Montaj Suplimentar Lumina Portbagaj

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Montaj Suplimentar Lumina Portbagaj

    Salut.
    Azi am resit sa modific iliminatul din portbagaj.
    Si anume:am avut o lampa iluminare habitaclu(+cablajul aferent)si m-am hotarat sa schimb lampa din portbagaj cu aceea lampa.
    Motivul:-de fiecare data cind deschid portbagajul,lampa ramanea aprinsa,si din aceea cauza sa topit un pic plasticul din jurul becului.
    Am ales aceea lampa fiindca are si buton de oprire a iluminatului.
    Poze nu am facut in timpul montajului.
    Lampa am situat-o in partea stg.am decupat mocheta.
    Pe viitor va urma si pe partea dr.
    in locul becului am pus un modul de 4 leduri,superflux,luate de la free_fiber.
    Numai bine.
    Voi atasa poze mai tarziu,sau maine.
    Attached Files
    Last edited by Augustin-Yng; 21 November 2009, 14:15. Reason: adaugare poze
    Un Logan----YNG-----
    Numai bine.

  • #2
    e realtiv usor sa tragi fire la inca o lampa si sa o pozitionez in acel loc, efectiv le tragi de la mufa lampii existente in portbagaj.
    buba-i ca ai pus lampa din habitaclu si daca tu crezi ca aia nu se va topi, esti farte optimist. verifica in masina si ai sa constati acelasi lucru. daca lasi portbagajul deschis lumina va ramane aprinsa aproximativ 20 minute, la fel si cea din habitaclu, ambele sunt controlate de UCH. deci daca s-a topit cel din portbagaj, cel din habitaclu are aceasi soarta.

    oricum modificarea e binevenita, un plus de lumina nu strica niciodata
    Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

    Comment


    • #3
      Salut.
      Cristi,am schimbat becul cu un modul de 4 leduri.Il aveam in habitaclu.Pe viitor va urma un modul cu 12 leduri.Avantajul e ca poti deschide portbagajul si poti opri sursa de lumina daca vrei.Asta a fost si ideea.Initial vroiam sa pun 2 lampi de semnalizare,dar trebuia sa le opresc cumva....Asa am optat pt. aceea lampa de habitaclu.
      Numai bine.
      Un Logan----YNG-----
      Numai bine.

      Comment


      • #4
        la ideea cu opritul de la buton nu m-am gandit, da e ok asa.
        Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

        Comment


        • #5
          Multumesc.
          Daca vine din partea ta,e ok.
          Asteptam si alte idei,poate a mea nu e cea mai stralucita
          Numai bine si spor la modificat.
          Un Logan----YNG-----
          Numai bine.

          Comment


          • #6
            La ideea cu opritul becului din portbagaj eu am scos mufa de la intrerupatorul clasic al masinii si acum becul staa aprins parca 20 de secunde...daca am nevoie mai mult sa lumineze mai bag un clic pe deschiderea din cheie...si se aprinde iar.
            sigpic

            Comment


            • #7
              Oricum, daca se schimba becul W5W cu un modul cu leduri atunci nu mai este nici o problema de caldura, etc. Si in lampa originala din portbagaj incape un modul cu 8 leduri superflux.

              Alta idee este cea cu baghete cu leduri (smd, superflux, etc ) lipite cu banda dublu adeziva pe tabla de sus a portbagajului, in ambele parti. Asa se va lumina mai uniform si mai puternici tot portbagajul. Poate ne ajuta Valeriu cu o poza la asa ceva.

              Oricum lumina este bienvenita in portbagaj, dar lampa de interior cred ca nu are o pozitionare prea fericita acolo. Este in calea bagajelor... parerea mea
              GL-22-TOF

              Comment


              • #8
                Pe mine m-a suparat tare lampa din portbagaj ca in momentul in care bagam sau scoteam ceva, toata lumina sofit-ului ajungea numai in ceafa mea si in rest bezna. Am suspendat lampa (scos becul), si pe o bagheta de lambriu am lipit 5 leduri superflux 12 v. Bagheta am prins-o cu sarma (am mai folosit si banda izolatoare) in zona boxelor. Apoi am mai pus 4 leduri in partea anterioara a portbagajului si gata nocturna, indiferent de zona unde am treaba nu mai trebuie sa am in mana si o bricheta. Pozele sunt facute cu telefonul fara blitz, deci calitatea e slaba, in realitate noaptea pot alege linistit orez pentru sarmale in portbagaj. Lumina data de leduri e mult-mult mai mare decat de becul de 5w original. O sa fac poze si cu un aparat digital fara blitz si cu timp de expunere mare pentru poze mai apropiate de realitate. Sfatul lui danielliviu e si mai bun, cu baghete cu leduri e mai putin de lucru si mai simplu. Succes.
                Attached Files
                Last edited by Urs; 23 November 2009, 22:55.

                Comment


                • #9
                  Da,sunt bune ideile.
                  Eu a spus mai sus de ce am ales asta,am vrut sa se poata opri la nevoie.
                  Dar mai asteptam idei,se pot alege mii si mii de pozitionari cu leduri.
                  Poate mai sunt colegi care vor sa puna si nu stiu ce-i mai bun.
                  Astept alte idei
                  Si spor la modificat
                  Numai bine.
                  Un Logan----YNG-----
                  Numai bine.

