Verificare Bujii Incandescente

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    mare dilema.....
    am folosit 2 multimetre pentru masurarea bujiilor unul arata aproape la fel ca cel din poza l am setat pe aceeasi scala ca in poze pe toate 4 imi arata 000....
    cu al doilea multimetru care are buzzer pe toate 4 am auzit sunetul cei drept la vreo 3-4 secunde dupa ce faceam contact pe capul bujiei si pe masa.
    dilema pe care o am eu este dupa care ma iau ?
    ce am observat la masina in momentul in care este mai frig afara (acu vreo saptamana sau 2 au fost cateva zile cu -3 -5 grade dimineata ) cand voiam sa pornesc pleca mai greu ... nu la a 2 a cheie ... sa zic la capat de cursa.... numai pornea la sfert
    in afara de metoda cu firul si sa vad daca face scanteie sa nu numai exista o alta metoda prin care pot verifica daca sunt bune ?
    multumesc anticipat

    pana la urma n am mai rezistat .... vroiam sa stiu daca trebuie sa cumpar sa nu bujii si am incercat si metoda cu firul .... am scos capacelul de pe + bateriei si fisele de la bujii si le am verificat. toate mi au dat scanteie.
    acum ma roade o alta chestie: pot bujiile sa dea scanteie dar sa numai functioneze in parametrii normali ?
    Last edited by morpheus2kro; 11 November 2010, 12:58. Reason: Automerged Doublepost
    Drive is the game, Logan 1.5 dCI is my way
    www.upgradefaruri.blogspot.com

    Comment


    • #17
      Originally posted by iooon View Post
      ce bine ca am acelasi tip de multimetru...o sa fac si eu verificarea...
      presupun ca e aceiasi treaba si la 1.4mpi


      noroc..multumim de tutorial ;))
      La benzina trebuie sa vezi daca scoate scanteie, e mai complicat.

      Originally posted by morpheus2kro View Post
      mare dilema.....

      pana la urma n am mai rezistat .... vroiam sa stiu daca trebuie sa cumpar sa nu bujii si am incercat si metoda cu firul .... am scos capacelul de pe + bateriei si fisele de la bujii si le am verificat. toate mi au dat scanteie.
      acum ma roade o alta chestie: pot bujiile sa dea scanteie dar sa numai functioneze in parametrii normali ?
      Ce scanteie sa-ti de-a? ai citit titlul din topic? Bujie Incandescenta

      Comment


      • #18
        eu am folosit un multimetru ca cel din poza si bujia 1 imi arata 1 ala din poza la bujia 2 imi arata 925 ,la bujia 3 imi arata 1 iar la bujia 4 aveam 440.Deci bujiile 1 si 3 sunt arse dar 2 si 4 de ce nu au aceasi valoare ce inseamna ? mentionez ca setarea multimetrului era ca cel din poza de mai sus. am incercat si varianta cu firu legat la + de la baterie si nu a facut nici una scanteie, firu era legat bine de + pt ca am atins de masa si a facut flama

        Comment


        • #19
          Eu aveam 2 bujii bune (aprox. 0,9-1,0 ohmi fiecare) si 2 rele (una avea +infinit ohmi si alta vreo 70-80 ohmi, dar cand se incalzea motorul avea 1 ohm, deci doar la rece era defecta cumva). Daca dadeam cu plusul peste bujii facea scanteie la toate 4 (la cea de 70 de ohmi ceva mai putin, dar tot facea).

          Cum am masurat? In primul rand cu motorul complet rece si evident, cu multimetrul digital:
          - 1) am pus multimetrul de scara cea mai mica pt. masurat rezistente (la mine e de 200 ohmi);
          - 2) am pus firele in scurt-circuit pt. a putea astfel afla care este rezistenta testerelor multimetrului (la mine era de 0,4 ohmi);
          - 3) am facut masuratoarea exact la fel cum a facut anterior valeriuciprian, adica cu 1 crocodil pe capul bujiei si alt crocodil pe chiulasa undeva;
          - 4) din rezistenta citita pe multimetru am scazut valoarea testerelor, adica cea de la pct. 2) si astfel am aflat valoarea reala a bujiilor.

          Dupa cum am scris si in primul paragraf, o bujie imi arata cu masuratoarea facuta pe motor cald ca este buna, dar la motor rece imi zicea ca ar fi defecta, motiv pt. care am schimbat-o ca sa nu am probleme; totusi...cred ca era un contact imperfect in interiroul acesteia, oricum, ciudat defect intermitent.

