Reglaj Culbutori Preference 1.4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Azi am reglat si eu culbutorii,pentru prima data la 155.000Km (am GPL de la 3.000 Km) Am gasit supapele de evacuare stranse ca nu aveau joc deloc
    Eu am scos doar filtrul de aer,bujiile ,fisele doar de pe bujii, mufa de la bobina de injectie (bobina a ramas montata pe capac) si capacul de la culbutori, am pus cricul la roata dreapta fata si am bagat in treapta a 5-a de viteza pentru a roti usor axul cu came
    Am folosit metoda reglarii cu supapa de evacuare deschisa la maxim ( supapa e apasata la maxim de axul cu came)

    Supapa de evacuare cil. 1 deschisa maxim ,se regleaza admisia cil.3 si evacuare cil.4
    Supapa de evacuare cil. 3 deschisa maxim ,se regleaza admisia cil.4 si evacuare cil.2
    Supapa de evacuare cil. 4 deschisa maxim ,se regleaza admisia cil.2 si evacuare cil.1
    Supapa de evacuare cil. 2 deschisa maxim ,se regleaza admisia cil.1 si evacuare cil.3

    Am reglat 0.10 admisie si 0.25 evacuare (0.25 trece, 0.30 nu trece)

    Comment


    • a reglat cineva dupa metoda ''supapa care s-a inchis''? Intreb pentru ca am avut Dacia 1310 pe injectie pe care asa o reglam deoarece axa cu came in timp isi face joc, ce-i drept putin dar exista si degeaba reglezi ca la carte daca ai un motor cu mai multi km cand axa nu se mai invarte perfect si nu mai sta chiar la locul ei ca la un motor nou.

      Jocul si zgomotul de tacheti NU apare cand supapa incepe sa fie ''atacata'' ci cand aceasta revine cu viteza pe scaunel.. datorita uzurii axei s-ar putea ca jocul sa fie mult mai mare imediat cand supapa revine pe scaunel fata de atunci cand mai invarti putin de motor iar jocul revine asa cum l-ai reglat prin metoda ''evacuarii deschise''.. sper ca m-am facut inteles.

      Am Sandero cu motor de 1.4 si ma bate gandul sa ma apuc si eu de treaba asta cu reglajul deoarece aud culbutorii.. si daca ma iau dupa sunet imi suna a supape de admisie care revin cu putere pe scaunele.

      Am sa ii reglez prima data dupa schema de aici ''supapa de evacuare complet deschisa'' apoi am sa invart motorul si am sa verific cu metoda ''supapa care s-a inchis''.. (asta daca o sa se invarta roata suficient de usor )
      Last edited by panter1; 11 March 2015, 16:30.

      Comment


      • panter 1, te referi la metoda de reglaj al culbutoarelor cu evacuarea inchde admisia deschide? adica supapele la forfecare?

        Comment


        • În primul rând, Dacia 1310 & Co. au sistem OHV iar Logan, ca mai toate mașinile moderne are sistem OHC. Vechiul sistem OHV avea între came și supape tacheți și tije spre deosebire de sistemul actual OHC care a eliminat aceste componente pentru o fiabilitate net superioară. La sistemul OHV, înainte de a se efectua reglajul trebuie verificată starea de uzură a tacheților (fundul paharului nu mai este plan după o vreme), starea de uzură a culbutorilor (capul care atacă coada supapei se deformează) și tijele împingătoare (să nu se fi curbat); jocul axei cu came în bloc este neglijabil.
          În al doilea rând, rezultatul reglajului jocului culbutorilor (sau culbutoarelor cum corect precizează Bogdan dar termen neutilizat) este indepedent de metoda utilizată fie că vorbim de OHV sau OHC deoarece supapele corespunzătoare culbutorilor ale căror jocuri se reglează rămân închise pe durata evacuării terței supape în cazul unei metode, respectiv pe durata basculării supapelor adm/evac în cazul celeilalte metode.
          sigpic

          Comment


          • foarte bine a explicat domnul ibuzescu, dar am o completare, daca nu se supara pe mine. jocul axei cu came conteaza, in speta la motoarele OHV, pt ca un joc marit dintre fusul axei cu came si bucsa nu asigura o presiune de ulei normala atat la relanti cat si in turatia nominala a motorului; iar un joc mai mic decat cel prescris, duce la uzura prematura a bucsei cat si a fusului din cauza filmului de ulei insuficient.
            eu la motoarele OHV, la reglarea culbutoarelor folosesc metoda supapelor la forfecare, metoda supapei de evacuare deschisa complet si metoda ambelor supape deschise.

            Comment


            • Nu e nicio supărare. Dacă ar exista un joc semnificativ al axului cu came, bineînțeles că ar fi dezastruos. Eu am demontat de vreo trei ori motorul la fosta mea 1410 dar nu am remarcat niciodată să fi avut axa cu came vreun joc radial; nu spun că este exclus, e posibil, în principiu din cauza ungerii deficitare.
              sigpic

              Comment


              • atunci cand desfac un motor, m-am invatat sa masor piesele componente pt a-mi fi mai usor la determinarea uzurii generale a motorului. implicit si axa cu came o masor si cu un comparator determin jocul dintre fusuri si bucsi, inaltimea de ridicare a camei si jocul axial al axei cu came. eu ma refer la motoarele noastre arhaice, gen aro, saviem sau raba.

