Dupa cum scrie si in titlu vreau sa-mi scot volanu si sami pun unu "racing" ceva de la momo sau din piele sa caut oferte sa vad ce gasesc. Vreu sa stiu exact ce suruburi si cum se scoate o schema daca are cineva sau cineva care l-a scos . Multumesc
Cum Scot Volanul?
Collapse
X
-
desfaci cochilia volanului cu cheie torx (doua suruburi sub volan) si asa ai acces la suruburile de fixare a capacului airbagului, alea sunt in spatele volanului, in cele doua spite orizontale ale volanului. inainte de a demonta airbagul, scoate bornele bateriei, ca daca ti se umfla in cabina, iti sparge mufa serios, scoate cablurile, se poate declansa accidental si lasand gluma la o parte, poate omora un om daca loveste in plin...
dupa ce desfaci mufa airbagului (2 fire), scoti airbagul di dai de piulita de fixare a volanului pe axul coloanei de directie. de acolo cred ca te descuri deja, nu? la montare procedezi in ordine inversa. ca sa eviti aprinderea martorului airbag in tabloul de bord, in mufa airbagului (partea ramasa pe volan) trebuie pusa o rezistenta de valoare egala cu detonatorul airbagului. daca nu stii cat e rezistenta aia, poti determina amsurand cu aparatul de masura. cum? prelungesti cu 2 fire izolate mufa airbagului; il bagi in 2 anvelope de masina puse una peste alta si legate una de alta. cu un aparat de masura, masori rezistenta celor 2 fire si scazi circa 0.2 ohmi din valoarea masurata. am senzatia ca domeniul de 200 ohm pe multimetru e mai mult decat suficient. de ce sa pui airbagul in anvelope? pt ca asta e procedura de testare/distrugere, in caz ca se declanseaza accidental, sa nu raneasca pe nimeni. ai grija unde/cum depozitezi airbagul odata ce l-ai dat jos de pe masina. in mod normal un airbag dat jos, se distruge, nu se pastreaza...are totusi o capsa detonanta in fund si "prinde" 200km/h cand se deschide...Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
-
completare: daca retin eu bine, rezistenta capsei detonante la renaoult e de 2 ohmi, la vw e de 4 ohmi....intreaba-l in pm pe vali007, el ar trebui sa stie mai bine, doar lucreaza la continental (ex siemens vdo, care au facut multe tipuri de ecu pt renault).Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Ce a zis Seba mai sus e in cazul fericit,in cel nefericit ai nevoie de un sprei degripant sa dai pe nuturile volanului...Si 1 ciocan si un dorn sa bati in armatura metalica a volanului si de preferat 2 oameni sa traga de volan,in felu asta il scoti....Vorbesc din propria experienta , si nu sunt singuru...Da chiar vrei sa renunti la airbag pentru unu sport??Mai bine imbraca volau asta in piele de calitate si gata...sigpic
Comment
-
gresit !!! aibagul NU se distruge daca il dai jos !!! http://www.tutorialelogan.ro/2009/09...-la-logan.html vezi ? nu bubuie ) ;))
Comment
-
Am dat jos volanul de 2 ori si l-am remontat de 2 ori fara nicio problema, n-a fost nevoie de 50 de oameni care sa traga de el, il iei stanga dreapta cu socuri usor usor pana observi ca iese. Intr-adevar, ar fi mai complicat cu acea eroare care am inteles ca apare daca pui borna de + inapoi pe baterie daca vrei sa pui alt volan.
Si la Ph2 se da jos volanul, are 2 suruburi in spate ca la Ph1.
Comment
Comment