Senzor Uzura Placute Frana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Senzor Uzura Placute Frana

    Un user de pe un forum concurent a dat o idee pentru cei ce vor sa beneficieze de aceasta functie cum se poate face.Si iata ideea lui care este functionala testata de mine pe un logan diezel care avea placutele uzate si senzor pe placute.
    De la senzorul placutelor de fran se trage un fir pana la senzorul de la lichidul dde frana....In acel senzor sunt doua fire unul care e conectat la masa si unul care va fi conectat la masa doar cand scade lichidul de frana in borcan...Culorile la diesel sunt negru si gri....la benzinare nu am vazut deocamdata dar o sa ma uit azi daca am timp si postez mai tarziu.
    Deci in cazul dieselurilor firul de la placute se va conecta la firul gri.Atunci martorul din bord va avea 3 semnificatii:Frana de mana trasa, Lipsa lichid de frana si placute uzate care necesita schimbare.
    Mi se pare o functie foarte utila mai ales pentru mine care schimb placutele cu mult inainte sa ating gradul maxim de uzura pentru siguranta...
    Codul culorilor la benzinare o sa il pun mai pe seara.Traseul firului ramane la latitudinea voastra.

  • #2
    interesanta ideea, bravo, placutele de origine au fir pe ele?

    Comment


    • #3
      N-am vazut alte fire in afara celor de ABS.Poate nu are versiunea Abs plus

      Comment


      • #4
        firul acela de care spune bogidan nu este pe masina il gasesti in cutia de la placute are cam 20 cm parca eu lam aruncat cand am schimbat placutele si trebuie sa il prelungesti pana la borcanul cu lichid de frana...e o chestie practica daca nu e prea mult de munca pentru ca nu stiu pe unde se trage firul

        Comment


        • #5
          Tragi firele exact pe unde vin si cele de ABS, numai sa nu le lasi de izbeliste pe-acolo. Le legi frumos cu soricei sau cu banda izolatoare de celelalte fire. Mi-am cumparat si eu placute cu senzor, firele le-am tras, asa ca abia astept sa le schimb! Am incercat sa montez senzorii de la placutele noi pe placutele cu care a venit masina, dar nu se pupa.

          Comment


          • #6
            Ma mir ca nu au Loganurile senzor de uzura la placute caci ultimele modele de Dacia 1310 aveau din cate stiu eu.
            sigpic

            Comment


            • #7
              eee aveaau...de unde?nu cred. și dacă aveau , nu se găseau plăcuțe cu senzor
              sigpicVIAȚA ESTE SCURTĂ!!! TRĂIEȘTE-O LA MAXIM LA VOLANUL UNUI LOGAN

              Comment


              • #8
                ba aveau si se si gaseau placute cu senzor. eu am cumparat si am montat pe masina unui fost coleg de servici. la logan au mers pe low-cost, high performance
                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                Comment


                • #9
                  Sincer? Acel senzor nu-si are rostul...

                  Daca ti se aprinde un beculetz in bord (cel de la frana de mana), o sa fugi sa schimbi placutele?...

                  Daca cumva placutele nu mai "franeaza" corect, dar inca mai au "uzura" peste nivelul senzorului...nu cumva le schimbi?

                  Deci...senzor de uzura placute = moft dupa parerea mea.

                  Eu, am pus senzorii pe placute...dar cand a trebuit sa trag firele...mi-a venit mintea la cap...si le-am lasat asa. Placute cu senzor, dar fara cablaj...Ca-n filmele cu prosti.
                  e-mail: office@stickere.info

                  Comment


                  • #10
                    Mi se pare util, dar nu vital! Merge modificarea asta la aia care aveau bani de mercedes dar si-au luat Logan , deci au bani sa schimbe placutele de cate ori se aprinde senzoru ala! Din cate am vazut pana acum (printre cunoscuti), majoritatea trag mult de placute pana sa le schimbe! E frumoasa ideea si relativ ieftina, dar eu deocamdata am unde sa o trag pe groapa si sa verific placutele!

