Un moft pentru Logan: Cornering Lights (home made)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Un moft pentru Logan: Cornering Lights (home made)

    de-al dracu si de ambitios, ca am intrat in clinci cu cineva de pe forumul celalalt, m-am hotarat sa-mi fac un astfel de moft: cornering lights pe logan.
    tot intreband cum se monteaza, cerandu-i detalii tehnice la care el dadea din umeri, ba mai mult raspundea in "doi peri", m-am hotarat sa-i dau peste nas executandu-mi propriul, NU MAI CONTEAZA!

    DECI:
    partea hardware ne omoara, mai ales senzorul de directie este o mare buba!
    am incercat mai multe variante de senzor:
    a) senzori optici dispusi ca in poza "vedere in sectiune a axului si a senzorilor."
    b) encoder angrenat de axul volanului
    c) potentiometru multitura angrenat de axul volanului

    insa ultimile 3 imagini ne arata axul volanului "pe sub fusta"!
    urmatorul link reprezinta o filmare cu un astfel de modul gata instalat":

    asa ca! sa trecem la treaba!
    Attached Files
    Last edited by crististreulea; 5 October 2014, 21:22.
    Daca vrea Dumnezeu sa castigi la loto, iti da "noroc" si fara sa joci..

  • #2
    am atasat schema pentru varianta a), cu 3 senzori optici: 2 pentru indicare directie, 1 este pentru indicatie volan drept(adica proiectoarele nu se vor aprinde pana cand volanul nu se afla in pozitia drept inainte(daca masina a fost oprita cu rotile virate, cand se va pune contactul proiectoarele se vor aprinde doar cand volanul revine drept));
    hex-ul sa dea naibii daca reusesc sa-l atasez!
    Attached Files
    Daca vrea Dumnezeu sa castigi la loto, iti da "noroc" si fara sa joci..

    Comment


    • #3
      Montajul celalalt folosea un senzor Hall si 2 magneti, tocmai pentru usurarea montajului(chiar si la Logan II).
      Ce trebuie implementat la un astfel de modul, pentru a fii "legal friendy" este oprirea functionarii la viteze de peste 30km/h (exista semnal de viteza "universal" la radio).
      Hex-ul il faci zip, sau ii adaugi alta extensie, (doc de ex.)

      Din punct de vedere ITP orice modificare la coloana de directie se lasa cu premiere.

      -functionarea numai cu pozitii aprinse(a se citi lumini).
      -functionarea numai la rotirea cu mai mult de 45 de grade stanga sau dreapta
      Last edited by t0rquemada; 7 August 2014, 14:00. Reason: Automerged Doublepost
      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

      Comment


      • #4
        poti incerca montajul si cu circuit intergrat bistabil si 4 senzori care sa asigure aprinderea si/sau stingerea proiectoarelor ,2 senzori pt reset si 2 pt aprindere zic ca costa mai putin si munca mai la indemana oricui vrea sa bricoleze astfel de montaj

        Comment


        • #5
          @torquemada, multam fain de sugestii!
          -voi lucra la treaba cu peste 30km/h, ca acea intrare -ma intereseaza si la alta aplicatie.
          -cat despre alimentarea montajului, da, asa ma gandeam si eu, sa functioneze doar cu pozitii aprinse.
          -uite, cu rotirea la peste 45grade a volanului nu m-am gandit exact exact, insa, asta se rezolva din pozitionarea senzorilor.
          -cat despre premierea modificarii coloanei de directie nu este vorba, ci este vorba de atasarea de axul volanului a unui obturator si pe suportul axei volanului...daca cineva imi dovedeste mie a asta inseamna modificare a axei volanului, eu sunt popa!
          oricum, nu are ce cauta pe sub bord!
          @romeo-alex, nu ma pricep atat de tare la electronica! mi se pare mai simplu cu microcontroler ca rezolva multe soft!
          oricine poate broicola acest lucru pentru ca are tot ce-i trebuie! mai ales ca sunt dispus sa aduc la cerere modificarile de rigoare!

          PS: nu vrea si nu vrea! cine vrea fisierele HEX si DSN, pm si gata!
          Last edited by mariannn; 7 August 2014, 14:36.
          Daca vrea Dumnezeu sa castigi la loto, iti da "noroc" si fara sa joci..

