Proiect îndrăzneț... Poate Prea îndrăzneț

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Proiect îndrăzneț... Poate Prea îndrăzneț

    A pus cineva motor 1.5dCI + cutie în 6 trepte de pe Megane II, pe Logan? Că aș putea pune mâna pe un Megane din-ăsta, fără bani (mașina e praf) dar aș pune motorul și cutia pe Logan-ul meu.
    Toată treaba-i din proțap și din roțile din față!

  • #2
    E multa bataie de cap si pentru 100 de cp nu prea merita. Banuiesc ca pe acel Megane este 1.5 dci 110 cp.

    Daca iti bati capul poti sa scoti 100 de cp cam din oricare diesel de Logan.
    Logan GPL 1.4

    Comment


    • #3
      Daca e fara bani si motorul e bun, ai tot ce iti trebuie pe ea, inclusiv calculatoare, etc. eu zic ca merita incercarea dar documenteaza-te bine inainte. Sunt aici pe forum baieti documentati care te pot sfatui

      Comment


      • #4
        Motorul e bun, are 148.000 km. Mașina e aproape ''împăturită'' în sus, după ce un stâlp de beton a căzut pe ea. Proprietarul, ce stă cu mine în casă, a primit deja o sumă frumușică de bani de la patronul șantierului unde s-a întâmplat necazul și n-a raportat nimic la asigurări. Am adus mașina de la șantier, e deja în dubă, în weekend pleacă spre RO.
        Motorul știu sigur că se potrivește bolt on, dar nu știu cum e cu cutia, mai ales la timonerie... se mai potrivește, sau trebuiesc modificări? Cât despre lucrarea efectivă, nu-i nici un stress, are cine s-o facă.
        Toată treaba-i din proțap și din roțile din față!

        Comment


        • #5
          sa ne anunti cu cutia aia, daca afli si rezolvi ceva.

          Comment


          • #6
            Și cu electronica de pe megane II ce faci?

            Dpdv mecanic motor+cutie+planetare poate merge aproape plug&play, dar electrica și electronica nu.
            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

            Comment


            • #7
              Și cam ce ar trebui făcut?
              De fapt, faceți-mă să înțeleg cum e cu calculatoarele astea la mașini. Deci Megane-ul ăla are odată un ECU, ce gestionează parametrii de funcționare ai motorului. Bun, și mai departe? Mai are încă un calculator din-ăsta ''de bord'', să zic așa, care gestionează celelalte componente? (ceasurile, climatizarea, air-bag-urile, luminile etc etc)? Sau cum mai exact?

              Puteți să râdeți că, deși lucrez șofer, habar nu am de chestiile astea... dar să râdă cei care îmi și explică ceva!
              Last edited by kr13t14n; 8 February 2017, 13:10. Reason: Automerged Doublepost
              Toată treaba-i din proțap și din roțile din față!

              Comment


              • #8
                Simplist:
                Logan I are o parte din calculatoare(injecție dCi euro5) pe CAN restul pe K și L
                Megane II e tot pe CAN

                Logan I informațiile de pe Tabloul de bord sunt filare, firul și senzorul
                Megane II informațiile vin doar pe CAN

                Concluzia, pe lângă motor și cutie trebuie și o transplantare de instalație electrică și calculatoare cu tot ce implică asta
                Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                Comment


                • #9
                  sau pastrezi electronica de logan si faci chiptuning la soft, sa ajungi la 100+cp daca ai dci85/90 (cu i rosu). ce mai tre' sa verifici e senzorul de viteza de pe cutie, daca il poti pune pe ala de pe logan, ca la megane viteza, implicit consumul, toto ce e afisat pe tabloul de bord, vine de la abs (ala stie exact cu ce viteza se invarte fiecare roata, nu-i trebuie senzor de turatie pe cutia de viteze). in caz contrar, probabil vitezometrul va sta la zero si consumul afisat va fi 99.99%.
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • #10
                    dar dci-ul de pe duster, cu cutia de 6 trepte, nu se potrivesc pe logan 1?

