Reglaj Culbutori Preference 1.4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • A facut cineva aceasta operatiune in service ? la ce costuri se ajunge ? la cat am citit aici,e ceva de munca , si pe langa silicon,altceva nu implica.manopera ma intereseaza pe mine.

    Comment


    • Nu e necesar siliconul. Garnitura trebuie înlocuită.

      Sent from my P6Life using Tapatalk
      sigpic

      Comment


      • Dar manopera ?

        Comment


        • Nu știu cât e în service.

          Sent from my P6Life using Tapatalk
          sigpic

          Comment


          • Originally posted by alex93br View Post
            A facut cineva aceasta operatiune in service ? la ce costuri se ajunge ? la cat am citit aici,e ceva de munca , si pe langa silicon,altceva nu implica.manopera ma intereseaza pe mine.
            Am intrebat eu (acum 2 ani) in service cat costa reglarea culbutorilor si raspunsul a fost : 80 de lei. Dar nu am fost inspirat sa intreb daca pretul include garnitura noua sau etansare cu silicon. M-am ambitionat si i-am reglat personal de doua ori ( in 2014 si 2015). Prima data am folosit silicon si a doua oara cu inlocuire garnitura (40 lei).

            Comment


            • Dacă vrei sa fii mai catolic decât Papa , adica sa fii 100% sigur ca n-o sa-ti dea ulei pe langa, folosește silicon și garnitura de calitate.
              Recomand Victor Reinz, atât garnitura (tabla) cât și siliconul.
              Eu ăsta am folosit și zona de îmbinare capac culbutori - chiulasa si e perfect uscata, de la ultima intervenție.

              Comment


              • Am facut si eu jocurile dupa metoda cu supapa de evacuare deschisa la maxim cu 0.10 pe admisie si 0.30 pe evacuare ca am gaz si-am zis sa ascult parerea unora;
                Am ridicat roata de la pasager pe cric si in viteza a5a am invartit de motor fara mare efort.
                Am uitat ca supapele se numara de la volanta catre distributie si le-am facut invers; dupa ce am terminat reglajul numarand invers mi-am dat seama de greseala si am luat-o de la capat numarandu-le bine; ce sa vezi, n-a mai necesitat niciun reglaj fiind acelasi lucru )
                Se simte o imbunatatire considerabila pe toata plaja de turatii.
                Am folosit garnitura originala cu silicon ce rezista pana la 300 grade de la denbraven, rosu.
                Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                Comment


                • Într-adevăr, se întâmplă să iasă corect și numărând invers.

                  Sent from my P6Life using Tapatalk
                  sigpic

                  Comment


                  • Acum cateva luni am reglat si eu culbutorii dupa metoda supapei deschise la maxim. Reglajul a fost un succes, motorul merge mai bine si nu se mai aud tacanituri. In schimb am incercat de 2 ori sa strang capacul si nu reusesc sa etansez bine. Am pierderi de ulei in special in partea dinspre baterie. Am schimbat garnitura cand am facut reglajul dar neavand cheie dinamometrica am strans la mana. Mi-e frica sa strang mai tare sa nu stric filetul.

                    Are cineva o memtoda empirica care da rezultate mai bune?
                    http://www.imbunatatiri-logan.weebly.com

                    Comment


                    • Dacă garnitura este din aceea metalică cu nervură ambutisată, atunci va fi nevoie de un cuplu de aprox. 30Nm ca să etanșezi bine. Cei 10 Nm indicați în manual se referă la o garnitură de tipul Payen care are doar nervuri fine de cauciuc. Verifică să nu fi rămas depuneri pe chiulasă și pe capac totodată. Empiric, ar trebui să strângi cu două degete doar dar asta e ceva relativ.
                      sigpic

                      Comment


                      • Garnitura e cu nervura metalica. Am curatat toate resturile de la garnitura veche. Sa strang cu doua degete folosind o cheie cu lungimea de ~10 cm? Adica sa trag cat pot cu 2 degete?
                        http://www.imbunatatiri-logan.weebly.com

                        Comment


                        • Nu să tragi cu două degete cât poți ci să faci cuplu cu două degete (d. mare și d. mijlociu).
                          sigpic

                          Comment


                          • Am gasit pe club dacia o metoda de reglaj al culbutorilor ......


                            Un mic tutorial pentru reglarea tachetilor :
                            MOTORUL TREBUIE SA FIE NEAPARAT RECE , PREFERABIL NEPORNIT IN ZIUA REGLAJULUI

                            Se incepe prin a desface cele 4 suruburi ale filtrului de aer cu o inelara de 10 si se scoate de sub filtrul de aer furtunul ce intra in acesta .In timp ce ridicati filtrul de aer e de preferat sa bagati o mana pe sub el sa mentineti corpul clapeta in pozitia sa.
                            Dupa inlaturarea filtrului de aer se scoate mufa ce intra in bobina de inductie si se desface bobina de pe capacul chiuloasei - 3 suruburi cu Torx 30 (cred) .Se demonteaza si bujiile , iar apoi se desfac cele 8 suruburi de fixare ale capacului chiuloasei (Torx 50) cu grija sa nu rupeti garnitura metalica foarte subtire .
                            Urmeaza inlaturarea curelei compresorului de AC si/sau servodirectie daca exista.Se slabeste instinzatorul curelei cu o inelara de 13 (are 2 suruburi) si cu ajutorul unei chei de 10 se desface surubul intinzatorului pana cand se poate inlatura cureaua de pe role .
                            Inainte de a demonta suportul motorului se demonteaza scutul de la baia de ulei si se pune un butuc de lemn sub motor pentru a mentine motorul in momentul desfacerii suportului.(Puteti pune si un cric dar neaparat intre cric si motor o scandura sau un cauciuc).
                            Acum incepem sa demontam suportul motorului din partea distributiei.Se desface piulita de la tamponul hidroelastic (tubulara 16 adanca) si apoi cele 3 suruburi de pe suport cu cheie de 17.In acest moment avem acces la capacul distributiei.Se desface si acesta , are 2 suruburi M10 , cheie de 16 inelara cu cot
                            ,3 suruburi de 8 tot pe acelasi suport inelara 13 si mai 2 suruburi de 6 (inelara de 10) in partea de jos a capacului . Se inlatura capacul si acum vedeti Distributia.Cu aceasta ocazie puteti verifica si eventualele scurgeri ale pompei de apa .
                            Acum urmeaza reglajul propriu-zis .Motorul se invarte manual IN SENSUL ACELOR DE CEAS , cu ajutorul unei inelare de 17 de pe surubul rotii axei cu came pana se ajunge sa coincida marcajele de pe roata a axei cu came cu PUNCTUL DE PE AXA PE CARE STAU TACHETII (in partea stanga exact unde e sfarsitul axului , este un punct in axa.
                            E1-E3 (Se regleaza Evacuarea de la supapa 1 si 3 in acest punct)
                            A1-A3 (Se regleaza Admisia de la supapa 1 si 3 )
                            E4-E2 ,,--,,
                            A4-A2 ,,--,,
                            Pentru reglarea ADMISIEI se foloseste o lera de 0.10 , iar pentru EVACUARE o lera de 0,25
                            In cazul constatarii unei supape cu un joc prea mic sau prea mare se trece la reglarea acesteia desfacand piulita de reglaj cu o inelara de 10 apoi cu un patent micsorati/mariti jocul supapei dupa care se strange piulita la loc.Reglajul se face astfel incat lera sa treaca destul de greu printre supapa si tachet , in asa fel incat sa nu intre urmatoarea lera ca marime.
                            Dupa reglarea tuturor supapelor se trece la remontare , cu mentiunea ca la capacul chiuloasei se poate folosi silicon special pt etansari , rezistent la ulei , pentru evitarea unor scurgeri de ulei pe acolo.

                            Daca cineva are ceva de adaugat il rog sa o faca pentru obtinerea unui tutorial cat mai complex.


                            Bafta la reglat si sfatuiesc pe cei care nu se pricep la mecanica sa nu se apuce . E nevoie de rabdare pentru obtinerea unui reglaj perfect.
                            Attached Files

                            Comment


                            • 1) Nu există tacheți la motorul OHC, ai vrut să spui culbutori.
                              2) Nu recomand utilizarea niciunui fel de silicon, dacă se curăță cu grijă suprafețele de contact, este suficient.

                              Sent from my P6Life using Tapatalk
                              sigpic

                              Comment


                              • În afară de cheie de 10, T50 și patent mai trebuie altceva pentru operațiunea propriu-zisă?
                                Last edited by ursamajor; 21 November 2015, 15:16.
                                Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                                Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google