If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
firele sunt toate colorate in culori simple sau combinate, nu numai maro sau negru. nu au grosimi diferite. oricum poblema mea era cu firele de +, de ce sunt puse la masa. mi/era teama sa nu fac vreun scurt pe-acolo. acum am priceput.
nu era mare branza, dar cu partea electrica nu e de joaca!
multumesc frumos pentru explicatii!
Am o dilema ... mare, care nu mi-am rezolvat-o dupa ce am citit tot pana aici.
Mai exact: am o alarma ALCAR H22 si are o iesire pentru actionarea electrica a deschiderii portbagajului din telecomanda. In cartea tehnica mai scrie ca este iesire tip "open collector, activa spre masa, capabilitate maxima in curent de 500mA.
Eu am masurat tensiunea si la apasarea butonului telecomenzii imi indica 7mV si 2.7mA.
Tot in carte mai scrie ca este necesar un releu.
Intrebari:
1. Ce fel de releu si cum se conecteaza? Am vazut schema de mai inainte (un pdf -> releu deschidere portbagaj.pdf) dar nu m-a lamurit ca e si cazul meu.
2. Cate fire trebuie trase si ce dimensiune?
3. Trebuie conectate si o rezistenta? Daca da de cat?
daca te pricepi un pic vezi ca mai sus este o schema de modul deschidere portabaj, cu care poti sa deschizi portbagajul din cheia masinii la a doua apasare pe deschis in interval scurt, poti si de la alarma. Se monteaza un aquator, un fir pe masa unul il duci pana in fata, poti lua un plus de la UCH. daca vrei schema cu releul revin.
@iulyfigm:
Da, fisierul pdf de aici este exact ce ai tu nevoie.
Ce masori tu cu un aparat de masura nu este relevant, semnalul este de 0,8 sec, deci un aparat de masura nu indica exact tensiunea care apare (diferenta de ptential, etc). Daca este comanda pe minus (activa spre masa) si puterea este de max 500mA (mai mult si se arde transzistorul) atunci este exact necesarul de actionare a unui releu.
Raspunsuri:
1. Releu cu 4 pini, de cati amperi gasesti (minim 10, dar ele de obicei sunt de 20 si 30A)
Modelul releului il vezi exact in fisierul pdf (cei 4 pini, pozitia lor pe releu)
2. Fire: de la alarma la releu = firul care il are alarma.
- de +12V permanent la bobina releului, cablu litat de 0,75 mm2
- +12V permanent, la pinul 87 al releului, cablu litat de 1,5 mm2
- un fir de la pinul 30 al releului la actuator , cablu litat de 1,5 mm2
Alimentarea cu 12V recomand de dupa siguranta de inchidere centralizata.
3. Nu ai nevoie de rezistenta. Poate vroiai sa spui siguranta - vezi mai sus...
daca te pricepi un pic vezi ca mai sus este o schema de modul deschidere portabaj, cu care poti sa deschizi portbagajul din cheia masinii la a doua apasare pe deschis in interval scurt, poti si de la alarma. Se monteaza un aquator, un fir pe masa unul il duci pana in fata, poti lua un plus de la UCH. daca vrei schema cu releul revin.
Pt ce imi mai trebuie plus de la UCH daca am impuls de la alarma?
Si tocmai esta e problema, yala, care e pe cale sa se duca si de aia vreau sa se deschida din telecomanda de la alarma, care are aceasta functie activa.
Am vazut mai sus pdf-ul ala cu alarma dar ala e cu MINUS de la alarma si la mine este iesire tip "open collector, activa spre masa, capabilitate maxima in curent de 500mA. Nu stiu ce inseamn asta, dar intre plus si minus e o diferenta clara.
Multumesc foarte mult pentru lamuriri.
Si as mai avea o intrebare: bobina releului este pinul 86, da?
Firele +12V permanent le iau din acelasi loc (dupa cum ai zis "dupa siguranta de inchidere centralizata")?
Multumesc inca o data!!!
Last edited by iulyfigm; 23 January 2012, 21:59.
Reason: Automerged Doublepost
salut,in legatura cu releul ai zis ca la pozitia 85 se leaga la alarma canal 2 comanda ''-'' ,ce culoare are firul ? am incercat dar nu merge nu gasesc comanda ''-''
Comanda "-" inseamna ca alarma are comanda pe canalul auxiliar pe minus, adica masa (-12V).
Spune mai bine ce alarma ai, (o schema de legaturi ar fi necesara) ca sa spunem exact ce trebuie sa faci.
Fa o poza la telecomanda si una la comectorii (cablurile) care pleaca din alarma.
Altfel, nici macar nu stii care din fire este pentru deschiderea portbagajului, nici ce fel este comandat de alarma.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment