If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Un moft pentru Logan: Cornering Lights (home made)
@Torquemada, cand ai timp si chef si bunastare,
imi conformi ca semnalul de viteza la ceasurile de logan 1 este la mufa neagra pin 22?
multumesc!
LE: ma pricep in paint?
te cred, dar e a dracu ce complicat cu microcontrolere si electronice... pentru ca am fost prost si am ignorat atunci cand puteam sa invat MOCA...
aveam unde sa pun intrebari multe pe minut si sa primesc raspunsuri la fel de rapid; insa stii: mintea de-acum si anii de atunci...desi nu e cu mult timp in urma.
revenind din starea de nostalgie, zic ca nu e chiar grav(cel putin asa gandesc, cu el nepus pe masina), pentru ca daca virez putin dar suficient cat sa obturez un senzor(mai exact 45grade), volanul revenind in pozitia 0 daca sta aici 3-4 secunde, se va stinge proiectorul aferent senzorului obturat...
oricum, nu-mi iese din minte varianta cu senzor potentiometric care simplifica muuuuuult softul si se poate jucări din soft mult mai multe...insa si la aceasta varianta dar si cea cu senzor encoder, ne omoara ansambul de pinioane ce trebuie unul demontabil ce va fi fixat pe coloana de directie si unul pe axul encoderului/potentiometrului multitura.
Daca vrea Dumnezeu sa castigi la loto, iti da "noroc" si fara sa joci..
@mariannn, nu stiu cati senzori ai folosit... parca 3 spuneai. Ma gandesc ca la un montaj nesimetric pe ax si cu verificare a 2 senzori concomitent vei putea lua daca ai trecut de senzor sau doar l-ai "atacat".
P.S.: Nu sunt pe parte hard, si nici experienta nu am pentru ca am programat prea putin microcontrolere, dar incerc sa imi pun putin mintea la contributie :-D
Montajul original avea un senzor hall si 2 magneti.
Marian are 3 senzori optici.
Conditie impusa: volan la 45 de grade stânga sau dreapta
Problema #30
Restul ține de soft și terotehnică
Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
chiar cu senzori hall, ar persista aceasta problema si ar trebui tot 3 magneti! (2 pentru indicare stanga-dreapta si 1 pentru indicare volan drept);
varianta universala a colegului de pe "forumul celalalt" se bazeaza tot pe timp la stingerea senzorilor cu timp (cel putin asa mi s-a parut din filmarea sibianului).
semnalul de la iesirea unui senzor hall este +/-5V, doar ca in cazul asta s-ar putea identifica mai simplu daca a trecut de el, ca daca magnetul se apropie de senzor, la iesirea din senzor avem semnalul cu o anumita polaritate, dupa ce magnetul a trecut de senzor, semnalul de la iesirea senzorului hall-este cu semn schimbat. rolul celui de-al treilea senzor, ar fi acela de a indica daca volanul se afla drept si nu a rămas rotit intr-o anumita directie cu o tura! nu uitati un detaliu ce m-a chinuit: volanul din pozitia drept, pana la capat de cursa in oricre directie, are: 1,5ture!; pai nu se pacaleste microcontrolerul?
incazul senzorilor optici, cu ajutorul colegilor de pe elforum.ro & matrixtsl.com (Bericioiu, LiviuM, nico2010, Benj, Martin35), m-au indrumat catre solutia optima:
activarea IOC pe fiecare intrare: adica microcontrolerul isi vede de treaba lui, dar cand este o schimbare pe una dintre cele 3 intrari, va genera o intrerupere si va trata rutina de intrerupere! care este joc de variabile si booleene(la ora asta nu-mi merge mintea sa reusesc sa reproduc in cuvinte).
facem pana la capat aceasta cu senzori optici ca nu e problema grava, probabilitatea ca acel senzor sa fie atacat si sa ramana neresetat, este destul de mica... si daca ramane neresetat, se va reseta dupa 3-4-5 secunde!
cine nu ma crede pe cuvant, sa mearga cu ochii la volan(nici cand eram incepator nu eram atat de atent la cat se misca volanul in timpul mersului), si sa vada ca majoritatea gropilor se ocolesc cu 20-40grade volan rotit, curbele se parcurg cam cu 20 grade(depinde de curba), virajele se roteste de la 30-100grade... ne aflam in gama? eu zic ca da.
asteptam sa-l montez pe masina cu doua leduri la iesire, aflate in habitaclu si atunci se va vedea adevarata munca.
Prikaz aktivacije delovanja luči za meglo v funkciji luči za osvetljevanje ovinkov na Škodi Superb II letnik 2010. Ta funkcionalnost je še posebno koristna n...
Din câte îmi amintesc colegul de pe celelălat forum amintea ceva de genul "Nu, principiul de functionare este altul dar oricum nu conteaza important este ca functioneaza si stie si de cate ori rotesti volanul :-) "
Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
din lipsa de timp si chef in timpul liber, lucrarile au decurs inceet de tot.
oricum, am reusit sa fac niste poze jucariei "cornering lights cu senzori optici pentru logan";
Ma gandeam sa montez doar modulul de comanda astfel incat sa functioneze cu proiectoarele din fabrica.
Revin cu info in momentul in care gasesc un pret bun, e scump, insa mi se pare cea mai eleganta optiune.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment