If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Pune o dioda (1n4007) pe firul de +12V dupa contact, mai exact - marginea diodei marcata cu o banda alba sa fie spre releu.
Daca analizezi putin situatia, e normal sa se intample asa plusul dupa contact devine masa cand nu ai cheia pe pozitia de accesorii.
Salut,
La o motoreta am un astfel de releu, dar cu 5 pini (12V 0132), probabil prajit, dar daca pun un fir intre 30 si 87 porneste. Ma rog pe el sunt numerotati altfel: A,B,C,D,E. Vreo idee?
Am uitat sa spun ca am incercat sa pun unul de masina cu 4 pini dar nu vrea...pe el scrie tip 23 si are alta numerotare: 1,2,3,4,5 si nici nu se pupa ca pozitie numerotarea asta cu cea de pe original...eu am legat releul la fel cu cei 4 pini periferici (firul central, 87a, a ramas liber) dar nu canta electromotorul....
Last edited by citony2004; 2 August 2012, 15:35.
Reason: Automerged Doublepost
Gasesti si relee auto cu 5 pini, nu e o problema asta. Poate doar pozitionarea pinilor sa fie diferita pe releu, dar si asta se poate rezolva.
Cel mai important este daca instalatia electrica este de 6V sau 12V.
Instalatia este pe 12V....cum am scris, cel original este pe 12V....aici unde sunt eu (Franta), nu gasesc asa usor pe 5 pini...iar sa mergi la un mecanic sa faci ceva e absolut imposibil din cauza preturilor...pe asta cu 4 pini l-am gasit la un peugeot parasit...si mai gasit la o Toyota ceva, dar japonezii sunt ciudati...au alt model...
Acum, pentru ca nu am cu ce merge, pana gasesc un releu ma bate gandul sa pun firul acela intre 30 si 87 si sa ii pun un intrerupator pe fir...conectez doar 1-2 sec pana dau la automat, apoi deconectez....sper sa nu ia foc motoreta...
Salut,
Am pus incalzirea in scaune si am ceva probleme cu alimentarea lor.
As vrea sa iau curent din mufa brichetei dar sa folosesc un releu,chiar daca probabil deja exista un releu pentru bricheta,pentru ca ma voi alimenta de acolo vreau sa fiu sigur ca nu iau foc.Am vazut o masina care a luat foc pentru ca soferul a claxonat in disperare pana cand a luat foc masina,amuzant dar totodata trist ,asadar am cumparat un releu cu 4 pini numerotati cu 30 86 87 si 85 parca doar ca nu m-am descurcat sa-l leg si cand puneam contactul il auzeam cum facea tac dar nu primeam curent pentru incalzire.
In mufa brichetei am vazut ca sunt 2 fire galbele de + dar unul este mai subtire,habar n-am de ce-s 2,eu am tras pentru releu alimentare din ambele si n-a mers.Deci cum il leg? Sau sa iau unul cu 5 pini? Help...
Multzam fain!
In primul rand nu iei curent de la bricheta, acele cabluri nu sunt calculate pentru acel consum si poate inca ceva in plus (alte accesorii pe care le alimentezi in acelasi timp)
in principiu se leaga cam asa:
pinul 30 = +12V de la baterie prin siguranta de 20A
pinul 87 = spre incalzire in scaune
pinul 86 = +12V dupa contact (aici poti sa te legi de la bricheta)
pinul 85 = fir care vine de la butonul de pornit/oprit
in butonul de on/off, un fir va duce in releu, iar celalalt este legat la masa (ai un surub de masa in partea stanga jos, sub mocheta, unde este suportul de picior).
Daca nu te pricepi, recomandarea este sa mergi la un electrician sau sa apelezi la colegii din Bucureti sa te ajute.
Nu prea merge ce vrei tu sa faci pentru ca daca stingi pozitia cand pui faza scurta o sa ramana tot interiorul in intuneric: bordul, butoanele, panoul climatizare vor ramane fara lumina deoarece se alimenteza totul de la pozitia stanga.
1) Vreau sa cumpar o alarma auto cu Releu de blocare motor. Nu sunt electrician sau electronist.
As vrea sa stiu cat de eficient este un releu care opreste pornirea demarorului (electromotorului) .
Ma gandesc ca poate fi totusi dislocat. Intr-o astfel de situatie cat de usor se poate reface cicuitul electric
astfel incat masina sa pornesca ?
2) Se merita o alarma pe CAN-bus ? Protejeaza mai bine in cazul furtului decat o alarma "clasica" ?
Daca ai pe masina protectia electronica la pornire (cipul din cheie mai exact) nu prea merita sa montezi si releul de blocare motor. Cine trece de alarma si cipul codat atunci releul ala e chiar floare la ureche.
Alarma pe CAN foloseste ca telecomanda cheia originala a masinii. Totul e ca si masina sa suporte comenzile CAN-BUS. Daca ne spui ce masina este te putem sfatui mai bine.
Asa cum am spus, il pui degeaba. Daca trece de antidemarorul electronic, acel releu e egal cu 0. Nu e greu de montat, trebuie doar sectionat firul care duce la demaror si intercalat releul. Poti sa-l pui unde vrei.
Daca vrei sa folosesti telecomanda originala a masinii poti opta pentru o alarma CAN. E mai usor de montat. (mai putine fire).
1) Bun. Sa zicem ca depisteaza releul.
Cat de greu este sa refaca circuitul electric pentru a porni masina ?
Releul are 4 pini din cate am vazut pe forum.
2) Pe CAN-bus se poate pune un releu sau ceva similar ?
1. Se face o punte cu o bucatica de fir intre pinii 30 si 87a
2. CAN-BUS inseamna magistrala de date pe care comunica calculatoarele masinii intre ele. Sunt 2 fire si atat.
Pe aceste 2 fire se comunica despre usi inchise / deschise, blocare, deblocare, activarea semnalizarilor, etc. Depinde de masina daca are magistrala CAN pentru toate aceste lucruri.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment