Reglaj Culbutori Preference 1.4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Daca are cineva acces la o carte de reparatii pt.logan as vrea si eu sa-mi spuna cat pe evacuare si cat pe admisie.A mea se aude ca o masina de cusut.motorul este 1.4.Multumesc

    Comment


    • #77
      Daca are cineva acces la o carte de reparatii pt.logan as vrea si eu sa-mi spuna cat pe evacuare si cat pe admisie.A mea se aude ca o masina de cusut.motorul este 1.4. Sau daca se poate manualul de reparatii logan (de preferat).Multumesc
      Last edited by tomaflorin; 20 February 2012, 18:49.

      Comment


      • #78
        Dintre cei care au folosit vreodată, ştie cineva dacă dispozitivul care se utiliza pe vremuri la reglajul culbutorilor la Dacia 1410 se poate folosi şi la Logan 1.4MPi ?
        sigpic

        Comment


        • #79
          Hmm, văd că nu mai aruncă nimeni un ochi pe topicul ăsta. Poate totuşi mai intră cineva priceput şi pe aici şi mă lămureşte şi pe mine în două privinţe:
          1) cum pot şti când o supapă este complet deschisă fără a demonta capacul de la roata axului cu came; se poate vedea cumva poziţia camei pe coada culbutorului ?
          2) este corectă identificarea supapelor în poza de mai jos ?
          Attached Files
          sigpic

          Comment


          • #80
            Da, asa mi-am facut eu reglajul, fara a demonta capacul pinionului axului cu came, doar urmarind pozitia camei pe coada culbutorului. Identificarea supapelor din poza e corecta. Din pacate nu stiu cum arata dispozitivul folosit la Dacia 1410, prima mea masinuta a fost o supernova si apoi golanul, ambele cu acelasi tip de motor. La ambele am folosit lera + patent + inelara de 10.
            Spor la treaba !

            Comment


            • #81
              pai cand invarti de motor se vede cum se ataca supapele si din cate imi amintesc ai un moment in care poti invarti putin si nu se intampla nimic , atunci e pe pozitia dorita.Nu mai imi amintesc concret.
              Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

              Comment


              • #82
                Confirm, cand e supapa deschisa la maxim, se poate invarti cateva grade stanga-dreapta fulia arborelui cu came fara sa se miste coada culbutorului.

                Comment


                • #83
                  OK, mulţumesc Urs şi Cristi pentru răspunsuri, mi-e clar acum.
                  Aştept ceva vreme mai caldă şi mă apuc şi eu de reglaj. O să fac o poză la cheia de reglaj de care vorbeam cu prima ocazie. Pe vremuri se găsea în orice târg auto, nu ştiu dacă şi acum; avantajul este că e mai uşor de lucrat decât cu patent + cheie fixă.
                  sigpic

                  Comment


                  • #84
                    Am făcut azi reglajul culbutorilor pe aceeași metoda sugerată de Urs și de manual, anume cea a supapei de evacuare complet deschisă. Cheia de care spuneam nu se potrivește pentru că are fanta care ar trebui să prindă capul șurubului de reglaj prea mare așa că a fost bună și combinația patent+cheie. Ideea e că mai mult de jumătate din jocuri erau semnificativ mai mari decât normal așa că operațiunea a fost oportună. Vreau să spun că se învârte destul de ușor axa cu came rotind roata din partea pasagerului, ridicată pe cric, chiar și fără a demonta bujiile dar, totuși, le-am scos în prealabil pentru că oricum urma să le schimb.
                    Impresia generală este că trage o idee mai bine, dar nu asta este esențial ci consumul înregistrat de acum încolo. Mulțumesc, Urs pentru descrierea operației.
                    sigpic

                    Comment


                    • #85
                      Va salut baieti,am si eu o intrebare,la o supernova acelasi motor 1,4 mpi supapele de admisie sunt cele dinspre habitaclu si evacuare dinspre radiator precum la logan?acuma nu-mi sariti in cap ca trebuia sa caut la dacia SN. nu aici.Va multumesc.

                      Comment


                      • #86
                        jambon cred ca e la fel. nustiu sigur ce sa zic dar cea mai simpla metoda este sa te uiti unde este galeria de evacuare(adica unde intra teava de la toba de esapament in motor) si pe partea respectiva este evacuarea si in partea opusa este admisia.
                        Last edited by adrianard; 2 May 2012, 21:47.

                        Comment


                        • #87
                          Da, la DSN sunt la fel ca la logan, cele de admisie sunt dinspre sofer, iar cele de evacuare dinspre radiator, numaratoarea se face la fel, cilindrul 1 dispre baterie, iar cilindrul 4 dinspre alternator.

                          Comment


                          • #88
                            Ok baieti,ms.

                            Comment


                            • #89
                              Ai grijă că fiind același motor ca la Logan în mod sigur e valabilă atenționarea de a nu roti motorul decât în sensul normal de funcționare ! Cu siguranță nu se va întâmpla nimic dacă miști invers câteva grade dar să nu exagerezi.
                              sigpic

                              Comment


                              • #90
                                reglat culbutori azi. A fost floare la ureche. am cumparat lere (8 lei), garnitura (20 lei) si chei : cheie 10, torx 50, patent. Desfacut tot, ridicat roata si introduceti treapta a 5-a si invarti de roata. te uiti atent cand se ridica fiecare supapa si o reglezi.

                                Admisitie 0.15 intra usor, 0.20 nu intra
                                Evacuare 0.20 intra usor, 0.25 nu intra

                                Aveam joc mare, 0.20+ admisie si evacuare 0.25+. Nu mai tacane deloc si chiar simt antifonarea.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google