Tot off topic, Cristi spui un mare adevar, am resimtit drumul acoperit cu frunze fiind pe bicicleta. Dauna totala, repaos 2 saptamani.
Principii Functionare ESP
Collapse
X
-
Poate avem noroc si apare in iarna asta pe forum un coleg cu noul model Logan sau Sandero, sa ne spuna si noua despre cum se comporta pe zapada si gheata sistemul ESP.
Aseara pe la 8 seara, in Bucuresti, in urcare pe langa MAPN, spre Marriott, era unu' cu un Passat CC (care sigur are ESP), care, dupa ce s-a oprit cu coloana de masini, in mijlocul rampei, nu s-a mai putut pune in miscare. Rotile din fata ii patinau ca la balamuc, se ducea in stanga, in dreapta, numai in sus nu. Acum, eu ma gandesc ca ori omul era foarte slab sofer, ori avea cauciucuri de vara, sau poate su una, si alta. A durat 5 minute pana sa trec de el, ca se mergea in coloana, si, una din benzi fiind ocupata de el, a trebuit sa ne repliem toti pe cealalta banda.
Incerc sa imi dau seama, totusi, sistemul ESP ce a facut in acest caz? Nimic. Nu a redus puterea motorului, nu a franat roata care patina. Sau poate il decuplase, cine stie. Caz in care iar nu e bine, pentru ca inseamna ca si cu el cuplat, nu a putut sa urce, pentru ca probabil ca ii taia complet puterea motorului.
Comment
-
cel mai bine scoti masina din zapada cu toate astea decuplate
Te ajuta cand urci o rampa si ai piciorul greu...Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Comment
-
Esp-ul, asr-ul, abs-ul te ajuta sa tii masina pe sosea atata timp cat nu incerci sa sfidezi legile fizicii.
Daca tu ai gheata jos si la 60 la ora tragi dreapta sau stanga de volan brusc o sa te mai ajute doar "cel de sus", ca esp-ul sigur nu te mai ajuta.
Comment
-
ca sa functioneze sistemele alea trebuie sa ai un minim de aderenta,altfel pauza...
Eu de ex am bagat masina in a 4a am lasat ambreiajul si se invarteau rotile normal,nu a murit motorul.Ce-ar mai putea sa faca ESPul(traction controlul) in situatia aia ))Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Comment
-
pe bune ? ) ia citeste pe prima pagina sa vezi ca am zis acelasi lucru
Cand am pus eu filmuletul aici pe forum acum 2-3 ani ...
TCul este o chestie care face parte din ESP ...Last edited by Cristi_Xp; 12 December 2012, 20:51.Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Comment
-
Senzorii de abs de la Passat controleaza si ESP-ul.Nu este o masina de teren care sa aibe si traction control. ESP-ul incearca sa te mentina pe traiectorie atunci cand patinezi. Am patit eu cu passatul meu sa urc iarna o panta si patinam.....a intrat ESP ul si mi-a luat din acceleratie astfel incat sa urc panta fara sa o rup aderenta. Am testat esp-ul pe drum incercand sa bruschez volanul si chiar a functionat fara sa simt prea mult acele bruscari date de abs. Daca consideri ca esp-ul este inutil il poti dezactiva din bord dar atunci esti pe cont propriu si cum te descurci cu covrigul si cu gazul acolo te va duce masina.
Cat timp am avut ocazia am iesit cu masina seara pe drum inghetat ca sa vad cum raspunde la comenzi astfel incat sa evit incidentele.
Un tovaras a facut praf un Audi TT incercand sa il redreseze in mod clasic, desi masina avea esp deoarece a schimbat directia de multe ori si a dat peste cap calcultorul masinii si a ajuns in lacul Floreasca.
Ideea la esp este sa-ti mentii directia dorita din volan cu gazul calcat (nu in frana de motor) si esp-ul te va ajuta sa te mentina pe traiectorie cat mai mult posibil.
ESP nu beneficiaza de senzori pentru forte G ci doar masoara viteza la fiecare roata prin intermediul senzorilor de abs si atunci cand apar neconcordante intre roti le corecteaza prin transfer de putere la rotile care au aderenta si franare la rotile fara aderenta
Originally posted by alessandro View PostESP trebuie sa intre si fara acceleratie calcata.
Daca se exagereaza cu aruncatul de-a latul...ESP-ul face fix o laie...nu mai controleaza nimic.
Trebuie ca cel putin 1 roata sa se invarta si masina sa aibe o usoara traiectorie curbilinie.
Din cate stiu ESP are senzori G si senzori de pozitie pe coloana volanului.
1. Am mers foarte mult cu un Passat 4x4 care avea ESP. Eram pe o Platforma industriala prin Bragadiru si am zis sa vedem ce si cum.
60 kmh mers drept si viraje executate brusc stanga dreapta fara contrabracaj. La al 3 lea viraj se pierdea si nu mai stia ce sa faca...pierdeam controlul masinii. Aici nu aveam nici o pedala apasata. Cand intra se auzeau exact aceleasi pocnituri specifice ABS ului.
Se comporta mult mai bine daca aveam gazul sau frana in blana. Parca stia unde vreau sa ajung, ce vreau sa fac.
2. Crafter 2.5 TDI la gol. Intre Aiud si Turda sunt niste curbe foarte periculoase unde atunci cand ploua se acvaplaneaza si derapeaza usor.
Am intrat prea tare intr-o curba si spatele s a pus direct la unghi de 45 grade cu sensul de mers inainte.
Am contrabracat, a pocnit ceva de sub masina de 2 ori si parca m-a luat cu mana si m-a pus pe directia corecta.
Tot timpul asta acceleratia a ramas constanta pentru a nu tensiona suplimentar puntea spate ( nu am scos dn viteza )Last edited by cosmindan; 17 December 2012, 14:36.real power..... diesel power by
Comment
Comment