                    Comment


                    • #11
                      alexyno: probabil tie iti este greu sa verifici frana de mana sau sa te uiti in paharul de la lichidul de frana cand se aprinde acel bec in bord. in nici un caz nu se va aprinde becul ca placutele nu "franeaza" corect, e o aberatie ce ai zis! da, e posibil sa se intample si chestia asta dar sunt sigurca nu sti despre ce este vorba. se blocheaza partea mobila de la etrier, asta insemnand ca placuta care este actionata de catre piston se uzeaza muult mai repede.
                      oricum e mai comod sa verific toate astea cand mi se aprinde becul in bord decat sa stau sa fac calcule cam pe cand trebuie sa schimb placutele, da roata jos si verifica...
                      in momentul cand se aprinde becul in bord deoarece placuta este uzata, sunt convins ca are o toleranta de cel putin inca 500km in care mai poti circula cu masina. dar daca auzi sunet de metal pe metal, ai toleranta 0km.
                      eu consider foarte utila aceasta modificare!
                      vasile78: e ok ce zici tu, doar ca nu iti recomand sa mergi cu placutele de frana uzate pana mai ai 1mm "carne" pe ele. in cazul in care discul de frana are deja ceva uzura, placutele sunt deja foarte uzate, la o frana brutala risti sa-ti plece placutele la plimbare. in plus, iesirea foarte in afara a pistonului din etrier, duce la uzarea mai rapida a garniturii interioare, aparitia prematura a ruginii pe piston si blocarea pistonului, ceea ce insemna ca se supraincalzeste discul de frana(totala ineficienta la franare), degradarea mai rapida a rulmentilor si imbatrinirea prematura a furtunelor.
                      nu zic ca asta se intampla 100%, doar ca sansele sa se intample una din aceste chestii creste simtitor.
                      desi am Mercedes si nu are senzor de uzura la placute, tot am sa pun la logan pe viitor, la urmatorul schimb de placute.
                      Last edited by crististreulea; 20 November 2009, 10:53.
                      Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

                      Comment


                      • #12
                        Olciturile le aveu din anii '' 80

                        Comment


                        • #13
                          Si eu as vrea sa pun la urmatorul schimb de placute.

                          Comment


                          • #14
                            se gasesc placute pt logan, cu tot cu firele de senzori.
                            ma gandesc, ca sa nu facem tiganeala pe acolo cu fire, poate ar merge instalatia de la un alt renault...

                            Comment


                            • #15
                              "in nici un caz nu se va aprinde becul ca placutele nu "franeaza" corect, e o aberatie ce ai zis!"

                              NU am zis asta...Am spus doar ca...daca suprafata placutei nu mai este "conforma" si nu mai franeaza nu se mai aprinde becu'

                              Mai precis...

                              Zona galbena din desen, reprezinta un strat...de X...depus pe placuta, care face sa nu mai franeze, de ex. placutele s-au "lustruit", din y motive... Ledul se aprinde...NU

                              In partea dreapta...este precizata varianta cand este uzata corect, si becul se aprinde...

                              Nu imi este greu sa verific lichidul din bol, sau sa ma uit la frana de mana...dar nu sunt adeptul indicatiilor "all in one", oricum, nu este asta motivul.

                              Legat de senzorul de la placute, eu ma gandesc, ca daca tot se face aceasta adaptare, sa fie un circuit separat, cu indicatie proprie... un LED doar ptr placute, sau daca se foloseste tot LED-ul de la Frana de mana, sa clipeasca, sa stiu exact de unde e pb.

                              Asta nu este greu de facut...dar, este imperios necesar? Inca ma mai gandesc.
                              Attached Files
                              Last edited by alexyno; 20 November 2009, 17:49.
                              e-mail: office@stickere.info

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google