Senzor Lichid Spalare Parbriz

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Senzor Lichid Spalare Parbriz

    cautand prin lucruri mai vechiam gasit borcanul de lichid spalare faruri de la o masina mai veche a tatalui meu , un mitsubishi sapporo

    si m-am gandit sa scot de pe ansamblu senzorul de lichid din vas...care e ca un plutitor de la bazinul vasului de toaleta.Vreau sa pun acel plutitor in vasul de la logan(vasul pt lichidul spalare parbriz)
    problema este ca nu stiu cum sa fac cu martorul din habitaclu...ca nu prea as vrea sa pun un led la misto pe bord...si daca aveti ceva ideei v-as ramane recunoscator...
    eu unul m-am gandit sa pun un led pe placa tabloului de bord in spatele unui simbol care nu este folosit...

    cat despre acest senzor eu banuiesc ca el functioneaza ca un intrerupator...si o sa fac un circuit banal...cu un led senzorul(intrerupator) si alimentarea...


    si inca o chestie...are cineva vreo poza cu vasul de lichid..sa imi fac o idee??se poate scoate din locul ala??? eu la prima vedere zic ca il scot...

    atasez si niste poze cu senzorul....

    ps: lungimea senzorului e de 7,5 cm
    Attached Files
    Last edited by iooon; 16 May 2009, 21:49.
    0.9 tce SL plus

  • #2
    Interesanta idee dar imi pare rau ca nu stiu sa te lamuresc dar bafta astept sa vad cum a iesit!

    Comment


    • #3
      de scos se poate scoate. insa nu ma intreba cum ca eu cand am vrut sa il scot nu am reusit sa scot grila de deasupra, si nu am incercat sa o fortez, ca am auzit la multi ca au rupt clemele de prindere ale grilei si nu vroiam sa patesc si eu la fel doar ca sa vad cum e vasul.
      Dacia Logan Abs Plus 1.4 2008 / Dacia Duster Black Touch 1.6 16v 2017 -- BV 83 RMJ / BV 84 RMJ --

      Comment


      • #4
        Se poate scoate rezervorul de spalat parbrizul...cu putina atentie se poate face.
        Referitor la legarea acelui senzor la unul dintre martorii din tabloul de bord ,uite cum recomand eu.
        Senzorul vad ca are o mufa su 2 papuci.Un fir il legi la masa iar al doilea fir il duci la unul dintre firele de la mufa rezervorului de lichid de frana.Cand vei ramne fara lichid in vasul de la spalatorul de parbriz ti se va aprinde in bord beculetul de la frana de mana (!) .E bine ca prima data sa ii faci proba inainte de a gauri vasul de la spalator sa vezi daca functioneaza acel senzor gasit de tine.Apoi trebuie vazut unde se monteaza acel senzor pentru ca el ar trebui sa ajunga pana in fundul bidonasului de spalator de parbriz.
        Succes.
        sigpic

        Comment


        • #5
          Acel senzor este un simplu releu Reed principiul de functionare il vedeti in link (http://users.utcluj.ro/~mbirlea/z/08z.htm)
          Last edited by GFN; 17 May 2009, 16:19.
          Captain of the black pearl

          Comment


          • #6
            se poate incerca si o chestie cu un fel de plutitor ca la batrana doamna, cand are lichid nu face contact intrerupatorul, cand nu mai are plutitorul coboara si face contact
            Logan by Renault Pure Blood
            Nothing beats Low Cost

