Principii Functionare ESP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Principii Functionare ESP

    Avand in vedere ca tot mai multi beneficiaza de aceasta dotare pe masina fie ea Duster Logan 2 sau alte marci, am o nelamurire referitoare la modul de functionare al ESP ului.
    Sa va relatez experimentul meu:
    Eram in Corbeanca , drum pustiu, gheata pe jos, drum perpendicular pe soseaua principala (deci aveai curba de 90 grade ca sa te inscrii pe artera secundara).
    In fata mea frate miu cu Volvo S60, intra in curba de 90 d grade mai tare, ii derapeaza spatele.
    Il intreb 'nu ti-a intrat ESP ul?', raspuns 'nu'.
    Mah cum naibilor.

    Intorc masina mea, iau aceeasi curba cam cu 40 la ora doar luand piciorul de pe acceleratie - acelasi efect imi fuge spatele fara sa intre ESP.
    Intorc iar, aceeasi viteza 40 la ora, cu frana inainte de curba apoi accelerat in curba- a intrat ESP ul masina s-a inscris perfect in curba fara sa derapeze deloc. Din pacate nu am repetat experimentul si in frana sa vad dc mai intra ESP ul.

    Care e principiul de functionare al ESP ului- nu intra oricum, trebuie sa accelerezi sau sa pui frana ca sa intre sau cum?(repet- nu stiu dc intra si cand pui frana)
    Saab 9-5 Aero

  • #2
    faceti voi confuzie intre ESP si traction control...
    E clar ce zici tu acolo ,ca atunci cand ai calcat gazul a intrat ce crezi tu ca e ESP , de fapt e traction control,adica nu ti-a lasat rotile sa patineze cand ii dai blana ...ESP face mult mai mult decat atat , franeaza separat roti ca sa controleze traiectoria etc...
    Daca vrei sa vezi daca e ESP sau nu incearca sa arunci cu frana de mana masina fara sas accelerezi si vezi cum se comporta...Iarasi posibil sa nu fi pierdut masina atat de tare incat sa creada ca e necesar sa intre...
    Last edited by Cristi_Xp; 6 December 2012, 16:50.
    Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

    Comment


    • #3
      ESP trebuie sa intre si fara acceleratie calcata.

      Daca se exagereaza cu aruncatul de-a latul...ESP-ul face fix o laie...nu mai controleaza nimic.
      Trebuie ca cel putin 1 roata sa se invarta si masina sa aibe o usoara traiectorie curbilinie.
      Din cate stiu ESP are senzori G si senzori de pozitie pe coloana volanului.

      1. Am mers foarte mult cu un Passat 4x4 care avea ESP. Eram pe o Platforma industriala prin Bragadiru si am zis sa vedem ce si cum.

      60 kmh mers drept si viraje executate brusc stanga dreapta fara contrabracaj. La al 3 lea viraj se pierdea si nu mai stia ce sa faca...pierdeam controlul masinii. Aici nu aveam nici o pedala apasata. Cand intra se auzeau exact aceleasi pocnituri specifice ABS ului.

      Se comporta mult mai bine daca aveam gazul sau frana in blana. Parca stia unde vreau sa ajung, ce vreau sa fac.

      2. Crafter 2.5 TDI la gol. Intre Aiud si Turda sunt niste curbe foarte periculoase unde atunci cand ploua se acvaplaneaza si derapeaza usor.
      Am intrat prea tare intr-o curba si spatele s a pus direct la unghi de 45 grade cu sensul de mers inainte.
      Am contrabracat, a pocnit ceva de sub masina de 2 ori si parca m-a luat cu mana si m-a pus pe directia corecta.
      Tot timpul asta acceleratia a ramas constanta pentru a nu tensiona suplimentar puntea spate ( nu am scos dn viteza )

      Comment


      • #4
        eu am testat esp-ul pe o astra h. cu cauciucuri de vara intr-o parcare de supermarket ( goala ) si pe jos erau 5 cm de zapada .
        e eficace si intra doar cand bruschezi masina lateral , sa nu derapeze.
        pe acelerare sau franare isi face simtita mai bine prezenta. impreuna cu abs-ul ajuta mult , dar nu face minuni ...
        o/____\o
        (i)
        .........

        Comment


        • #5
          La Crafter, ESP ul era foarte prezent si intra foarte devreme.
          Taia puterea la motor daca intram mai tare intr-o curba, chiar daca nu derapam...asa preventiv...sa nu cumva

          Daca se intampla se derapez, intra foarte decis si nu puteam sa accelerez timp de 2 secunde chiar daca masina era repusa pe traiectorie.

          Reusea sa tina masina foarte bine in frau si era foarte iertator, te lasa sa gresesti fara sa te penalizeze.

