Am facut azi o verificare-reglare a jocului culbutori-supape. Masinuta are aproape 31.000 km. Am facut cateva poze, poate o fi cineva interesat.
Prima miscare a fost sa scot bornele bateriei. Apoi pentru a evita dureri de spate datorita pozitiei motociclistului am ridicat cu juma de metru fata masinutei pe niste butuci. Motorul trebuie sa fie rece.
Am demontat cutia filtrului de aer, fisele, bobina de inductie si pentru a putea invarti usor arborele cotit am scos si bujiile. Se recomanda suflarea cu ajutorul aerului comprimat a mustelor moarte si a prafului din locasurile bujiilor inainte de demontare, altfel toata mizeria cade in clindru. In lipsa am suflat cu ajutorului unui furtunas mizeria.
Am scos firele de la alternator si inca o siguranta de langa rampa injectoarelor pentru a putea feri legatura de cabluri care trece peste capacul culbutorilor.
Am desfacut cele 8 suruburi care tin capacul culbutorilor si a aparut problema invartirii arborelui cotit. Nu ajungeamn cu o fixa de 18 sa invart surubul fuliei din cauza spatiului stramt, am indoit o inelara cu cot dar tot nu era pozitie convenabila de lucru, asa ca am dat jos roata fata din partea pasagerului si cu ajutorul unui clichet cu prelungitor cu tubulara de 18 am reusit sa invart confortabil fulia arborelui cotit si in acelasi timp sa vad si pozitia camelor care ataca culbutorii. Am aplicat regula din "Manualul de reparatii Logan"- Metoda supapei de evacuare deschisa la maxim. Supapele de admisie erau aduse la 0.10 stramt, adica cu putin efort se putea trece lera de 0.10 printre culbutor si capul supapei. La o singura supapa trecea usor, am luat masuri. La cele de evacuare jocurile erau stranse cam tare, nu trecea nici lera de 0.20 si in manualul de reparatii scrie ca trebuie sa aiba 0.25-0.30. Am reglat la toate sa poata trece lera de 0.25 fortat. Reglajul l-am facut cu ajutorul unei chei de 10 si a patentului. Deci am adus totul la 0.10 admisie si 0.25 evacuare.
Am sters bine de ulei apoi partea superioara a chilasei (oglinda pe care sta garnitura capacului culbutorilor), garnitura pe ambele fete si partea inferioara a capacului culbutorilor si ca sa nu dau bani aiurea pe-o garnitura noua (daca se remonteaza cea veche se poate sa se prelinga ulei pe blocul motor) am tras un snur de silicon pe ambele fete ale garniturii. Am lasat 10 minute si am remontat capacul, strangerea se face in ordinea precizata in "manualul de reparatii". Daca as stii cum sa postez numai cele 2 foi din manual cu referire la jocul culbutorilor as face-o dar nu ma pricep.
Daca deranjeaza privirii siliconul ce iasa printre capacul culbutorilor si chiulasa se poate indeparta dupa intarire.
Am pornit apoi motorul, parca mergea mai rotund la ralanti si apoi pe drum a ramas acelasi demaraj la schimbarea vitezelor, dar parca accelera o idee mai bine. Poate fi doar o parere.
Deci daca nu am facut ceva bun, atunci rau nu am facut sigur.
Prima miscare a fost sa scot bornele bateriei. Apoi pentru a evita dureri de spate datorita pozitiei motociclistului am ridicat cu juma de metru fata masinutei pe niste butuci. Motorul trebuie sa fie rece.
Am demontat cutia filtrului de aer, fisele, bobina de inductie si pentru a putea invarti usor arborele cotit am scos si bujiile. Se recomanda suflarea cu ajutorul aerului comprimat a mustelor moarte si a prafului din locasurile bujiilor inainte de demontare, altfel toata mizeria cade in clindru. In lipsa am suflat cu ajutorului unui furtunas mizeria.
Am scos firele de la alternator si inca o siguranta de langa rampa injectoarelor pentru a putea feri legatura de cabluri care trece peste capacul culbutorilor.
Am desfacut cele 8 suruburi care tin capacul culbutorilor si a aparut problema invartirii arborelui cotit. Nu ajungeamn cu o fixa de 18 sa invart surubul fuliei din cauza spatiului stramt, am indoit o inelara cu cot dar tot nu era pozitie convenabila de lucru, asa ca am dat jos roata fata din partea pasagerului si cu ajutorul unui clichet cu prelungitor cu tubulara de 18 am reusit sa invart confortabil fulia arborelui cotit si in acelasi timp sa vad si pozitia camelor care ataca culbutorii. Am aplicat regula din "Manualul de reparatii Logan"- Metoda supapei de evacuare deschisa la maxim. Supapele de admisie erau aduse la 0.10 stramt, adica cu putin efort se putea trece lera de 0.10 printre culbutor si capul supapei. La o singura supapa trecea usor, am luat masuri. La cele de evacuare jocurile erau stranse cam tare, nu trecea nici lera de 0.20 si in manualul de reparatii scrie ca trebuie sa aiba 0.25-0.30. Am reglat la toate sa poata trece lera de 0.25 fortat. Reglajul l-am facut cu ajutorul unei chei de 10 si a patentului. Deci am adus totul la 0.10 admisie si 0.25 evacuare.
Am sters bine de ulei apoi partea superioara a chilasei (oglinda pe care sta garnitura capacului culbutorilor), garnitura pe ambele fete si partea inferioara a capacului culbutorilor si ca sa nu dau bani aiurea pe-o garnitura noua (daca se remonteaza cea veche se poate sa se prelinga ulei pe blocul motor) am tras un snur de silicon pe ambele fete ale garniturii. Am lasat 10 minute si am remontat capacul, strangerea se face in ordinea precizata in "manualul de reparatii". Daca as stii cum sa postez numai cele 2 foi din manual cu referire la jocul culbutorilor as face-o dar nu ma pricep.
Daca deranjeaza privirii siliconul ce iasa printre capacul culbutorilor si chiulasa se poate indeparta dupa intarire.
Am pornit apoi motorul, parca mergea mai rotund la ralanti si apoi pe drum a ramas acelasi demaraj la schimbarea vitezelor, dar parca accelera o idee mai bine. Poate fi doar o parere.
Deci daca nu am facut ceva bun, atunci rau nu am facut sigur.
Comment