Originally posted by skorpio_bog
View Post
Lumini Pe Usi
Collapse
X
-
-
Originally posted by bogidan21 View PostAratati-mi mie un baiat care se pricepe si a modificat la instalatia electrica ceva si nu are asa ceva...Va spun eu pe cei care dau sfaturi si ajuta pe topicul de how daniel,synx,seba,cristi,sonykel si multi altii bag mana in foc ca toti au asa ceva.
Originally posted by skorpio_bog View Post
ontopic: aparatul de masura nu prea ma ajuta in cazul asta pentru ca nu trebuia sa determin care e minusul si care e plusul. Firul pe care il cautam eu este o masa care se intrerupe cand se deschide switchul din broasca si se cupleaza cand se inchide switchul. Deci nu prea aveam ce masura cu el. Intre timp am facut rost de schema electrica a celor 4 incuietori cu pinii exacti de pe mufele din stalpi unde se cupleaza usile si ce fire vin la ei.sigpic
Comment
-
Da, pana la urma tot cu multimetrul digital am determinat, insa asa cum spuneam am facut rost de schema incuietorilor cu switchurile din ele si ce fire vin la fiecare si asta m-a ajutat caci altfel aveam de verificat ditai manunchiu de fire. Firele se masoara in felul urmator: se leaga o borna a multimetrului la firul de masa al switchului (apare pe schema) si cu cealalta borna se verifica celelalte 2 fire ale switchului astfel incat sa am: 1.7 V cu usa inchisa si 0 V cu usa deschisa. Ideea era pe usile din spate sa determin firele (la alea pe fata e simplu, e incuietoare simpla cu 4 fire, 2 pt broasca si un singur switch (adica doar 2 fire - si + iar firul il determinai direct din schema, insa eu in momentul in care masurasem nu aveam schema respectiva). La usile din spate insa din schema am vazut ca incuietorile au switch dublu (in incuietoare intra o mufa cu 6 fire, nu 4 ca pe fata). Se pare ca e switchul principal ca pe fata care ma interesa si mai are unul secundar care se activeaza cand se actioneaza comanda de inchidere a usilor din spate pt copii de la usa soferului. Cele 2 switchuri au masa comuna, iar pe celalalt fir, switchul principal are 1.7 V cu usa inchisa si 0 V cu usa deschisa, pe cand pe firul de la cel secundar are 1.7 V indiferent de starea usii. Deci primul fir ma intereseaza.Renault Megane 2 2007 Privilege
1.5 dci 126 CP
Comment
-
adica la fiecare usa sa ai cate o lumina care sa se aprinda cand se deschide acea usa, deci nu toate luminile deodata?
ai putea face asta folosindu-te de contactele de jos de la usi ce deja servesc pentru plafoniera. poti lega in paralel fiecare lumina la contactul usii corespunzatoare.
nu mai stiu exact cum e, dar cred ca (+) e continuu si intreruperea se face pe (-). aflii usor folosind un aparat de masura pus pe contactul usii.
sa vedem ce zic si altii, sa nu vorbesc prostii.
Comment
-
daca pui in paralel cu contactele de la usi in momentul in care ai deschis o portiera sau portbagajul se aprind si luminile de la portiere...de la portiere tre sa iau numai + si de restu vad eu cum fac.
tre sa scot un buton de la portiera mai intai sa vad cum e si dupa aia sa imi vina ideea completa...si dupa ce fac va arat si voua ce a iesit
Comment
-
Acest lucru, si anume lumina in portiere au deja cativa colegi din club
Colegul Dobre Stefan are stiu sigur, niste leduri rosii plasate in clapeta de deschidere + lumina la pedalier.
Numai bineButea Aurel Laurentiu
fara linkuri externe in semnatura
BR - 21 - CNB
Comment
-
nu vreau in clapeta...asta cu clapeta e suplimentar....vreau atunci cand deschid portiera sa mi se aprinda o luminacu este la unele masini de ex vw....la partea inferioara a portierei ;)
a facut cineva da nu e cum vreau eu....am atasat mai jos o poza cu cel care a facut asta...Attached FilesLast edited by masinar; 23 February 2010, 19:35.
Comment
-
pai zi asa mai baiete, eu credeam ca vrei luminile sus, la plafon. apai n-are nimic daca se aprind toate cand deschizi o singura usa, restul luminilor de la usile inchise vor bate in scaune si nu se vor vedea. si banuiesc ca nu vrei nici lumini foarte puternice, doar unele de semnal, ca cele rosii de care zici tu ca-s pe masini mai scumpe. si-atunci si munca ta ar fi mai simpla, mai putine fire, legaturi, etc.
Comment
-
Salut.
Iata citeva idei
Eu le am puse pe braker
Le aprind cind vreau(asta daca pun contactul)
Numai bine.Un Logan----YNG-----
Numai bine.
Comment
-
de ce nu folositi lampi tip aplica ingropata ca la celelalte masini dotate de producatori? arata mult mai profi.
la o scurta analiza, pana si semnalizarile de logan de pe aripi ar da bine. doar sa fie vopsite in rosu si cu bec rosu. asa voi vrea eu sa fac.
daca pastrezi un standard de-facto, arata mult mai bine ca orice adaptare after-market.
Comment
-
Salut.
Am 2 lampi semnalizare si pe acele le voi pune pe fata
Dar cind voi avea timpsi ceva chef de mesterit.
Numai bine.Un Logan----YNG-----
Numai bine.
Comment
-
Cred ca aici gasesti si ceea ce cauti. lampile sunt cele din portbagaj / torpedou. Momentan sunt legate la plafoniera, dar se pot lega sa se aprinda fiecare individual.
Foloseste cu incredere functia de cautare a forumului si o sa gasesti si schema si alte poze puse de mine pe forum.Last edited by valeriuciprian; 23 February 2010, 22:01.
Comment
-
Comment
-
Da, e ok.
Dar ar fi mai bine daca ai pune leduri in aceea lampaEu la portbagaj am avut si sa topit acel plastic de langa bece bec cu incandescenta)
Deci pune led in locul acelui bec.(e un sfat)
Numai bine.Un Logan----YNG-----
Numai bine.
Comment
Comment