          O bujie in perfecta stare trebuie sa aibe rezistenta interna de aprox. 0,6-1 ohmi.

          Originally posted by canabis888 View Post
          eu am folosit un multimetru ca cel din poza si bujia 1 imi arata 1 ala din poza la bujia 2 imi arata 925 ,la bujia 3 imi arata 1 iar la bujia 4 aveam 440.Deci bujiile 1 si 3 sunt arse dar 2 si 4 de ce nu au aceasi valoare ce inseamna ? mentionez ca setarea multimetrului era ca cel din poza de mai sus. am incercat si varianta cu firu legat la + de la baterie si nu a facut nici una scanteie, firu era legat bine de + pt ca am atins de masa si a facut flama
          Toate 4 bujiile cred ca sunt duse! Cati km ai facut cu ele?

          Rezistenta maxima permisa la o bujie este de 1 ohm, la care se adauga rezistenta interna a testerelor (probabil inca 1 ohm maxim).

          Oricum, este posibil sa nu fi tinut tu foarte bine testerele acelea pe bujii sau pe chiulasa si de fapt bujiile 2 si 4 sa aibe rezistente mai mici in realitate; poate ar fi bine sa le reverifici, cu motorul rece.

          Bafta si CRACIUN FERICIT la toata lumea!
          Last edited by trl; 24 December 2010, 10:34. Reason: Automerged Doublepost

          Comment


          • #20
            cel mai corect ar fi sa masurati curentul consumat de fiecare bujie in parte.motor rece aproape 20A motor cald 14-15 A.un craciun fericit la toata lumea

            Comment


            • #21
              Este normal sa inregistrez pe fisele de la bujii, in permanenta, chiar cu motor oprit si cheia scoasa din contact, 6 volti?
              Masuratori efectuate cu multimetru digital.
              Last edited by balanel; 3 January 2011, 15:58. Reason: Automerged Doublepost

              Comment


              • #22
                pt bucuresti stie cineva cum fluctueaza pretul bujiilor incandescente si ce imi recomandati?cred ca va trebui sa le inlocuiesc si eu...stima !
                p.s.-astep pe PM un raspuns,va rog frumos
                sigpic
                Poate pentru lume ești o singură personă,dar
                pentru o anumită persoană, ești întreaga lume!

                Comment


                • #23
                  Eu ca sa verific le-am scos pe rand pe fiecare, folosind o tubulara lunga (aceasta tubulara este necesara, fara ea nu poti sa desfaci bujiile) cu prelungitor. Am pus fisa la bujia scoasa, am lipit partea filetata de conducta de inalta presiune pentru a-i da masa, am pus contactul (nu eu ci altcineva, deci e nevoie de inca o persoana). Daca se inroseste functioneaza, daca nu se inroseste nu functioneaza. Trebuie sa spun ca aceasta metoda poate duce la mici accidentari daca nu esti atent, in sensul ca poti sa te arzi dupa verificare. Mie mi s-a parut cea mai sigura cale de a afla daca am bujiile functionale. E bine ca dupa ce ai verificat o bujie sa o lasi putin sa se raceasca si sa eviti sa pui mana pe partea care se inroseste (nu stiu daca se numeste electrod sau nu, de aceea nu am denumit-o). Bujia se inroseste de la varf spre partea filetata si asta intr-un timp foarte scurt, deci nu trebuie sa astepti nici 5 secunde ca sa-ti dai seama de rezultat. Spor la treaba, daca nu vi se pare prea complicat. Si celelalte metode prezentate anterior pot fi bune, dar eu nu stiu sa le pun in practica si de aceea am ales metoda asta babeasca.

                  Comment


                  • #24
                    Buna treaba, merci de tutorial!
                    M-am trezit ca a mea abia a pornit la -15 grade, dimineata, cu toate ca am baterie noua.
                    Asa ca am zis sa vad daca nu cumva am vreo bujie dusa.
                    Spre surprinderea mea, am doar una buna

                    Comment


                    • #25
                      Eu am un c3 caruia asta vara ii verificasem toate bujiile si mergeau dar acum la -15 o i-a cam greu si cred ca s-a dus una sau mai multe bujii . La o cautare am gasit un pret de 80 de lei per bucata marca NGK iar la logan Bujie incandescenta CHAMPION 65,99. NU e cam scumpa pt o singura bujie?
                      sigpic

                      Comment


                      • #26
                        Pt Logan am luat si eu NGK cu 66 de lei bucata. Tinand cont ca durata de viata e destul de lunga, as zice ca nu e un pret asa de mare.

