Schimbare placute frana Logan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Schimbare placute frana Logan

    Asa cum am promis, facem un tutorial de schimbare placute frana (eu cu prietenu Wizard24).

    1) Desigur ca se ridica masina pe cric, se asigura cu frna de mana (invers) plus butuc de lemn pt sustinere, nu lucrati numai cu masina suspendata pe cric.

    2) Chei folosite: una fixa de 17 (tinut contra) si una inelara (de preferinta) de 13
    3) Cam lasam pozele sa vorbeasca de la sine.
    Dupa ce v-ati asigurat care e sensul de desurubare, trageti cu incredere de cheia de 13, surubul are ceva vopsea pe filet si nu porneste usor (identificarea surubului se vede din poza cu cheile puse la lucru). Dupa scoaterea surubului de 13, trageti de etrier, se va bascula frumos (daca nu ''porneste'', doua lovituri usoare cu tzava pt parghie)
    Desurubati (eu asa am facut) capacul de la lichidul de frana, pt ca pistonasul sa poata fi impins mai usor.
    Pt impingerea pistonasului cea mai potrivita e o tzava de juma de tzol (3 cm diametru) pt ca puteti face parghie buna.
    NU apasati pe parghie (tzava) cu putere, va reglati forta, apasati constant si vedeti cum pistonasul se retrage relativ usor.
    Am uitat: placutele pur si simplu trageti de ele afara. Tablita aia de schimb, eu n-am mai inlocuit-o (poate data viitoare).
    Placutele noi dupa ce ati impins pistonasul, intra fara probleme.
    Puneti inapoi etrierul bagati surubul (cel nou care vine cu setul de placute , sau il lasati pe cel vechi, eu l-am lasat pe cel vechi) si strageti, prima data cu mana, cu o mana impingeti de etrier spre disc (ca sa mearga usor surubul) si cu cealalta desigur insurubati. Apoi contra din nou cu cea de 17, strangere cu cea de 13 (strangeti bine).
    Nu uitati sa strangeti inapoi capacul de la lichidul de frana (din exces de zel, poate plecati in probe cu capacul desfacut). Nu va speriati daca veti vedea lichidul de frana (nivelul) la maxim.
    Timp de lucru: ~ 30 minute pentru ambele roti, deci impreuna.
    Economisiti astel vreo 50-60 lei manopera (va luati bere sau altceva )) )
    Spor la lucru.

    Tavi si Wizard24
    Attached Files
    Last edited by Octavian; 16 March 2009, 19:28.

  • #2
    mai puteai sa mergi cu placutele si daca ai fost atent in cea de a 4 a poza de sus de la stg la dr, sunt niste lamele care fac ca placuta sa nu zdrangane cred ca trebuia sa le schimbi,in rest f frumos tutorialul,si multam fain ptr poze
    nu-i prost cine cere ,e prost ala care da!

    Comment


    • #3
      Placutele mai aveau max 4 mm de ferodou. Ajunge
      Lamele am spus, eu n-am vrut sa le montez, pt ca placutele noi stau f bine si nu zdrangane la gropi, desigur facut proba (m-am uitat la lamele si aratau bine, nu erau tocite).

      Comment


      • #4
        super tare indicatiile,mersi
        sigpic #

        Comment


        • #5
          Foarte util tutorialul... Si eu sunt de parere ca mai puteai sa mergi 2000 km cu placutele acelea. Acum fiecare le stie pe ale lui...
          sigpic

          Comment


          • #6
            E prima schimbare Tavi,nu?
            Sau le-ai mai schimbat?

            Comment


            • #7
              Am doua completari.
              In primul rand, dupa schimbarea lor si lasarea masinii pe roata, faceti cateva pedale, pana se intareste bine. Au rostul de a impinge pistonasul pe placute, sa nu va treziti cu surprize in drum.
              Si a doua: se poate face parghie din doua chei mai mari (de preferinta inelare cu cot de la 19 pe la 24 mm) astfel se protejeaza mai bine etrierul.
              In rest...folositi frana de motor, anticipati momentele, franati cat mai putin, astfel va murdariti mai rar....
              P.S. ma intreb cat o fi manopera acestei operatiuni, in service...(da...oboseala...50-60, merci!)
              Last edited by 77sky; 16 March 2009, 20:17.
              Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

              Comment


              • #8
                Bune completarile, oricum pedala nu-si modifica cursa, eventual cursa e ceva mai mica.
                Prima impresie (normal pana se mai aseaza placutele pe disc) e ca frana prinde un pic mai slab, dar departe de a crea emotii, ai apasat-o hotarat, te-a lipit de parbriz.
                E bine sa faceti ture cu masina si sa bagati frane usoare sa se ''muleze'' noile placute dupa discuri.

                Comment


                • #9
                  De retinut.Bravo baieti.Multumim pt. informatii.
                  Numai bine.
                  Un Logan----YNG-----
                  Numai bine.

                  Comment


                  • #10
                    OMG!!! ai stiu ca azi filmez un tutorial pentru schimbarea placutelor de frina?
                    ok, cu acordul tau o sa pun si un film
                    Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

                    Comment


                    • #11
                      Asteptam si filmul tau,nu cred ca strica o informatie in plus
                      Numai bine.
                      Un Logan----YNG-----
                      Numai bine.

                      Comment


                      • #12
                        Nu ne-ai zis, Octavian.. cati km aveai cand ai schimbat placutele?

                        Comment


                        • #13
                          Raspund eu in locul lui,are cam vre-o 42000 si ceva cam asa
                          crististreulea acuma nu cred ca se supara Tavi daca pui si tu un filmulet,noi nu le avem cu filmuletele asa ca am pus neste poze ))
                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            nu stiu ce ce ar fi necesar deschiderea capacului la lichidul de frina...

                            si ca sa nu patiti ca mine, vizionati si acest tutorial
                            Last edited by crististreulea; 11 September 2011, 10:57.
                            Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

                            Comment


                            • #15
                              Na gata, ne-ai stricat tutorialu, ni se-mpute marfa
                              Eu l-am desurubat un pic, ma gandeam sa nu faca presiune cand compresez pistonasu, dar are defapt gaura de aerisire, sau?

                              PS: ceva covoare, mochete de curatat (inuman!)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google