Acum doua zile am fost la revizia de 40.000 km si mi-au gasit o bujie incandescenta defecta...o sa incerc prin pozele de mai jos sa va explic cum se verifica bujiile incandescente.
Pentru verificare am folosit un multimetru ca cel din poza de mai jos...la unul dintre fire este un "crocodil" pentru a avea o mana libera in momentul fotografierii rezultatului.Cel de la service avea un multimetru mai destept adica cu mai multe gradatii la scala dar care cred ca face aproape aceeasi treaba.
Sa incepem...pentru inceput se demonteaza capacul de la motor tragand inspre sus din punctele indicate cu rosu in poza...
Bujiile incandescente le gasiti in poza de mai jos notate cu 1,2,3,4.
Se apuca de invelisul mufei care intra in bujia incandescenta si se trage in sus...mufa care intra in bujia incandescenta are acelasi principiu de functionare ca al unei bujii clasice...
Un fir al multimetrului se conecteaza la capul bujiei...eu am ales capul cu "crocodil" pentru a avea o mana libera...cea cu camera foto.
Iar celalat fir se conecteaza la masa...adica pe chiuloasa,pompa de injectie etc.(vezi sageata rosie)...iar multimetrul va arata valoarea care se vede in foto.Asta inseamna ca bujia incandescenta este buna.
Daca pe ecranul multimetrului va fi la fel ca in poza de mai jos inseamna ca bujia incandescenta este intrerupta si trebuie schimbata.
Sper ca v-am fost de ajutor si nu am omis ceva.
Pentru verificare am folosit un multimetru ca cel din poza de mai jos...la unul dintre fire este un "crocodil" pentru a avea o mana libera in momentul fotografierii rezultatului.Cel de la service avea un multimetru mai destept adica cu mai multe gradatii la scala dar care cred ca face aproape aceeasi treaba.
Sa incepem...pentru inceput se demonteaza capacul de la motor tragand inspre sus din punctele indicate cu rosu in poza...
Bujiile incandescente le gasiti in poza de mai jos notate cu 1,2,3,4.
Se apuca de invelisul mufei care intra in bujia incandescenta si se trage in sus...mufa care intra in bujia incandescenta are acelasi principiu de functionare ca al unei bujii clasice...
Un fir al multimetrului se conecteaza la capul bujiei...eu am ales capul cu "crocodil" pentru a avea o mana libera...cea cu camera foto.
Iar celalat fir se conecteaza la masa...adica pe chiuloasa,pompa de injectie etc.(vezi sageata rosie)...iar multimetrul va arata valoarea care se vede in foto.Asta inseamna ca bujia incandescenta este buna.
Daca pe ecranul multimetrului va fi la fel ca in poza de mai jos inseamna ca bujia incandescenta este intrerupta si trebuie schimbata.
Sper ca v-am fost de ajutor si nu am omis ceva.
Comment