Am deschis topicul asta la tutoriale dar cred ca mai potrivit ar fi fost aici asa ca dau copy aici si rog un admin sa-l stearga de acolo/mute.
Salutare tuturor.
Mi-a picat in mana un logan1 1.6 mpi si ma bate gandul sa-l fac turbo ca sa fie ceva mai vioi.
Inainte sa aruncati cu pietre (ca mai bine ma las si cumpar direct ceva turbo cu mai multa putere) mentionez ca ma intereseaza mai mult ca hobby sa fac eu lucrul asta. Unde ma impotmolesc voi apela la ajutor profesionist.
De masina nu depind asa ca poate sta cateva luni pana sa fie in conditie de functionare.
Obiectivul final ar fi sa ajung undeva pe la 130-max 150 de cai cu o fiabilitate decenta (masina nu cred ca va vedea mai mult de 10k kilometri de acum inainte.
Acum ce caut este ceva experienta de la cei care au desfacut motoare si care ar putea sa ma ajute cu ceva sfaturi si recomandari...deci sa trecem la intrebari:
Pe langa turbina, furtune, intercooler bov si alte acareturi ce tin de alimentarea cu aer ma gandesc ca ar mai fi cateva piese care ar trebui imbunatatite dupa cum urmeaza:
-injectoare (aveti idee ce injectoare cu debit marit s-ar potrivi pe motorul asta?
-Pompa de benzina (aceeeasi intrebare in ideea sa lucreze la aceeasi presiune cu cea initiala, sau daca nu macar sa fie compatibila cu injectoarele alese)
-segmenti (masina are compresie destul de buna acum dar as pune unii ceva mai rezistenti care sa reziste la cresterea de presiune)
-o garnitura de chiuloasa mai inalta pentru compresie redusa.
-ECU. aici vine problema scumpa, stiu ca se poate rescrie harta de injectie dar nu stiu daca senzorul de aer poate fi refolosit si daca rescrierea hartii de injectie ar putea functiona cu turbina. Un ecu aftermarket ar rezolva problema dar ma gandesc ca este scump.
O alta ideie ar fi sa cumpar un motor de 1.6 16v si sa-i aplic tratamentul astuia.
In principiu majoritatea pieselor as incerca sa le gasesc din dezmembrari dar nu exclud cumpararea de piese noi (cel putin la segmenti si eventual ECU).
O zi buna,
Ale
Salutare tuturor.
Mi-a picat in mana un logan1 1.6 mpi si ma bate gandul sa-l fac turbo ca sa fie ceva mai vioi.
Inainte sa aruncati cu pietre (ca mai bine ma las si cumpar direct ceva turbo cu mai multa putere) mentionez ca ma intereseaza mai mult ca hobby sa fac eu lucrul asta. Unde ma impotmolesc voi apela la ajutor profesionist.
De masina nu depind asa ca poate sta cateva luni pana sa fie in conditie de functionare.
Obiectivul final ar fi sa ajung undeva pe la 130-max 150 de cai cu o fiabilitate decenta (masina nu cred ca va vedea mai mult de 10k kilometri de acum inainte.
Acum ce caut este ceva experienta de la cei care au desfacut motoare si care ar putea sa ma ajute cu ceva sfaturi si recomandari...deci sa trecem la intrebari:
Pe langa turbina, furtune, intercooler bov si alte acareturi ce tin de alimentarea cu aer ma gandesc ca ar mai fi cateva piese care ar trebui imbunatatite dupa cum urmeaza:
-injectoare (aveti idee ce injectoare cu debit marit s-ar potrivi pe motorul asta?
-Pompa de benzina (aceeeasi intrebare in ideea sa lucreze la aceeasi presiune cu cea initiala, sau daca nu macar sa fie compatibila cu injectoarele alese)
-segmenti (masina are compresie destul de buna acum dar as pune unii ceva mai rezistenti care sa reziste la cresterea de presiune)
-o garnitura de chiuloasa mai inalta pentru compresie redusa.
-ECU. aici vine problema scumpa, stiu ca se poate rescrie harta de injectie dar nu stiu daca senzorul de aer poate fi refolosit si daca rescrierea hartii de injectie ar putea functiona cu turbina. Un ecu aftermarket ar rezolva problema dar ma gandesc ca este scump.
O alta ideie ar fi sa cumpar un motor de 1.6 16v si sa-i aplic tratamentul astuia.
In principiu majoritatea pieselor as incerca sa le gasesc din dezmembrari dar nu exclud cumpararea de piese noi (cel putin la segmenti si eventual ECU).
O zi buna,
Ale
Comment