Asa cum am promis, facem un tutorial de schimbare placute frana (eu cu prietenu Wizard24).
1) Desigur ca se ridica masina pe cric, se asigura cu frna de mana (invers) plus butuc de lemn pt sustinere, nu lucrati numai cu masina suspendata pe cric.
2) Chei folosite: una fixa de 17 (tinut contra) si una inelara (de preferinta) de 13
3) Cam lasam pozele sa vorbeasca de la sine.
Dupa ce v-ati asigurat care e sensul de desurubare, trageti cu incredere de cheia de 13, surubul are ceva vopsea pe filet si nu porneste usor (identificarea surubului se vede din poza cu cheile puse la lucru). Dupa scoaterea surubului de 13, trageti de etrier, se va bascula frumos (daca nu ''porneste'', doua lovituri usoare cu tzava pt parghie)
Desurubati (eu asa am facut) capacul de la lichidul de frana, pt ca pistonasul sa poata fi impins mai usor.
Pt impingerea pistonasului cea mai potrivita e o tzava de juma de tzol (3 cm diametru) pt ca puteti face parghie buna.
NU apasati pe parghie (tzava) cu putere, va reglati forta, apasati constant si vedeti cum pistonasul se retrage relativ usor.
Am uitat: placutele pur si simplu trageti de ele afara. Tablita aia de schimb, eu n-am mai inlocuit-o (poate data viitoare).
Placutele noi dupa ce ati impins pistonasul, intra fara probleme.
Puneti inapoi etrierul bagati surubul (cel nou care vine cu setul de placute , sau il lasati pe cel vechi, eu l-am lasat pe cel vechi) si strageti, prima data cu mana, cu o mana impingeti de etrier spre disc (ca sa mearga usor surubul) si cu cealalta desigur insurubati. Apoi contra din nou cu cea de 17, strangere cu cea de 13 (strangeti bine).
Nu uitati sa strangeti inapoi capacul de la lichidul de frana (din exces de zel, poate plecati in probe cu capacul desfacut). Nu va speriati daca veti vedea lichidul de frana (nivelul) la maxim.
Timp de lucru: ~ 30 minute pentru ambele roti, deci impreuna.
Economisiti astel vreo 50-60 lei manopera (va luati bere sau altceva )) )
Spor la lucru.
Tavi si Wizard24
1) Desigur ca se ridica masina pe cric, se asigura cu frna de mana (invers) plus butuc de lemn pt sustinere, nu lucrati numai cu masina suspendata pe cric.
2) Chei folosite: una fixa de 17 (tinut contra) si una inelara (de preferinta) de 13
3) Cam lasam pozele sa vorbeasca de la sine.
Dupa ce v-ati asigurat care e sensul de desurubare, trageti cu incredere de cheia de 13, surubul are ceva vopsea pe filet si nu porneste usor (identificarea surubului se vede din poza cu cheile puse la lucru). Dupa scoaterea surubului de 13, trageti de etrier, se va bascula frumos (daca nu ''porneste'', doua lovituri usoare cu tzava pt parghie)
Desurubati (eu asa am facut) capacul de la lichidul de frana, pt ca pistonasul sa poata fi impins mai usor.
Pt impingerea pistonasului cea mai potrivita e o tzava de juma de tzol (3 cm diametru) pt ca puteti face parghie buna.
NU apasati pe parghie (tzava) cu putere, va reglati forta, apasati constant si vedeti cum pistonasul se retrage relativ usor.
Am uitat: placutele pur si simplu trageti de ele afara. Tablita aia de schimb, eu n-am mai inlocuit-o (poate data viitoare).
Placutele noi dupa ce ati impins pistonasul, intra fara probleme.
Puneti inapoi etrierul bagati surubul (cel nou care vine cu setul de placute , sau il lasati pe cel vechi, eu l-am lasat pe cel vechi) si strageti, prima data cu mana, cu o mana impingeti de etrier spre disc (ca sa mearga usor surubul) si cu cealalta desigur insurubati. Apoi contra din nou cu cea de 17, strangere cu cea de 13 (strangeti bine).
Nu uitati sa strangeti inapoi capacul de la lichidul de frana (din exces de zel, poate plecati in probe cu capacul desfacut). Nu va speriati daca veti vedea lichidul de frana (nivelul) la maxim.
Timp de lucru: ~ 30 minute pentru ambele roti, deci impreuna.
Economisiti astel vreo 50-60 lei manopera (va luati bere sau altceva )) )
Spor la lucru.
Tavi si Wizard24
Comment