Tutorial curatat injectoare la motorul 1.4 MPI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tutorial curatat injectoare la motorul 1.4 MPI

    M-am gandit sa fac un topic despre cum am curatat eu injectoare la motorul de 1,4 mpi
    Curatarea nu dureaza mai mult de 2 ore si are rezultate foarte bune daca injectoarele sunt infundate ... Alte cauze similare ar putea fi :filtru de benzina infundat ,catalizator infundat , pompa de benzina care nu baga presiune suficienta , regulator presiune benzina defect etc . La mine tremura motorul si nu mai avea vlaga in el ...
    Aveti nevoie de : Cheie de 10 , tors de 25 (cred),spray curatat contacte electrice , adaptor -220V~la 12 curent continu (sau direct de pe baterie dar sa nu se tina mai multe de 1 min injectorul cuplat ), vaselina , curaj ,seringa fara ac de 5-10 cl , solutie pentru curatat injectoare ,lavete si cam atat
    Operatiunea se face dupa ce se desface busonul la rezervor ca altfel presiunea din rezervor pompeaza benzina afara cand se scot conductele de pe rampa de benzina .
    Se desface filtrul de aer de pe motor desuruband cele 4 suruburi de fixare ,2pe capacul culbutorilor si 2 pe galeria de admisie . Cand se scoate filtrul de aer (mai bine zis carcasa lui) trebuie sa aveti grija ca el este cuplat la sistem in 3 locuri : 1 la furtunul de admisie aer ,2 la corpul clapeta ci ajutorul unei garnituri ce intra in corpul filtrului respectiv peste corpul clapeta si 3 la furtunul de recirculare vapori de ulei (un furtun curbat la 90 grade )care intra in capacul culbutorilor.Cand in scoateti afara tineti corpul clapeta pe pozitia lui .
    Pentru a scoate corpul clapeta trebuiesc scoase cele 2 mufe electrice (la potentiometru si la motorasul pas cu pas ) si se trage de parghia de comanda pr scoaterea ei din locas (intra foarte usor inapoi )
    Dupa ce se scot mufele electrice de la injectoare se scot mufele de tur si retur de benzina respectiv in caparul din stanga al rampei (cum te uiti la motor) si returul care este conectat la regulatorul de presiune . Sa aveti niste carpe ca va curge benzina din rampa si putin din furtune .
    Se desfac cele doua suruburi cu cap tors care tin rampa pe galeria de admisie si furtunul de vacum care comanda regulatorul de presiune si apoi se trage de rampa cu incredere in sus si cu putine miscari de stanga dreapta fata spate pt scoaterea injectoarelor cu tot cu rampa din galeria de admisie .Se poate ca la iesirea injectoarelor oringurile lor sa ramana in galerie , acestea se scot dar aveti grija sa nu introduceti mizerii in galerie !
    Dupa ce aveti rampa separata de motor se incepe demontarea injectoarelor de pe rampa prin scoaterea sigurantelor care le tin pe rampa si miscari identice cu cele de la scoaterea rampei din galerie . Rampa trebuie spalata sau suflata cu aer comprimat pt ca si pe ea se depun gunoaie .
    Injectoarele se curata apoi la exterior cu o carpa si apoi se trece la desfundarea lor . Pe o bucatica de lemn se bat usor cu partea prin care intra benzina ( atentie NU partea cu duzele ) pt dizlocarea eventualelor gunoaie mai mari . Se alimenteaza cu 12 V pentru deschiderea lor si se baga spray-ul in partea cu duzele astfel incat sa scoata pe gaura mare eventualele mizerii , se repeta manevra si din partea de intrare in injector . Se baga apoi solutie concentrata de curatat injectoare cu ajutorul seringii si se la sa la actionat ~5-10 min , apoi se repeta operatiunea cu spray-ul pana cand jetul scos de injector este complet pulverizat si uniform .
    Se curata oringurile bine (sunt unele noi la set de 18 RON)dar merg si cele vechi si se ung cu vaselina pt a intra mai usor . Se baga injectoarele la loc in rampa , se asigura in sigurante si apoi se ung si oringurile ce urmeaza a intra in galerie . Gaurile din galerie trebuie sa fie curate pt a evita intrare aerului fals pe langa injectoare . Se baga rampa la loc se asigura in suruburile ei , apoi cu mare grija se baga furtunele de benzina pe care eu nu va recomand sa le ungeti cu vaselina sa nu iesa usor apoi...(atentie garniturile se ciupesc foarte usor , trebuie sa bagati mufele drept ) si dupa ce le bagati sa trageri de ele sa va asigurati ca nu iesa din cauza presiunii (3 BAR) . Dupa remontarea furtunului de comanda al regulatorului de presiune , se baga mufele electrice la injectoare si se monteaza corpul clapeta .
    Inainte de a monta carcasa filtrului de aer puneti si luati contactul de 3-4 ori fara sa porniti mororul (doar cat se face presiune in rampa si pe traseul de tur ) si apoi verificati daca sunt scurgeri de benzina la mufele de tur si retur . Daca nu sunt probleme se remonteaza restul de piese .
    Sunt si vre-o doua poze care va pot ajuta .

    Debransati bateria de la instalatia masinii pentru siguranta !! si spor la treaba
    Attached Files
    Last edited by crististreulea; 30 November 2008, 11:53.

  • #2
    topic-ul asta merita facut Sticky

    Comment


    • #3
      intradevar....merita ca nu se stie niciodata....si e bun materialul....
      JUST ME.....30-rdd......

      Comment


      • #4
        perfect ... da tot la service ma duc ) frumos topic da totusi unu mie imi este frica sa ii fac curatare acasa )
        Alex is My Name .. CT26DZU is my " nickname " )

        Comment


        • #5
          gata...l-am stickuit !
          Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

          Comment


          • #6
            thx alinrehau...
            marfa tutorialul tau...o sa il urmezi si eu...

            Comment


            • #7
              cand ar trebuii sa curat injectoarele? am 40000 km.

              Comment


              • #8
                pai de obicei se curata cand simti tu ca masina nu prea mai are vlaga...
                nu e regula fixa, depinde de muti factori, benzina cu care mergi, unde faci cei mai multi km (oras sau afara)...chestii din astea...

                cand ai simtit-o ca nu mai trage cum trebuie, urmezi tutorialul ;)

                Comment


                • #9
                  Tutorialul este excelent,dar si eu cred ca tot la service ma duc,n-as vrea s-o dau in bara.Aici nu e vorba de un amarat de carburator.Multumim alinrehau
                  Forum neinteresant. Delogat definitiv.

                  Comment


                  • #10
                    As putea folsi ceva sa nu se "incarce" repede injectoarele?Un aditiv, ceva?

                    Comment


                    • #11
                      Cred ca la o anumita perioada e bine sa se foloseasca un aditiv pt curatarea injectoarelor sau benzina aditivata,eu folosesc efix.
                      Forum neinteresant. Delogat definitiv.

                      Comment


                      • #12
                        super tutorialul!
                        off topic: cheile alea se numesc torx-uri

                        Comment


                        • #13
                          Scuze de eventualele greseli , m-a prins 2 noaptea cand l-am facut :P . Pozele sunt facute la motorul de pe supernova mea (ca loganul e disel ) , dar e acelasi motor ca pe loganul de 1.4 .

                          Comment


                          • #14
                            Tot respectu'! N-am cuvinte.

                            Comment


                            • #15
                              Eu le curat zilnic! Dupa ce se incalzeste motorul.... De aia am consum de 10,5 /100in oras!
                              Traiesc in ROMANIA SI ASTA IMI OCUPA TOT TIMPUL !

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google