                Comment


                • M-am apucat de treaba: am reglat prima data 0.10A si 0,15E, culmea este ca motorul si-a diminuat zgomotul.. nici un tacanit nu se mai auzea din masina inclusiv pe teava de esapament(nici un barait audibil din masina) iar motorul putea fi turat la 3500 rotatii simtinduse ca nu depune prea mult efort.. si parca cera mai sus.. in final i-am dat 6300 fara sa ma doara capul de zgomot )

                  Minusul acestui reglaj fiind acela consumul putin mai mare.. in loc de 4.2L/100Km la viteza de 60Km/h, ajunsese undeva la 4.6L/100 km.. in aceleas condititi ca inainte.

                  Apoi am zis sa incerc sa reglez 0.10A si 0.30E sa vad ce se intampla ok, iata ce am constatat: motorul devine mai zgomotos pe afara in turatie cat si esapamentul care se aude ceva mai accentuat din masina, nu mai trage calumea la 4000 rotatii iar la 3500 se aude parca un vuiet anormal si urca o idee mai greu in turatie de la 3000 in sus.. Nu am reusit sa ii dau un 'sprit' de 6300 caci imi trebuie casti antizgomot

                  Avantaje: Consum 4.1L/100 Km la viteza de 60Km/h in treapta a 50-a cu acest reglaj si parca ceva mai mult cuplu la turatii joase.. a 5-a are in jur de 1700 rot/min la 60km/h.

                  Concluzii: prefer sa consume cu 0.5L mai mult la un reglaj de 0.10A si 0.15E dar sa urce mai frumos in turatie fara zgomot(in mers pe la 2500Rot auzeam doar cutia de viteze).. cand o sa am timp am sa il refac deoarece acum am 0.30E.

                  Daca cineva vrea sa experimenteze il rog sa o faca.. sa vedem daca ''asa face toate'' cu reglajele astea. 0.10A cu 0.15E si 0.10A cu 0.28-30E(lera de 30 intra greu). Eu le-am testat timp de o saptamana mergand la serviciu prin bucuresti..

                  Sfat: curatati bine garnitura capacului de la culbutori, capacul si chiulasa pe marginea unde ''calca'' garnitura.. sa nu aiba pic de ulei si nu o sa curga dupa strangere.. Nici nu va necesita silicon de temperaturi inalte(care ar deveni enervant ca trebuie curatat la fiecare demontare/montare a capacului).
                  Last edited by IancuMIC; 3 April 2015, 13:54. Reason: corectare la cerere

                  Comment


                  • Mare atentie daca mergeti in service. Asigurati-va ca stiti procedura si ca beneficiati de un mecanic care stie sa-i regleze. La un Sandero cu 1.4 l-am dus intr-o reprezentata Dacia si mi-a reglat culbutorii. Am asteptat vreo 4 ore sa se raceasca masina complet. A facut omul reglajul, la 1750 rot/min se auzeau de parca erau un mic polizor. A zis ca ii reface. I-a refacut din nou, omul tragea masina inainte si inapoi. Pe la 1500 iar se auzeau tacanit. Dupa o zi de asteptat de dimineata pana la finalul zilei, am luat decizia sa merg la un tip care este mecanic si care m-a suportat cu schema in mana, l-am verificat si eu bagand lera cand mica, cand mare. Dupa ce am terminat treaba, nu se mai aude tacanitul asa puternic. Am inteles ca pe la injectoare mai are loc o mica pocnitura si se aude mai in spatele motorului. Asa ca, daca nu o faceti singuri, grija mare pe cine puteti sa va regleje sa nu va vina sa luati la bataie pe domnul care ar trebui sa fie profesionist.

                    Bun sfatul lui Panter1.
                    Last edited by Winnie; 5 April 2015, 22:22.

                    Comment


                    • Eu am mers la reglat tachetii pe la 70 000 de km, cu Loganul 1.4 cu GPL 'de fabrica'.

                      Reglajul s-a facut la reprezentanta Dacia din Medias. A lucrat ireprosabil mecanicul, iar dupa reglaj s-a simtit o mare diferenta in bine in functionarea motorului. Pretul a fost in jur de 80 de ron, dar a meritat.
                      Logan GPL 1.4

                      Comment


                      • stie cineva dimensiunea suruburilor de la capacul de chiuloasa?

                        Comment


                        • "Dimensiune filet: M 10 Pas filet: 1,5 mm Lungime: 117 mm Profil cap surub-/piulita: Torx exterior" - 1.6 16V

                          "Dimensiune filet: M 10 Pas filet [mm]: 1,5 Lungime 1 [mm]: 99 Lungime 2 [mm]: 113 Profil cap surub-/piulita: Torx exterior" - 1.4 / 1.6 8V


                          Sursa:


                          Sau...poate am inteles eu gresit si le cauti pe alea de la capacul culbutorilor?
                          Acolo nu stiu, cel mai bine intreaba-l pe nea Buzescu, a desfacut destule.

                          Comment


                          • Da, cred ca se refera la capacul de supape. Nu am fost curios sa vad ce dimensiuni au dar cred ca sunt M4 iar lungimea cca. 4cm.

                            Sent from my P6Life using Tapatalk
                            sigpic

                            Comment


                            • cica surub EMB M6 - 28....

                              Comment


                              • E posibil sa ma insel; o să verific în weekend.

                                Sent from my P6Life using Tapatalk
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google