                        Comment


                        • #27
                          am si eu o intrebare cu bujiile astea, in ultima vreme cum pun contactul la motorul rece martorul se aprinde dar in acest moment se si stinge fara sa mai ramine aprinsa citeva secunde cum facea la inceput ,care ar fi problema?

                          Comment


                          • #28
                            Cand o sa fie mai frig o sa stea aprins cateva secunde, cand e cald afara (cum e acum) nu are de ce sa stea aprins, nici nu cred ca functioneaza bujiile la diesel la temperaturi cum sunt acum ci doar atunci cand e frig. Poti sa nu ai nicio bujie buna si primavara-toamna o sa iti porneasca fara probleme, iarna e greu cu bujiile duse asa ca poti sa le verifici inainte de iarna sa vezi daca mai merg toate 4.
                            '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                            Comment


                            • #29
                              am verificat bujiile dar fiecare e in regula, cu releul nu pot sa am probleme nu?

                              Comment


                              • #30
                                Ma vad nevoit sa scriu si eu despre acest subiect.
                                Date fiind pornirile mai lungi, vreme nu tocmai geroasa, m-am apucat sa verific bateria (si sa completez), apoi sa trec la verificarea bujiilor incandescente.
                                Am procedat in ambele feluri: cu fir si cu multimetru.
                                1. Verificarea cu firul o recomand astfel: intai asezati cu grija firul pe capatul bujiei, fara sa se atinga de ceva din jur (cu legatura la masa) si celalalt capat la borna de plus. In felul acesta se realizeaza alimentarea directa a piesei.
                                Daca este functionala, vor aparea scantei, mici, de "contact imperfect".
                                Daca este nefunctionala, nu se intampla nimic, nici o scanteie.
                                De ce recomand punerea firului intai pe capatul bujiei? Sa nu faci scurt, atingand vreo piesa legata la masa caroseriei.


                                2. Verificarea cu multimetru am realizat-o cu aparatul din imagine, punand borna de test neagra pe borna << - >> a masinii si plusul pe capatul bujiei.
                                Fiecare poza are un nume pe care il regasiti prin trecerea cursorului pe ea.
                                Sunt valori in unitati intregi de Ohmi, astfel bujia noua, masurata direct (extern) are 0.5 ohmi. Pe mine m-au contrariat valorile gasite de mine, comparativ cu cele ale colegilor.
                                Concludent, poti depista o piesa Kaput, insa imi doream sa aflu gradul de uzura a fiecaruia (sa stiu "cat ma duce").
                                La bujia terminata imi arata aceeasi valoare ca in starea de repaos.

                                Cert este ca daca nu ai la indemana o asemenea "jucarie" poti cu firul sa stii ce sa schimbi.

                                Schimbatul bujiei:
                                Scule necesare: Cheie torx 45, cheie tubulara de 10, lunga (Musai!) si putin dram de noroc, sa nu ti sa rupa bujia in chiulasa.
                                Se scoate fisa bujiei, se scoate contactul-clema a injectorului, prinzand cu ambele maini cele doua sarme laterale si tragand usor de ansamblu.
                                Cu cheia torx se desface surubul ce strange placuta-pinten de fixare a injectorului.
                                Acum este camp liber de lucru, cheia tubulara putand fi actionata in voie.
                                Se curata in prealabil zona de mizerie, eventual cu o surubelnita subtire, incat sa fie curat in zona bujiei, ca atunci cand va fi demontata sa nu cada ceva inauntru.
                                Se desface bujia veche si se strange usor, la mana, cea noua, cu grija incat sa fie prinse filetele corect, sa nu afectam chiulasa.
                                Se clipseaza contactul injectorului, al bujiei si se remonteaza pintenul-placuta cu acel torx.

                                La 56.740 km am avut o bucata (nr. 3) terminata.
                                Am schimbat tot cu Beru (ca din fabrica, doar culoarea inelului se vede diferita)
                                Se asteapta o iarna geroasa, cu o baterie buuna si se verifica pornirea
                                Attached Files
                                Last edited by 77sky; 15 January 2012, 20:02.
                                Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google