            Comment


            • #7
              Salutare
              Acum ceva vreme, am realizat montajul pentru aprinderea unui martor in bord care sa indice terminarea lichidului din vasul de spalare a parbrizului. Am gasit in final sonda dedicata pentru asa ceva de la cielo (foto 1). Se gaseste usor si nici scumpa nu este. La realizarea au fost cateva probleme cu care m-am confruntat :
              1. Adaptarea lungimii sondei la adancimea vasului de pe logan, sonda finala trebuind sa aiba maxim 90 - 95mm lungime;
              2. Pozitioanarea sondei pentru a arata, indica, cat mai aproape de ....realitatea din borcan, si etanseitatea borcanului la imbinarea cu sonda;
              3. Led-ul in bord – asta a fost cel mai simplu.
              4. Iconita de pe ceasuri, care a ramas aceeasi (sub forma de volan!!!) pana ma hotarasc sa schimb folia.
              Am scurtat sonda la dimensiunea de 95 mm (foto 2) la care pentru o mai buna etanseitate(si pentru un aspect placut ) am atasat prin lipire dispozitivul initial de fixare al sondei (foto 3). Sonda astfel realizata am pozitionat-o si montat-o pe rezervorul de apa dupa ce in prealabil practicesem o „ gaura ” (foto 4).
              Si in sfarsit cum arata montat dispozitivul pe masina (foto 5) si „indicatorul” din bord (foto 6).
              Cam asta a fost realizarea dupa vre-o 2 ore de munca in care cel mai mult timp l-am pierdut cu cautarea frezelor pentru a da gaura rotunda .
              Attached Files

              Comment


              • #8
                super...doar ca sonda asta care o am eu...trebuie sa o pun pe fundul vasului...nu cum ai pus-o tu deasupra..pt ca la mine plutitorul cand e ridicat indica full..si cand e coborat arata ca e gol vasul....in pozitia asta era pus si in vasul original...pe fund...
                trebuie sa caut si eu ceva potrivit ca sa dau gaura perfect...
                0.9 tce SL plus

                Comment


                • #9
                  Interesanta idee

                  Comment


                  • #10
                    @iooon_cug - incearca sa mai scurtezi piciorusele senzorului astfel incat sa coboare cat mai jos in imbracamintea de plastic.Atunci cand magnetul exterior atinge limita inferioara o sa deschida circuitul. Asa cred ca poti sa il montezi de jos in sus.

                    Comment


                    • #11
                      La semnul care indica ca este cuplata frana de mana este cuplat si senzorul care monitorizeaza nivelul lichidului de frana! Asadar cand nu mai aveti lichid de frana v-a ramane aprins indicatorul de la frana de mana!
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        oare in brasov face cineva asa ceva?
                        Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                        Comment


                        • #13
                          Mare branza sa va prindeti ca daca trageti de maneta si vedeti ca nu mai iese lichid sau apa nu mai aveti nimic in vas.
                          Pt. ce va mai trebuie senzor??
                          Daca tragi si nu curge nimic,asta e ,faceti plinul vasului de parbriz!
                          Ce senzor mai bun vreti ca sa vedeti ca nu mai curge(tasneste) nimic pe duze???

                          Comment


                          • #14
                            e ok sa ai un senzor care sa te avertizeze ca se termina lichidul inainte de a da de maneta sa invarti pompa aia aiurea in gol ca sa speli parbrizul. dar nu sa-ti aprinda semnul de probleme lichid servodirectie, cum vazui pe o poza mai sus, sau semnul de la frana de mana. daca tot duci fir la bord, il conditionezi sa se aprinda doar cand dai de maneta, sa nu stai cu stress daca e o problema de abs, de frana de mana sau de lichid de parbriz...
                            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Ivan Marian View Post
                              Mare branza sa va prindeti ca daca trageti de maneta si vedeti ca nu mai iese lichid sau apa nu mai aveti nimic in vas.
                              Pt. ce va mai trebuie senzor??
                              Daca tragi si nu curge nimic,asta e ,faceti plinul vasului de parbriz!
                              Ce senzor mai bun vreti ca sa vedeti ca nu mai curge(tasneste) nimic pe duze???
                              ivan aici nu ai drepate.....de ce sa ai senzor la apa,daca iese fum inseamna ca nu mai e apa...etc......sunt deja masini care au senzor daca un bec ars...e un lucru bun,mai ales daca pleci la drum lung si e vremea urata si ramai fara lichid de parbriz!
                              esteo chestie care o voi face si eu cat de curand!
                              Am pierdut multe in viata,dar niciodata nu mi-am pierdut respectul fata de cei care-l merita!!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google