Cine ma ajuta si pe mine pt activarea martorului de la centura,cum la-s putea activa? am vazut ca pipan il are activat
Lumini Pe Usi
Collapse
X
-
da merge activa si trebuie sa faci urmatoarele(binenteles ca trebuie cineva care se pricepe)
lipit led SMD in bord si trebuie tras fir de la uch masini!Am pierdut multe in viata,dar niciodata nu mi-am pierdut respectul fata de cei care-l merita!!
Comment
-
Pai iti trebuie un senzor in centura...care de fapt e un circuit inchis atata timp cat e centura la locul ei.Cand tragi de centura si o pui se deschide circuitul si se stinge martorul din bord si inceteaza bazaitul.De tras fir si pus laptopul la calc e cel mai usor...Mai greu e cu senzorul si cred ca centurile cu senzor au si pretensionare...deci se complica situatia cam mult.
Comment
-
ca sa iti acctivezi martorul de centura din bord.iti trebuie un led smd lipit pe placa,tras firde la mufa grii pin 1,si centura de un renault megane,model 96_2000 fara capsa pirotehnica!Am pierdut multe in viata,dar niciodata nu mi-am pierdut respectul fata de cei care-l merita!!
Comment
-
revin cu noi informatii si probleme. Azi in sfarsit m-am decis sa ma apuc sa montez lampile in usi. Toate bune, vointa exista, materiale existau insa m-am lovit de o problema. Am inceput intai cu usile de pe dreapta. Am demontat fetele de usi si surpriza. Firele de la broasca nu corespund la culoare cu cele descrise de megane_brotac. In usi firele sunt negre cu diverse culori. Ciudat este ca pe fata mufa ce intra in contactul broastei din usa are 4 fire iar pe mufa e inscriptionat in dreptul firelor: A, B, C, D; firele avand urmatoarele culori:
A: negru-alb/auriu partial
B: alb-negru complet
C: negru complet
D: negru /alb partial
Am cautat zadarnic firul alb-maro ca nu l-am gasit. In sfarsit m-am apucat sa le verific la mufa de pe stalp, pt ca acolo sunt alte culori si le-am incercat sa vad ce culoare corespunde celor 4 fire din mufa de la broasca. Astfel a rezultat ca:
A (negru-alb/auriu partial) -> mov-alb
B (alb-negru complet) -> negru mai gros
C(negru complet) -> gri
D(negru /alb partial) -> alb-portocaliu
Apoi am incercat cu un led simplu cu rezistenta (ca sa mearga la 12V) sa vad care este firul pe care ledul se aprinde la deschiderea usii si se stinge la inchiderea usii. Astfel am alimentat ledul la + permanent si cu minusul m-am jucat pe fiecare fir in parte. In urma experimentului a reiesit ca firul A (cel negru cu auriu) sau firul mov-alb din stalp este cel care aprinde ledul cand deschid usa si il stinge cand se inchide usa.
Nu mi-a trecut prin cap alt mod de a testa care este firul de usa deschisa decat asta. Sper ca am procedat corect.
Pe fata totul ok pana aici. Adica am aflat care este potentialul fir care trebuie sa il folosesc ca sa comand lampa (este vorba de firul A negru auriu la broasca sau corespondentul lui, firul mov-alb din mufa de pe stalp).
Apoi am trecut la usa din spate. La fel am demontat fata de usa frumos si aceeasi surpriza ca si la usa de pe fata, numai ca de data asta problema e mai groasa si aici m-am blocat. Mufa din broasca nu mai are 4 fire ca pe fata, ci 6 wacko.gif notate A,B,C,D,E,F cu urmatoarele culori:
A: negru-albastru partial
B: negru-rosu partial
C: negru-verde partial
D: negru complet
E: negru-auriu partial
F: negru
Si aici am cautat din nou firul bej descris de megane_brotac in schema din postul respectiv insa nu l-am gasit. Vazand ca nu se potriveste treaba, am inceput si aici sa aplic aceeasi schemita cu gandul ca e la fel. De unde.... Asadar am inceput iar sa le incerc si a reiesit:
A(negru-albastru partial) -> alb-gri
B(negru-rosu partial) ->galben
C(negru-verde partial) ->negru-alb
D(negru complet) -> alb-maro
E(negru-auriu partial) -> verde
F(negru) ->alb
Asa cum oricine ar fi banuit, am banuit si eu ca ar fi acelasi fir ca la usa din fata (adica cel negru cu auriu) si am incercat. Rezultatul este ca nu era ala. Ledul se aprindea indiferent daca era usa inchisa sau deschisa. Apoi am inceput sa testez si celelalte fire crezand ca unul din ele trebuie sa fie norocosul. Insa surpriza din nou...nici unul din ele nu este. Ledul se aprindea pe orice fir. Aici m-am blocat. Mentionez totusi ca pe firul D (negru spre broasca sau alb-maro in mufa din stalp) ledul se aprindea insa cu o intensitate mai mica (cu usa inchisa) iar cand deschideam usa se aprindea la fel de tare ca la celelalte fire. Tind sa cred ca asta ar fi, insa de ce se aprinde ledul chiar si cu o intensitate mai mica cu usa inchisa? pe fata cand am testat nu se aprindea deloc cu usa inchisa, se aprindea doar cand deschideam usa.
Intrebarea mea este daca este corect cum am procedat? Daca am gresit undeva? Daca exista alt mod de a testa firele, de a determina care fir este cel care da comanda de usi inchise/deschise? O modalitate mai sigura de a afla care este firul exact?
Orice sfat despre cum sa procedez in continuare sau ce sa fac este binevenit. Multumesc anticipat.Renault Megane 2 2007 Privilege
1.5 dci 126 CP
Comment
-
Eu chiar nu imi dau seama si nu pot sa concep cum puteti sa va apucati de mesterit la masina mai ales pe partea electrica fara un aparat de masura....Nu am inteles exact ce lumini vrei tu sa pui pe usi si la ce fire sa te legi dar treaba era rezolvata daca te indurai sa dai 20 de lei pe o petarda de aparat de masura...Sunt 2 pachete de tigari...Ceva simplu sa iti arate minusul si plusul si tester de circuit cu buzzer.Aratati-mi mie un baiat care se pricepe si a modificat la instalatia electrica ceva si nu are asa ceva...Va spun eu pe cei care dau sfaturi si ajuta pe topicul de how daniel,synx,seba,cristi,sonykel si multi altii bag mana in foc ca toti au asa ceva.Deci Va rog eu data viitoare nu mai veniti sa postati ca nu ati gasit un fir dupa codul culorilor.Eu sunt 50% sigur ca masinile nu au absolut toate culorile de pe fire identice.Aparatul de masura iti face treaba pe jumatate cand vrei sa te apuci sa iti montezi led-uri sau altceva.
Comment
-
Nu e vorba de bani si aparat de masura am btw: nu fumez si daca citeai topicul de la inceput vedeai ce vreau sa fac. Bafta si numai bine.
ontopic: aparatul de masura nu prea ma ajuta in cazul asta pentru ca nu trebuia sa determin care e minusul si care e plusul. Firul pe care il cautam eu este o masa care se intrerupe cand se deschide switchul din broasca si se cupleaza cand se inchide switchul. Deci nu prea aveam ce masura cu el. Intre timp am facut rost de schema electrica a celor 4 incuietori cu pinii exacti de pe mufele din stalpi unde se cupleaza usile si ce fire vin la ei.Last edited by skorpio_bog; 2 November 2009, 12:57.Renault Megane 2 2007 Privilege
1.5 dci 126 CP
Comment
Comment