calculat frecventa de rezonanta, dar pe langa mai trebuiesc calculate multe - verificari la oboseala, sarcina de blocare, sageata maxima a arcului in sarcina, multe marunte si nevrute . Probabil ca au facut-o altii inaintea noastra, asa ca noua nu ne raman decat vorbele.
                      Numai de bine.
                      Attached Files
                      9! 9! 9!
                      sigpic

                      Comment


                      • #86
                        pai aia e ideea ca frecventa de rezonanta si numarul de oscilatii dupa taiere se modifica aiurea. era un link pe pagina de dinainte cu calculul frecventei si al amplitudinii oscilatiei si parca nu iesea bine cu arcuri taiate. oricum, nici arcurile sport, daca nu le imperechezi cu telescape pe masura, nu dau randamentul maxim si nu se comporta exact cum ar trebui.

                        LE: acum am vazut postul tau, Eu4yas, o sa studiez documentul atasat. mersi de info.
                        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                        Comment


                        • #87
                          arcuri taiate ...

                          sal , mi-am taiat si eu de vreo luna o spira din arcuri si pot sa spun ca sunt multumit. sunt niste chesti care nu le inteleg aici .
                          Spun unii ca nu pot taia pe fatza ca nu mai intra in oala ? eu am taiat de jos si sa asezat inapoi fara probeme..exact in locasul lor. si pe spate la fel o spira .
                          Acum stau putin in dubii nu stiu , parca ash mai taia juma de spira pe spate ca parca sta un pic pe bot.
                          Poate imi spune cineva dak a taiat mai mult de ospira ?
                          in rest e OK... dak vrei doar aspect si nu te astepti sa se lipeasca de asfalt... poti sa tai fara probleme... eu unu conduc normal... deci nu simt diferentza .
                          multumesc
                          Attached Files

                          Comment


                          • #88
                            Merg taiate 2 spire pe spate.Da cu riscu de a ramane fara arcuri la o denivelare mai brusca.
                            Ca sa intelegi de ce zicem ca nu mai sta arcu in taler, ai ridicat masina pe elevator vrodata de cand ai taiat arcurile?
                            De fiecare data cand o sa ridici masina pe cric mai mult sau pe elevator arcurile fata or sa iasa din locasuri si vor trebui repozitionate.
                            AG 16 Y M A

                            Comment


                            • #89
                              cred ca in primavara,dai si eu jos din fer!!!
                              Am pierdut multe in viata,dar niciodata nu mi-am pierdut respectul fata de cei care-l merita!!

                              Comment


                              • #90
                                Originally posted by al!n View Post
                                Merg taiate 2 spire pe spate.Da cu riscu de a ramane fara arcuri la o denivelare mai brusca.
                                Ca sa intelegi de ce zicem ca nu mai sta arcu in taler, ai ridicat masina pe elevator vrodata de cand ai taiat arcurile?
                                De fiecare data cand o sa ridici masina pe cric mai mult sau pe elevator arcurile fata or sa iasa din locasuri si vor trebui repozitionate.
                                pai da asta e un dezavantaj... oricum eu bag cricu sub bascula ...si am rezolvat problema... da spune-mi te rog pe spate ? dak mai dau jos juma de spira pot sa o ridic pe cric normal ? fara sa pice ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google