Ce ati "pus" in plus fata de masina stoc?? si ce masini aveti(dotari)??
Ce imbunatatiri(dotari) ati adus masinii voastre??
Collapse
X
-
Salutare!!
Pai hai sa-ti spun... saptamana trecuta am facut o rescriere de soft pentru ECU. Am un Logan Prestige (1.6 16v). Nu stiu daca am voie sa spun la ce firma am facut treaba asta (in cazul i care mi se confirma ca se poate atunci o sa revin cu info).
Teoretic s-a obtinut o crestere de 10 HP. Practic mi s-a oferit o plaja de 500-600 rpm. Adica ce obtineam de la motor la o turatie de 3000-3200 acum obtin la o turatie de 2500. In consecinta la un regim de condus "cuminte" mi-a scazut consumul de carburat (o sa revin cu cifre exacte). Masina da un randament clar inbunatatit in treptele III si IV si este ceva mai sprintena in V.
Ultima chestie observata este faptul ca scaderea de putere la pornirea AC se simte mult mai putin.
IN viitorul apropiat am de gind sa schimb evacuarea (deocamdata numai finala) si sa montez un difuzor de aer care se vinde la reprezentanta (vedeti pe siteul dacia.ro).
O sa revin eventual cu poze.
D
-
Poti sa pui numele firmei la care ai fost sa faci resoftarea.
Comment
-
OK!
O sa gasiti aici posibilitatea de a resofta si motoarele de Logan pe motorina unde cica se simte si mai bine imbunatatirea randamentului motorului plus ca pentr disel cresterea de putere este undeva la 25% (pentru motoarele pe benzina este de 10-12%).
Baietii sint seriosi si amabili.Last edited by Cristi_Xp; 16 October 2010, 00:02.
Comment
-
Originally posted by dragos763Salutare!!
Pai hai sa-ti spun... saptamana trecuta am facut o rescriere de soft pentru ECU. Am un Logan Prestige (1.6 16v). Nu stiu daca am voie sa spun la ce firma am facut treaba asta (in cazul i care mi se confirma ca se poate atunci o sa revin cu info).
D
Comment
-
Se simte foarte bine.
Se ajunge la 90-95/h in treapta III lejer (4500-4700 rpm). In a IV-a 120/h... si nu am mai fortat ca ma batea nevasta... daca intelegi ce vreau sa zic.
Si parca si motorul este mai silentios... dar asta este o chestie subiectiva.
Oricum trage mult mai bine si raspunde mai prompt la acceleratie in special dupa ce treci de 2500 rpm. Dupa ce treci pargul asta daca apesi brusc pe acceleratie te baga in scaun zdravan.
Comment
-
Plus... ca dupa resoftare nu vorbim si nu trebuie luata in calcul numai cresterea bruta de putere ci si faptul ca prin schimbarea softului se optimizeaza toate constantele motorului: momentul injectiei, momentul scinteii etc (nu ma pricep foarte bine la termenii tehnici) pentru diferite plaje de turatii.
Eu banuiesc ca cei din fabrica folosesc un soft care nu impinge motorul spre da randamentul maxim ceea ce noul soft o face, culmea fara sa afecteze fizic motorul.
De asta imi place sa folosesc cuvintul "optimizare".
Comment
-
Originally posted by dragos763Se simte foarte bine.
Se ajunge la 90-95/h in treapta III lejer (4500-4700 rpm). In a IV-a 120/h... si nu am mai fortat ca ma batea nevasta... daca intelegi ce vreau sa zic.
.
Comment
-
Originally posted by dragos763Plus... ca dupa resoftare nu vorbim si nu trebuie luata in calcul numai cresterea bruta de putere ci si faptul ca prin schimbarea softului se optimizeaza toate constantele motorului: momentul injectiei, momentul scinteii etc (nu ma pricep foarte bine la termenii tehnici) pentru diferite plaje de turatii.
Eu banuiesc ca cei din fabrica folosesc un soft care nu impinge motorul spre da randamentul maxim ceea ce noul soft o face, culmea fara sa afecteze fizic motorul.
De asta imi place sa folosesc cuvintul "optimizare".Cel mai lent 1,6 8v
Comment
-
Eu cred ca si emisiile de gaze s-au diminuat, ca si consecinta a unei arderi corecte si complete a amestecului de carburant.
N-as vrea sa par paranoic dar cred ca asta este o metoda de a da si firmelor care fac resoftari (sau care creaza noile softuri) o painica calda... din cite stiu programele astea sint destul de scumpe.
Ia ginditiva cite motorizari au cei de la Renault. Daca ai fii o firma care face softuri si ai crea pentru fiecare motor un soft nou pe care sa-l vinzi numai cu 10000 EUR... acum ai fii in vacanta in Bora Bora cu iahtul
Comment
-
Hai sa gandim economic. O firma cand face publicitate nu da mai bine sa spuna ca masina este dotata cu un motor performant cu nu stiu cati cai putere? Pentru ce sa se "laude" cu un motor cu 75 de CP cand se poate lauda cu unul de 90 CP?
Si la gabaritul lui Renault(de exemplu) au ei destui ingineri de soft sa faca ceea ce fac firmele de soft. Si pentru ce sa le dea o paine calda firmelor de soft cand ar putea foarte bine sa treaca firma constructoare pe cozonac pentru ca ii cresc profiturile prin cresterea vanzarilor.Cel mai lent 1,6 8v
Comment
-
CRezi ca numai in Romania sint firme "capusa"? Stai linistit... asa este peste tot in lume.
Oricum nu putem stii cu siguranta. Important este ca (am zis ca revin cu cifre exacte):
- intr-o saptamina de circulat prin Bucuresti (zilnic timpm de 5 zile) si numai un scurt drum de 40 de Km pina la Balotesti (dus-intors) dar pe care am incercat sa vad ce poate masina dupa resoftare, calculatorul meu de bord arata un consum mediu de 7,8 % (citit azi dimineata dupa ce am ajuns la munca). Am resetat contoarele imediat dupa rescrierea ECU. Am folosit AC in plimbarile din Bucuresti simbata, duminica, luni si marti.
- a incercat un pieten sa ma cronometreze si dupa cum zice el am atins 100 km/h in aproximativ 8.7 s (dar nu bag mina in foc pentru ceasul lui deci sa zicem un 9 sec): treapta I - 35 km/h, treapta II 70 km/h, treapta III 90 km/h si IV pina la 100
Comment
-
Cand te mai cronometrezi pune te rog si un filmulet pentru ca nu pot sa cred ca folosind 4 trepte de viteza poti atinge 100 km/h in 9 sec. Normal cand te cronometrezi trebuie sa ajungi cu a III-a la 100 km/h. Daca tu ai scos 9 sec cu a IV-a inseamna ca folosind doar primele 3 rapoarte tu ajungi la 100 in vreo 8-8,5 sec si asta sincer este imposibil doar daca ai o eroare mare a vitezometrului. No offense
Eu am reusit 9,6 secunde cu a treiasigpic
Comment
-
Nici un offence stai linistit!!! Am zis ca nu bag mana in foc pe cronometrul lui Geo (la ceasul de mana) si nici pe ce a vazut el (a stat in spatele meu). Chestia am facut-o in joaca aseara la stopul de la Metro Afumati.
Cind o sa am ocazia repet figura si cu filmulet. Promit.
Am schimbat a IV-a cind am simtit ca n-o sa se mai duca mult cu a III-a (nu stiu cum sa explic exact momentul). Tu poate te-ai bazat prea mult pe treapta aIII-a... nu-s ce sa zic.
Oricum o sa fac ce mi-ai zis.
D
Comment
Comment