                  Comment


                  • #10
                    @Urs cu genul ala de fire nu este o treaba buna...pericol de scurtcircuit.!!!
                    Este prea subtire izolatia acelor fire de telefon si oricand poate sa dea la masa unul din fire(plusul).Apoi putrezeste foarte repede izolatia pe langa faptul ca se poate intrerupe si acel fir de cupru monofilar.
                    Crede-ma ca stiu ce zic si schimba-le cat mai repede cu unele mai groase ca cele de boxe audio.
                    Cam in genul asta vreau si eu sa fac ,,adica sa le prind (ledurile)de plafonul portbagajului dar toata instalatia ,inclusiv ledurile vreau sa le bag printr-o bagheta de mascat firele(alea de se trage cablurile prin casa ca sa nu se vada) si bagheta sa o prind in doua suruburi de tabla,,,dar pe dedesubtul acelor gauri mari din portbagaj pt a nu ma incomoda la bagaje,,iar ledurile sa le centrez in bagheta ca sa fie pe mijlocul acelor gauri.....Este mult mai discret asa.

                    AAAAAAA si sa nu uit ,o sa pun si un intrerupator finut pe acolo ca sa folosesc iluminatul doar cand am nevoie.Ziua chiar nu este necesar iluminatul,,,,iar noaptea mai rar .Asa ca trebuie si acel intrerupator ,pe langa cel standard ca sa evit iluminatul inutil al portbagajului daca il las deschis,mai ales ziua.
                    Last edited by Ivan Marian; 24 November 2009, 00:29. Reason: Automerged Doublepost

                    Comment


                    • #11
                      Multam pentru sfaturi nea Marian, preventiv am doua stingatoare in masina, unul cu spuma tip spray si unul cu pulbere mai mare si doua chei de 10 si de 8 sub presul soferului pentru a putea scoate rapid borna minus si apoi borna plus de la baterie. Problema e daca nu sunt aproape cand ia foc masinuta, atunci nu are cine folosi "sculele". Ras-glumit stiu cum e cand tiuie actuatoarele cand deschid usile si apoi incepe sa iasa un fum alb din praguri, am patit-o acum juma de an. Crede-ma, in 5 secunde eram cu borna minus scoasa de la baterie, apropo, daca se organizeaza concurs particip cu sanse mari de a fi pe podium. Cauza a fost un fir asemanator pentru 4 leduri pe stalpii usilor care se aprind la dezarmare, fir care trecea pe sub arcurile scaunelor. In timp,de la miscari s-a dus izolatia si a ajuns plusul la masa fara consumator. Comic e ca in circuit era o siguranta de 10 A care nu s-a ars. Concluzia e ca aceste fire subtiri functioneza ca o siguranta, imediat ce au un scurt si se supraincalzesc se intrerup rapid, nu reusesc sa dezvolte atata temperatura incat sa incendieze automobilul. Daca era cazul de scurt cu fire groase fie imi ardea sigurantele fie erau topite plasticele din praguri si stalpi si chiar foloseam stingatoarele. Asta nu inseamna ca recomand cuiva sa foloseasca astfel de fire, eu am scris numai ce am facut in cazul meu. Izolatia de pe fire s-a topit si au prajit numai putin din sina de plastic din marginea mochetei, putin din cheder si din buretele de sub scaun. In timpul functionarii indelungate aceste fire nu se incalzesc deloc, curentul consumat de leduri este atat de mic incat ar fi suficient si un fir subtire cat firul de par.
                      Attached Files
                      Last edited by Urs; 24 November 2009, 01:21.

                      Comment


                      • #12
                        Sistemul de iluminare a portbagajului meu e facut de danielliviu si arata ca in pozele de mai jos.Sunt supermultumit.
                        Attached Files
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Urs, firele alea merg si la becuri de 220V ca nu se incing dar dupa cum ai zis si tu fac scurt foarte repede.
                          Dar daca transporti ceva inflamabil in portbagaj...
                          Nu mai stingi tu focul de acolo nici cu 3 stingatoare auto(DOAMNE FERESTE DE ASA CEVA).
                          Daca ai ceva inflamabil este de ajuns acolo o scanteie,,,,nimic mai mult ca sa ia foc.
                          Si apoi pana simti tu fumul din portbagaj cred ca o sa fie prea tarziu,,mai ales ca acolo este si rezervorul...
                          Inca o data Doamne fereste de asa ceva,,dar in cazul asta trebuie sa fugiiiiii.
                          RECOMANDARE: Schimba cat mai repede firele alea!!!
                          PS...Daca acolo aveai fire mai groase ,,,se ardea siguranta si nu se topea firul ala.
                          Acolo nu prea a avut ce sa se arda,,,pe cand in portbagaj tot timpul ai ceva de transportat mai mult sau mai putin inflamabil>.
                          Last edited by Ivan Marian; 24 November 2009, 21:31.

                          Comment


                          • #14
                            Multumesc pentru sfaturi, e tema de gandire, de rezervor nu-mi fac griji, e sub bancheta din spate, nu sub portbagaj. Daca o sa am probleme o sa refac instalatia cu fire mai groase. Aceleasi fire le am si la ledurile din usi, ledurile de sub scaune si ledurile din plafon si stalpi, torpedou, deci am de lucru, nu gluma pentru inlocuirea lor.

                            Comment


                            • #15
                              Spor la treaba atunci .....si fa-ti griji si pt rezervor ca si ala este prin "zona".
                              Iar la firele astea conteaza amperajul si nu tensiunea de 12V.
                              La o tensiune de 12V fara amperaj prea mare(EX.BATERII DE LANTERNA) rezista firele alea si daca le pui in scurt si nu se topesc.
                              Dar AMPERAJUL bateriei auto de 55 de amperi sau mai mare in functie de cat o are fiecare,,topeste acele fire subtiri.
                              De curiozitate ia un fir din ala subtire de 1 metru si pune-l in scurt cu bornele bateriei si o sa vezi cum se inroseste si ia foc aproape instantaneu.
                              Chestie probata de mine mai demult.
                              Last edited by Ivan Marian; 25 November 2009, 13:56.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google