          Avea si MSR. Nu stiu ce inseamna literele dar stiu ce face. Daca faceam brusc o frana de motor pe o sufrafata alunecoasa nu lasa rotile tractoare sa rupa aderenta...parca tura singur motorul.

          Comment


          • #6
            Voi va lasati prea mult pe seama ESP-ului. Asa cum am zis pe alt thread, un maxim 15% face diferenta intre un accident sau evitarea acestuia. Pe carosabil alunecos e si mai discutabil. Eu daca vreau sa fac drift prin parcare, iarna, cu BMW-ul, nici nu e nevoie sa decuplez DSC-ul si DTC-ul. Fac "gogosile" direct
            In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

            Comment


            • #7
              Eu cred ca mai putin de 15%. Ma las in mainile ESP ului daca ma incadrez intre 1 si 5%

              Cu Passatul in 2 3 viraje executate brusc pierdeam controlul si efectiv nu puteam sa ii mai fac nimic.

              ESP ul te ajuta daca depasesti foarte putin limita de aderenta atat cat sa fie recuparata instant printr-o frana scurta sau limitare a puterii.

              Daca intr-un viraj strans ai depasit viteza maxima posibila cu 20 % iar pe jos este gheata / zapada....1000 de ESP uri nu te mai scot...se aprinde becul in bord iar masina tot drept spre pom se duce

              Cel mai bun ESP este un picior drept cumpatat...le bate pe toate, va garantez

              Comment


              • #8
                Exact! Mai mult te ajuta pe un drum cu aderenta, daca printr-o manevra risti sa pierzi controlul, decat pe un drum alunecos.
                In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                Comment


                • #9
                  Este foarte util pe drumuri acoperite cu mazga aceea care se formeaza pe jos cand este ceata.
                  Mazga aceea este mai periculoasa decat gheata. Multi cocalari au impresia ca este ud si ca pot merge normal dar acea clisa este doar un pic mai aderenta decat zapada.

                  Pe asfat uscat in conditii optime de aderenta oricum majoritatea masinilor iti permit sa sari calul destul de mult.
                  Pe uscat, cine depaseste cu 20-30 % viteza de aderenta intr un viraj...are o problema de perceptie

                  Comment


                  • #10
                    Black ice, i se mai zice.
                    In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                    Comment


                    • #11
                      Cand este asa ceva pe jos...eu pur si simplu nu ies cu masina.

                      O data m-a pocnit unul de mi-a mutat masina 3 metri si alta data era sa ma omoare pe trecerea de pietoni.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by alessandro View Post
                        Daca intr-un viraj strans ai depasit viteza maxima posibila cu 20 % iar pe jos este gheata / zapada....1000 de ESP uri nu te mai scot...se aprinde becul in bord iar masina tot drept spre pom se duce
                        exact. dar te mentine pe traiectorie nu te duci de-a latul ...
                        la tractiune fata pe unde trecea fata se ducea si spatele , desigur fara frana de mana trasa. ca nu avea fata aderenta sa ia curba nu-i vina esp-ului , dar macar se aprindea beculetul.

                        poate are si parti bune si cand vezi beculetul realizezi ce-i pe jos si mergi mai linistit (dupa , daca scapi ).
                        o/____\o
                        (i)
                        .........

                        Comment


                        • #13
                          Atat la Volvo S60 cat si la Kia Ceed cand am intrat in curba de 90 grade fara sa accelerez nu a intervenit ESP ul- nu s-a aprins becul. Pur si simplu masina s-a dus de fund.
                          Cand am intrat acelerand s-a aprins becul, a intervenit ESP ul (sau ma rog...TCS u) care a actionat ca o frana iar masina a luat curba perfect fara sa fuga spatele.
                          Saab 9-5 Aero

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by darksid3 View Post
                            Black ice, i se mai zice.
                            Asa ceva era de dimineata prin bucuresti la ora 7:00. Am simtit-o imediat cum am iesit din curte (noroc ca am tenesi cu talpa guma de cauciuc de ma intorceam pe loc cu ei fara niciun fel de aderenta). Iti da impresia ca pe jos e doar ud si aderenta garla insa la o simpla piscare de frana mai hotarata esti deja cu rotile blocate. La un condus normal cu creierul la locul lui, nu ai probleme. Cat despre ESP s-a spus de multe ori ca soferul conduce masina indiferent cate sisteme de siguranta are, fizica este aceeasi pentru orice masina.
                            Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                            Comment


                            • #15
                              Off-topic: cea mai periculoasa sosea este cea acoperita de frunze umede. Acolo nici mama sistemelor de siguranta nu te salveaza, stratul de frunze actioneaza dupa regulile lui proprii si nu tine cont de sistemele de siguranta ale masini, practic fuge drumul nu masina.
                              Cel mai lent 1,6 8v

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google