deci este o iesire din alarma un - care la actionarea butonului de pe telecomanda trimite impuls o secunda...iar becul este un bec de pozitie..
Folosirea unui releu, modalitati de conectare
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Aceiasi problema o am si eu. Totusi, ca sa inteleg,( mentionez ca masina are inchidere centralizata si doresc sa fac doar deschiderea portbagajului sa fie din alarma):
-actuatorul are o masa (prin surubul de prindere) si doua fire de comanda (maro si maro deschis, sau alb, in cazul meu)
- sau inchiderea/deschiderea actuatorului se face prin inversie de polaritate prin cele doua fire (actuatorul are numai doua fire), daca da, se poate da comanda de undeva de la releele masinii, din UCH, ...?
Daca se face comanda prin inversie de faza, treaba se complica, fiind nevoie si de doua diode care sa lase curentul numai pentru deschidere din circuitul original (inchidere centralizata), iar pentru comanda ar trebui un releu dublu (si pentru + si pentru -), sau doua relee simple.
Ma lamureste si pe mine cineva?Politics wasn't about the right or left side, was about have or have not.
sigpic
Comment
-
Pai nu mi s-a raspuns (sau... ma rog.. nu am inteles). Acolo intrebam despre modul de functionare a actuatorului deja legat la inchiderea centralizata (inversie de polaritate??), din fabrica.
Aici intrebam daca pot sa leg acest actuator, cu un releu sau doua, poate si cu cateva diode, astfel incat sa il descui din alarma, dar incuierea sa se faca tot din inchiderea centalizata.
Ma poate cineva lamuri, va rog?
P.S. Poate sunt eu mai greu de cap, dar , totusi, are cineva rabdare sa ma lamureasca?Politics wasn't about the right or left side, was about have or have not.
sigpic
Comment
-
As fi recunoscator daca mi-ar putea da cineva cineva o schema electrica a inchiderii centralizate, de la baterie, pana la actuatoare. Multumesc.Politics wasn't about the right or left side, was about have or have not.
sigpic
Comment
-
Da, principiul de functionare al actuatoarelor este inversia de polaritate. In el este un motor de curent continuu, si un mecanism pinion-cremaliera.
Ce nu inteleg eu este ce vrei sa faci tu... ca oricum, daca deschizi doar portbagajul din alarma (separat de usi) oricum iti dezactiveaza si alarma (unele alarme descuie si usile).
In plus, daca ai modelul de portbagaj cu buton si inchidere din fabrica nu poti sa deschizi direct portbagajul decat montand alt actuator independent de cel care incuie si descuie.
Cel din fabrica actioneaza direct asupra butucului de la buton, blocandu-l si nu mai poti sa-l apesi. Celalalt trebuie sa actioneze direct mecanismul de inchidere.
Teoretic ai putea sa faci actuatorul de fabrica sa actioneze intr-un sens, separat de inchiderea centralizata cu ajutorul a 2 relee. Alimentarea bobine cu +12 de la coamanda alarmei si masa, iar la contacte unul va avea intrare / iesire +12V, iar celalalt -12V.
conform notatiei pinilor:
R1: 85 = +12V comanda de la alarma, 86 = masa, 30 = +12V, 87 = iesire +12V spre actuator.
R2: 85 = +12V comanda de la alarma, 86 = masa, 30 = masa, 87 = iesire masa spre actuator.
Daca alarma are semnal de minus, atunci pinul 86 il legi la +12V permanent.
Sper ca am fost destul de explicit.
PS Caut si schema solicitata, sper sa o gasesc.Last edited by danielliviu; 3 August 2011, 22:05.
Comment
-
Scuze. Eram prins de subiect si , poate nu am fost destul de explicit.
Vreau ca descuierea portbagajului sa se faca prin comanda butonului de deschis portbagajul de la alarma. Dupa o lunga conversatie cu @Tek_ids, am reusit sa schitam o schema cu doua diode care sa lase sa treaca doar semnalul de incuiat portbagajul, iar pentru descuiere, alarma sa comande un releu dublu (doua lamele de actionare cu pozitia normal deschis), 5A, tip OMROM MY2, care sa actioneze actuatorul doar pentru descuiere, deci:
1. incuiere din inchidere centralizata (polarizare protejata cu diode)
2. descuiere doar din alarma, prin releu dublu.
p.s. Am gasit schema. Multumesc.Last edited by loosh; 3 August 2011, 22:37.Politics wasn't about the right or left side, was about have or have not.
sigpic
Comment
-
Atasez o schita de mana cu montajul pe care vreau sa il fac. Pinii releului (Omrom MY 2, 5A) sunt:
- 13, 14 - bobina actionare
- 9, 12 - lamela flexibila
-1, 4 - contact normal inchis
- 5, 8 - contact normal deschis
La 1, 4 leg firele de comanda de la UHT, dar leg si doua diode astfe incat sa lase sa treaca doar semnalul de incuiat portbagajul.
La 13, 14 (bobina de actionare), cat si la 5,8 leg + de la alarma si - de la masa.
Acum am vazut ca in figura atasata am gresit numerotarea pinilor releului.
Corect este, de la stanga la dreapta:
- sus- 13, 9, 5, 1
-jos - 14, 8, 12, 4
Rog o parere "profesionala". Multumesc.Attached FilesPolitics wasn't about the right or left side, was about have or have not.
sigpic
Comment
-
Intrebari de 10 puncte:
Credeti ca este posibil ca impulsul de 0,5 s sa nu fie sufucient pentru actionarea bobinei releului?
Credeti ca un condensator ar putea inmagazina destula tensiune pentru functionarea releului?
Rog cateva sfaturi de la cei care se pricep.Politics wasn't about the right or left side, was about have or have not.
sigpic
Comment
Comment