                    Comment


                    • #11
                      Haideți să vă spun ce vreau să fac.
                      Logan-ul (1.5 dCI, Euro 4, 70CP) l-am luat de nou în 2007 și până în momentul de față m-a servit fără nici un reproș. În 9+ ani n-am avut nici o grijă cu el, m-a dus unde am avut nevoie fără stress. Toate consumabilele și piesele le-am schimbat după carte, cu excepția termoflotului care s-a spart ''din senin''.
                      Are 235.000km acum și în afară de aspectul exterior groaznic, funcționează perfect (în octombrie am făcut ITP-ul fără șpagă sau ceva...). Aspectul exterior în schimb... e jale. Roșu Passion cum e trecută în carte, dar acum e mai mult roz. Lac mai este pe cel mult 40% din suprafața caroseriei iar decolorarea nici măcar nu este uniformă. Colac peste pupăză, imediat ce am ajuns în RO, în octombrie, cutia a început să se audă urât... și în decembrie a murit (se auzea ca un avion la decolare în mers, iar tr. 5-a cel puțin, la cuplare, nu făcea decât niște zgomote oribile, trosnituri și pocnituri).
                      Momentan mașina e pe dreapta și planul era s-o repar. Dar între timp am decis să fac mai mult de o simplă reparație și vreau s-o fac unicat. Vânzarea iese din discuție din motive de atașament.
                      Evident mărirea puterii motorului este ceva ce vreau să fac. Știu și eu că din dCI-ul de 70CP, cu o lucrare frumoasă se pot scoate chiar și 100CP. Dar, având în vedere ocazia ce mi s-a ivit acum, mă gândeam să profit de motorul de Megane. Aș avea totuși 106CP de la care să plec. Și dacă tot e cu cutie în 6 trepte... cu atât mai bine.
                      Acuma... fix cutia e necunoscuta mea. Înțeleg că timoneria se poate rezolva relativ ușor, dacă nu se nimerește bolt-on. Dar planetarele? Nu cred că le voi putea folosi pe cele de Megane, pentru că ceva îmi spune că sunt mai lungi (n-am verificat), dar așa cred. Dar cele de Logan se nimeresc? Sau va trebui să caut să-mi fac altele custom.
                      Vis-a-vis de eletronică, ce să zic? Din discuții și cu alții înțeleg că ''se face''. Reprogramări, resoftări sau ce procese implică... ideea ce mi se transmite este că este realizabilă o operațiune din-asta.
                      Subiectul de aici este exact pentru proiectul ăsta, deși am început în grabă și fără detalii.
                      Intenționez de asemenea să montez climatizarea automată de pe Megane. Adică să montez componentele de sub capotă originale de Logan (compresor, evaporator, conducte, filtre, supape) iar în interior să folosesc aeroterma și modulul de control de Megane.
                      Scaunele electrice de pe Megane aș vrea iar să le folosesc, deși ăla din stânga pare rupt (o să aflu exact la demontare). Cruise control-ul, la fel, intenționez să-l folosesc (deși cu un volan de Lodgy aș prefera). Dealtfel mai toate opțiunile de pe Megane le-aș vrea transplantate în Logan.
                      Acum cred că se justifică titlul subiectului. Sper doar să aveți răbdare cu mine, mai ales dacă mai vorbesc și aiurea... repet, nu știu mai nimic referitor la swap-uri și alte tuning-uri Am prieteni și ei pasionați și mult mai bine înfipți în domeniu, dar orice sfat este bine venit.
                      Toată treaba-i din proțap și din roțile din față!

                      Comment


                      • #12
                        La ruși am văzut un megane II transplantat în haine de Logan I.

                        În acest proiect nu vei avea foarte multe plug&play, asta implică timp, bani și scule(CLiP + ddt)

                        Pasul 0 îl constituie o diagnoză(calculatoare/funcții) la sânge a Meganului pentru a vedea ce ai sau nu funcțional

                        Pasul n+1 (ultim) e omologarea.
                        Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                        Comment


                        • #13
                          Bun. Până ajunge Megane-ul în RO aș explora niște variante alternative.
                          Megane-ul nu mă costă nimic, transportul lui în RO probabil un grătar cel mult (favoruri între colegi), deci ideea de a folosi motorul și cutia se justifică până la acest punct. Din câte înțeleg însă, costurile implementării și bătaia de cap aferentă, plus posibilitatea reală de a nu putea obține omologarea (un fost coleg din școala generală a lucrat până acum câteva luni, ca mecanic, la o reprezentanță Dacia și el mi-a atras atenția asupra acestui aspect) mă cam pun pe gânduri...
                          Adică... din 106CP cât are el stock, cu o lucrare serioasă, aș scoate 130+ CP ceea ce ar justifica și mai mult folosirea cutiei cu 6 trepte. Sună frumos, dar cum am spus mai sus... oare merită?
                          Pe de altă parte...
                          Modificarea motorului care îl am deja, sau schimbatul lui cu ceva care să nu-mi dea atâtea bătăi de cap ar putea fi o alternativă. Așa că aștept sfaturi de la voi... cum pot avea 100+ CP pe Logan diesel?

                          O altă variantă ar fi cumpărarea unui 1.5 dCI, de 85CP (K9K 796) la care să adaug:
                          - turbina cu geometrie variabilă de pe Megane;
                          - axe cu came optimizate;
                          - un intercooler ''de neam prost'' (am văzut aici vreo 2 modele de la ToyoSports și tind să cred că aș putea înghesui unul în spoiler, în fața radiatorului);
                          - cutie de filtru cu izolație termică (dacă aș găsi una de aluminiu cu pereți dubli ar fi frumos, dacă nu aș izola-o pe aia originală) + un filtru de aer sport;
                          - niște șerpișori și o flanșă, dar lucrați ''cu cap''... gen să țină cont de ordinea de aprindere și de ''drumul'' pulsurilor de gaze; aș merge chiar până la tratament ceramic pentru galerie;
                          - un catalizator și o finală sport, dar nu exclud nici straight pipe dacă trebuie;
                          Întrebările ar fi:
                          1. ECU poate fi ''educat'' să lucreze în condițiile de mai sus?
                          2. Se găsesc axe cu came îmbunătățite, sau doar ''custom made''?
                          3. Intenția mea este să obțin 120CP și 240Nm (valori minime), dar fără fumălău după mine, deci EGR-ul și catalizatorul le-aș ține în schemă. Este posibil? (d.p.d.v. teoretic)
                          4. Ce cutie de viteze ar face față puterii și cuplului? Mă refer la o utilizare normală, dar intensă (nu mă dau la liniuțe, dar dacă ajung iar în Germania, drumul de acasă la muncă include 45 de km de autostradă și nu-mi prea place să pierd timpul). Plus drumuri de RO la fiecare 6 săptămâni.
                          În cazul ăsta omologarea se face sigur.
                          Costurile n-ar fi o problemă (recuperez o bună parte din ce vând de pe Megane, plus motorul actual) și în plus... am băgat mai puțin de 2000€ în el în 9 ani, deci acum chiar merită. Iar vopsitul îl fac pe CASCO, deci bugetul e destul de generos.
                          Last edited by kr13t14n; 9 February 2017, 05:08. Reason: Automerged Doublepost
                          Toată treaba-i din proțap și din roțile din față!

                          Comment


                          • #14
                            are decit 1 buc axa cu came motorul e pe 8 supape
                            asa scapi mai eftin

                            Comment


                            • #15
                              @kr13t14n: la turbodiesel modificarile gen filtru sport, "serpisori", sunt foarte aproape de castig zero. aia faci la motoare aspirate, unde nu ai 2 bari in turbina. ca ridici tu presiunea cu 0.05bar din serpisori si filtre sport la un motor ce lucreaza cu 1.3 bari presiune e fix pix. plus, la turatia maxima a tractorului de pana in 4500rpm (oricum puterea maxima o ai sub 4000rpm), serpisorii si galeria de admisie, tot ce inseamna tevaraie/tubulatura vor avea lungimi mari. daca mergi pe armonica superioara (recte 3), eficienta scade drastic odata cu scaderea dimensiunilor. intercoolerul are si ala niste calcule in spate, un intercooler prea mare iti raceste mai bine aerul, dar duce la scaderea semnificativa a presiunii de supraalimentare. eu zic sa mai studiezi problema, un pic mai in detaliu, ca nu-i asa simplu cum zic unii. iar mdoficarile de care zici tu se fac pentru un regim de functionare al motorului. aidca vrei sa mergi intins, sau blana. ca sa disponibila ai o plaja larga de turatii in care motorul sa mearga cat cat fain, varinta "de fabrica" e cea mai buna. axa cu came, spre deosebire de aia de benzinar aspirat, nu mai are un rol asa mare la turbo. la spirat, aca dicteaza regimul otorului, la turbo, e chiar contraindicat un profil agresiv cu overlap mare, pt ca pierzi presiune. iar ridicarea marita la supape trebuie al dracu de bine studiata, pt ca la tractoare pistonul vine pana langa supapa. la benzinarul aspirat e alta poveste, ai loc de manevra. nu incerca sa aplici teoria benzinarului aspirat pe turbodiesel asa simplu "copy-paste", ca s-ar putea sa ai suprize neplacute.
                              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google