          Comment


          • #6
            Strict din punct de vedere tehnic, senzorii optici nu au ce cauta in masina, praful fiind inamicul nr. 1 (vezi imprimantele laser cu probleme la senzorii de hartie dupa ce mai ajunge toner pe ei).

            Functia Cornering lights trebuie sa fie activa cand virezi pe o straduta laterala de obicei la 90 de grade fata de directia ta de mers sau la parcarea masini (virand la greu stanga dreapta) si nu trebuie sa fie activa la ocolirea gropilor mici, sau schimbarea benzii de circulatie cele de mai sus fiind valabile doar cu lumini aprinse si doar pana la 30 KM/h, la peste 30km/h functia trebuie sa fie oprita.

            Da-mi si mie un PM, multumesc.
            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

            Comment


            • #7
              da, asa este cu senzorii optici, dar nu cred ca se depune praful asa rapid incat sa trebuiasca lunar sa-i curat...
              Daca vrea Dumnezeu sa castigi la loto, iti da "noroc" si fara sa joci..

              Comment


              • #8
                Interesanta idee , bravo , cat te-a costat toata treaba ?

                Comment


                • #9
                  Inca e in cercetare-dezvoltare-testare.
                  Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                  Comment


                  • #10
                    Potentiometru de volan cu ESP de pe un Duster ph1 poate? dar tre sa ii faci niste urechi pe coloana care sa-l antreneze.
                    Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                    Comment


                    • #11
                      Si la generatia II ce faci ca deja ai SWAS (steering wheel angle sensor) din fabrica, aud?
                      mariannn are o alta abordare, il las pe el sa prezinte solutia
                      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by mister021692 View Post
                        cat te-a costat toata treaba ?
                        nu-ti pot aproxima un pret ca multe piese electronice le-am cumarat pentru alte aplicatii.... maxim 50lei costa piesele(pret aproximat in 3secunde)...
                        Daca vrea Dumnezeu sa castigi la loto, iti da "noroc" si fara sa joci..

                        Comment


                        • #13
                          manopera te omoara insa!
                          Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by t0rquemada View Post
                            Inca e in cercetare-dezvoltare-testare.
                            am executat cablajul astazi, maine cred ca voi lipi piesele pe el...

                            Originally posted by einstein1984 View Post
                            Potentiometru de volan cu ESP de pe un Duster ph1 poate?
                            cu putina indemanare cred ca se poate...
                            deci, ESP-ul foloseste ca senzor un potentiometru?

                            Originally posted by t0rquemada View Post
                            Si la generatia II ce faci ca deja ai SWAS (steering wheel angle sensor) din fabrica, aud?
                            mariannn are o alta abordare, il las pe el sa prezinte solutia
                            solutia mea e ca pe volan se va monta un obturator de senzori optici, senzorii optici sunt 3buc, unul ce indica pozitia de "volan drept", ceilalti doi sunt obturati individual daca volanul este rotit intr-o directie sau alta...
                            "jucaria" stie daca volanul este rotit de mai multe ori(maxim 2 ture din potitia volan drept-capat de cursa oricare ar fi ea stanga sau dreapta)
                            "jucaria" stie daca a fost oprit cu rotile virate, nu va porni decat daca volanul sta in pozitia drept.
                            "jucaria" nu a fost testata pe masina, dpdv simulari, munceste perfect si va fi implementata pe masina in maxim 1 luna. nu stau dar de ea.
                            principiul ce sta la baza este un joc de variabile booleene...asta pentru versiunea cu senzori optici.
                            cele lalte doua versiuni, dpdv simulate, muncesc si alea si sunt asa: una cu senzor: potentiometru si cealalta cu senzor: encoder.
                            eu o prefer pe aia cu senzor potentiometric.


                            orice idee, critica, este bine venita!
                            Last edited by mariannn; 21 August 2014, 14:53. Reason: Automerged Doublepost
                            Daca vrea Dumnezeu sa castigi la loto, iti da "noroc" si fara sa joci..

                            Comment


                            • #15
                              Interesanta treaba asta "dupa colt" Parca si pe mine ma mananca sa ma apuc singur sa improvizez o treaba, insa astept la mariannn sa vedem cum ia el foc... apoi invatam din greselile lui ;).
                              Spor la treaba.... mai dai detalii din cand in cand!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google